Inet - återköp (och byta till lite dyrare dator)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2004

Inet - återköp (och byta till lite dyrare dator)

Någon som vet hur Inet:s återköp fungerar? har köpt en bärbar dator via Internet på deras hemsida som jag inte är nöjd med, de 14 dagar har precis gått ut.
Jag har inte använt datorn mycket utan bara testat att spela the Sims 2 på den. Men det har inte fungerar så smidigt som jag trodde. Spelet hackar och enligt specifikationerna så skulle datorn klara det bra.

Det jag skulle vilja är att välja en snabbare dator på Inet och lämna tillbaka denna.

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG INET EDITION Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: MSI GeForce GTX 770 2GB GAMING OC Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3DMark resultat

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Dec 2005

Det smidigaste är att ringa Inets support och höra med dem.

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2007

Det är ju inget som du kan kräva iaf, chansen att du lyckas ökar ju om ni kompromissar, t ex att du accepterar att bara få tillbaka 85-90% av laptopens pris samtidigt som du köper ny av dom. Antagligen rätt ok deal för er båda.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dunkel grotta
Registrerad
Feb 2004

Du kan inte ens kräva att det ska bli ett återköp eftersom dina 14 dagar precis har gått ut som du säger.

Fujitsu siemens Amilo Pi1536 | 1,8 GHz | 2 GB ram | ATI mobility Radeon x1400 | 15,4" @ 1280x800

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2003

Dock så betyder det inte att dom inte får göra återköp. Är det bara ett seriöst och bra ställe så finns det ju chans
En nöjd kund är ju mycket värt

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Dock så betyder det inte att dom inte får göra återköp. Är det bara ett seriöst och bra ställe så finns det ju chans
En nöjd kund är ju mycket värt

Seriösa och seriösa, nog är dom seriösa alltid men dom måste ändå se till sitt eget intresse i detta fallet och inte köpa tillbaks datorn.

Kan nog tänka mig scenariot om en tråd här på SweC.
Varning för Inet, har fått en begagnad dator!

Macbook Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2002

Vad ska inet göra med din dator sen? Kasta?
Dom kan ju inte sälja den till full pris igen.

/////Beeos (!)

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Nordeuropa
Registrerad
Jul 2001

*Tråd rensad* - Tog bort en diskussion om Inets fraktpriser då det faller utanför ämnet för tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Aug 2003

Dom flesta återförsäljare tar nog inte emot en dator vars operativsystem är startad då exempelvis licensnyckeln är använd.
Detta oavsett om det har gått 1 dag eller 17 dagar efter köpet.

Som teejee sa, du kan ju alltid försöka komma överens med deras kundtjänst angående byte till en annan dator samtidigt som du inte får hela summan tillgodo för detta köp, men givetvis kan du inte kräva något i detta fall!

Main: Intel Ivy Bridge 3770K | Thermalright Silver Arrow SB-E | Corsair Vengance LP 16GB 1600mhz | ASUS P8Z77-V DELUXE | Asus GTX680 DCII TOP | OCZ Vertex 4 256GB | Seagate Barracuda Green 2TB | Antec P280 | Seasonic M12 600W | BenQ XL2410T |