Faktura ifrån Inet trots direktbetalning vid internet köp

Permalänk
Medlem

Faktura ifrån Inet trots direktbetalning vid internet köp

Hämtade ut ett paket idag på min lokala postutlämning (Ica).

När jag väll kommer hem och packar upp så till min stora förvåning så ligger det en faktura längst ner i kartongen som skall vara betalt senast 2009-03-03. Hmm tänker jag och dubbelkollar mitt swedbank konto och ser om har glömt att acceptera transaktionen, men nej pengarna är blev dragna samma dag som beställning skedde.

Inte nog med det dom har glömt att packa ner kylpastan, visst hela 56kr är inte så mycket att bråka om eftersom man fick ju varorna fraktfritt med sweclockers rabatten. Men 765 kr som kommer på en faktura på varor som redan är förskottsbetalade är mindre roligt. Fakturan har även överlåtits till Skandinaviska Enskilda Bank och betalning ska ske till SEB:s bankgiro

Har mailat inet om händelsen, så nu återstår att se. Det kanske finns någon annan där ute som varit med om samma lustighet?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

Vad står det för betalningsvilkor på fakturan?

Mvh
Thomas

Visa signatur

Fråga inte mig... Jag bara besöker den här planeten.

Permalänk
Medlem

Pastan får de ju allt ta och skicka. Men du förhastar dig ju ganska mycket. Tänk om om alla här på forumet hade skrivit ett inlägg så fort de hade fått något fel i en order innan de kontaktat företaget. Det skulle bli väl många av dessa inlägg då. SJÄLVKLART kommer Inet att lösa detta utan problem och förmodligen också skicka det den där pastan utan att bråka.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Jag har varit med om samma ifrån andra företag.
Det var lustigt, slapp betala fakturan efter ett telefonsamtal, jättekul.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Edit: Äh, för sarkastiskt, och felläst från början.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberThompa
Vad står det för betalningsvilkor på fakturan?

Mvh
Thomas

Det står betalningsvillkor: Swedbank, det kanske är så att dom inte fått pengarna än och väntar på dom?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Pastan får de ju allt ta och skicka. Men du förhastar dig ju ganska mycket. Tänk om om alla här på forumet hade skrivit ett inlägg så fort de hade fått något fel i en order innan de kontaktat företaget. Det skulle bli väl många av dessa inlägg då. SJÄLVKLART kommer Inet att lösa detta utan problem och förmodligen också skicka det den där pastan utan att bråka.

Jag är bara så ställd, har handlat mycket på internet och aldrig råkat ut för några trubbel, inte änns vid RMA, så jag blev helt enkelt paff. Så då tänkte jag att det kan vara bra att få höra andras åsikter.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Men snälla nån, RING direkt till dom så får du allt löst, istället för att skapa en tråd här och sedan slänga iväg mail...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Om du faktiskt läser på fakturan ser du en textrad längst ner som indikerar att du redan betalt, kör du postförskott står det t.ex. "MAKULERAS, DÅ DENNA ORDER BETALAS VID UTLÄMNING" och gissningsvis står det något liknande på din.
Inet skickar alltid ut en sådan, betrakta den som ditt kvitto/garantibevis.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twit
Om du faktiskt läser på fakturan ser du en textrad längst ner som indikerar att du redan betalt, kör du postförskott står det t.ex. "MAKULERAS, DÅ DENNA ORDER BETALAS VID UTLÄMNING" och gissningsvis står det något liknande på din.
Inet skickar alltid ut en sådan, betrakta den som ditt kvitto/garantibevis.

Längst ner Nu lärde man sig något nytt.
Har handlat ifrån Inet för någon månad sen med samma betalning, men då fick jag bara en liten lapp

Inet ringde nyss, mycket trevlig support. Angående kylpastan så videoövervakar dom alla nerpackningar så han skulle kolla upp det.

Plus i kanten+

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

Jo de verkar klart seriösa de där Inet.se

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |