Phenom II överklockad med flytande helium

Permalänk
Avstängd

Helt klart imponerande, hoppas Intel tar detta sjukt personligt och satsar på 7ghz på en *omodifierad* processor.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Ge mig en trovärdig källa för detta, en enda... AMD har aldrig gjort det! Det var kära Intel med sin superba PR avdelning som sade det, och skulle kontra med en Intel Core i7 med avstängd funktioner.

Vänta bara, så ska ni se att extrem entusiaster där ute kommer att bräcka 6ghz+ en efter en men Phenom II köpte i butiker.

det tror jag nog inte.
6+ är nog en hel del, team finland fick 6.1 ghz med flytande whatever, då tvivlar jag att en vanlig entusiast lär göra 6+ med sin lilla zalman kylare.

men å andra sidan så är det fler modeller som lär dyka upp så vi får nog se

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Vänta bara, så ska ni se att extrem entusiaster där ute kommer att bräcka 6ghz+ en efter en men Phenom II köpte i butiker.

Är väl just det artikeln handlar om, eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redhawk
Lite offtopic, men vad fan, 90% lutning klarar jag av med en cykel för fan. Inte direkt jobbigt. 90 graders lutning är däremot lite tuffare... (100% lutning är 45 grader)

Jag kan lova dig att du inte klarar av en backe med 90% lutning

Procentuell lutning räknas hur många meters stigning det är på 100 meter väg, vilket betyder att 90% lutning = 90 meters höjdskillnad på 100 meter väg. Skulle vara intressant att titta på dina benmuskler

Permalänk
Medlem

Muropaketti! Vilken jävla PentiumIII-flashback det var när jag läste det namnet... måste ju varit typ... tio år sen man var där och gluttade på skumma bilder och ett oförståeligt språk.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Nej du har alldeles rätt.

Det går att komma nära 0 kelvin.
Såg något projekt där dom hade stoppat samt lagrat ljus (fotoner).

hsr också sett den dokumentären. väldigt intressant. ännu häftigare var att det inte uppstod någon effektförlust hos fotonerna, när de värmdes upp igen bibehöll de samma hastighet och riktning. detta gjordes med hjälp av bose-einstein-kondensat. vid detta fenomen uppstår en temperatur på 170 NANO kelvin, dvs väldigt nära absoluta noll punkten.

detta borde "seriösa" överklockare använda

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Citat:

AMD har tidigare visat upp extrema siffror för Phenom II. I dessa fall användes dock handplockade kretsar som modifierats för att klara av högre klockfrekvenser.

Vilken skitstorm skribenten satt sig i när han skrev detta

Har för mig att efter anklagelserna av intel så började olika överklockare som fått tag på processorn bevisa att det inte bara var handplockade som klockade bra

Permalänk
Medlem

Jag har ett par hinkar med Bose-Einstein-kondensat över om någon känner för att överklocka en lämplig processor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alm872
han skriver ju i Teorin... inte vad som ska användas för att det skall bli så kallt.

stanna inte alla molekyler att röra på sig då?! därför borde väl den teoretiskt vara död vid 0 Kelvin, lr har jag fel?

"Om man skulle kunna uppnå absoluta nollpunkten skulle all materia ta en helt ny form, skild från gas, vätska och fast form. Vetenskapen söker svar på hur den materian skulle vara."

"Ju närmare absoluta nollpunkten man kommer, desto lägre blir den specifika värmekapaciteten för det aktuella ämnet, för att vid absoluta nollpunkten vara lika med noll. Det är således omöjligt att uppnå denna temperatur, då det i detta tillstånd inte skulle krävas någon energi för att höja temperaturen. Den lägsta temperatur man hittills uppnått är 100 pikokelvin, alltså 0,000 000 000 1 kelvin, eller −273,149 999 999 9 °C."

Hämtad från http://sv.wikipedia.org/wiki/Absoluta_nollpunkten

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wic
det tror jag nog inte.
6+ är nog en hel del, team finland fick 6.1 ghz med flytande whatever, då tvivlar jag att en vanlig entusiast lär göra 6+ med sin lilla zalman kylare.

men å andra sidan så är det fler modeller som lär dyka upp så vi får nog se

Läs mellan raderna när jag skriver extrem entusiaster -.-

Att AMD stängt av vissa funktioner är bullshit. Detta sade Intel helt utan grund när AMD släppte första överklocknings resultatet på 6Ghz.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Man är dock rädd att tillgången skall minska och priset därmed öka: http://www.scientificblogging.com/news_releases/next_on_the_e...

Blir det alldeles för dyrt (och/eller energipriset mycket lägre) så kan man ju använda vätgas istället. Nästan lika låg kokpunkt.

Andelen överklockare som dör av explotioner skulle nog öka då dock.

Permalänk
Avstängd

Jag vill att redaktionen hänvisar till källor när de kommer med motbevisade påståenden. Det har bevisats gång på gång att man kan nå över 6GHz med Phenom II. Och att Intels anklagelser om att det var omöjligt utan handplockade och modifierade processorer var en lögn.

Att ta fyra processorer och sätta den bästa av dessa på kväve och de andra på kompressor, vatten och luft är inte vad som brukar menas med handplocka.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Skribenten säger att AMD använde handplockade processorer. Det var en anklagelse från Intel, inte ett faktum. AMD's processorer var inte handplockade, funktioner är inte avstängda som de hävdade heller.

Nästa gång försök vara objektiv och yttra inte egna tankar.

Men vad förväntar du dig? Hur många gånger har inte SweClockers kommit mer regelrätta lögner på det här sättet? Inte första gången. Fast iofs, jag är förbannat trött på deras extremt dåliga attityd när det kommer till att ta till sig kritik.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joharohl
mjae. helium är inte så farligt dyrt...runt 100 kr/liter. Helium3 däremot, kostar några 100000/liter

Helium 3 är väl, eller är åtminstone nästan, den dyraste substansen i hela universum. Antimateria skulle väl vara dyrare. Men för närvarande ligger väl priset över 100 miljoner kronor kilot för Helium-3.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Men vad förväntar du dig? Hur många gånger har inte SweClockers kommit mer regelrätta lögner på det här sättet? Inte första gången. Fast iofs, jag är förbannat trött på deras extremt dåliga attityd när det kommer till att ta till sig kritik.

Kan det inte vara så enkelt att det är för besvärligt att till grunden utreda sanningshalten i varje mening man tänker skriva? Att man helt enkelt får tolerera viss osäkerhet för att kunna publicera något över huvud taget? Ungefär som i de flesta andra medier alltså.

Permalänk

Vad finns källorna på att det inte är handplockade prylar?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-

Helium 3 är väl, eller är åtminstone nästan, den dyraste substansen i hela universum. Antimateria skulle väl vara dyrare. Men för närvarande ligger väl priset över 100 miljoner kronor kilot för Helium-3.

Jag har för mig att någon sa att det kostade några hundratusen/liter när vi hade lågtemperatur labb i skolan. Men det skulle inte förvåna mig om det är dyrare. Enda källan idag är kärnkraftverk då isotopen inte bildas naturligt.

Man kan bygga intressanta pumpsystem med He3 och He4 dock. De har något sånt system på universitet vad jag vet där det är möjligt att komma ner till några mK.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Vad finns källorna på att det inte är handplockade prylar?

Lägg ner. Phenom II finns ute i butikerna redan.

http://www.ripping.org/

Här kolla på AMD så får ni se flera resultat över 6ghz med Phenom II, och det är inte alls länge sen den lanserades.

Som sagt att AMD har handplockat eller stängt av vissa funktioner är någonting från Intels PR avdelning inget annat, sen om man är dum och tror på det är en annan sak. Intel är, och har alltid varit genier på att kasta skit på AMD utan grund.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Kan det inte vara så enkelt att det är för besvärligt att till grunden utreda sanningshalten i varje mening man tänker skriva? Att man helt enkelt får tolerera viss osäkerhet för att kunna publicera något över huvud taget? Ungefär som i de flesta andra medier alltså.

Men när man trots många kommentarer vägrar rätta felet hur ligger det till då? Numera ignorerar de ju sina läsare helt, innan försökte de iaf bemöta, men det slutade med svävande svar och ignorering.

Som den gången de påstod att AMDs quadcore skulle bestå av 4 dies. Oavsett vad man sa så ignorerades det. Samtliga källor på internet hävdade att det skulle vara en native quad utom sweclockers. Som i flera nyheter hävdade motsattsen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Vad finns källorna på att det inte är handplockade prylar?

AMDs John Taylor kommenterar och säger att de inte var handplockade. De hade tillgång till 30 processorer, de tog 4st och satte i fyra system, av dessa tog de den bästa till kvävekylningen. Inget som klassas som handplockat direkt.

http://www.crn.com/hardware/212101254

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Det som händer med matrial som blir kalla nog är att dom blir superledande.
Superledande betyder att dom inte har nån resistans. Så effekten blir att elektroner kan färdas snabbt och obehindrat igenom matrialet.

Så en processor som kyls ner tillräckligt till den temperatur där kisel och andra ämnena blir superledande (inte nödvändigtvis abbsoluta nollpugten) skulle elektronerna färdas igenom utan motstånd. Det skulel möjligöra högre frekvense och i princip inga förluster i form av värme. Man skulel mer eller midnre bara behöva skicak en spänning igenom chipset med i princip igen ström. ma behöverj u nåt som reglerar strömen utvändigt annars kortsluter man ju strömkällan då superledande materialet i princip kan leda hur mycket ström som helst.

Supraledare kallas dom förövrigt^^
http://sv.wikipedia.org/wiki/Supraledare

Tror mer på att kretsar i framtiden kommer använda ljus, men coolt endå^^

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk

citat av chef redaktören
"Inga skulle vara gladare än SweClockers redaktion om det blev riktig fart på processormarknaden, precis som det ser ut på grafikkortssidan nuförtiden. Nu är det tyvärr inte så, och eftersom vi sysslar med _korrekt konsumentupplysning_ gäller det att framföra en osminkad bild av verkligheten och ingenting annat."

umdidum, det låter väldigt osminkat och komma med en ett felaktigt/rykte om en cpu.. joa fanboi delen av min hjärna gick igång på alla cylindrar

var lite av en teoretisk fysik nörd i min "ungdom", var ganska roligt att läsa diskussionen om 0 kelvin hör på data nörds haket

otrevligt fortsättning på det nya året och hoppas världen går i konkurs och den nya valutan bli snäckskal!

äntligen måndag igen... teh Fluffmajster signing of

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
De var inte modifierade, de hade stängt av vissa funktioner som man inte kan stänga av från BIOS. Som virtualisering fast att man inte kan stänga av det.

Det var inte så i detta faller dock vad jag vet!

Phenom II har ingen spärr för de onaturliga temperaturer som finns med torris och t.ex flytande kväve. Intel anklagade dem att de stängt av det, men inga Phenom II-prollar har den spärren. Däremot så stänger Intel av det för att kunna trycka upp sina i7.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

meh.
Vill ha en GPU OC istället, CPU OC ger bara prestanda i CPUMark programmen eller även kallat 3DMark för de som insisterar...

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Avstängd

Häftigt med helium, det enda som slår detta är överklockning på den mörka sidan av månen!

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
AMDs John Taylor kommenterar och säger att de inte var handplockade. De hade tillgång till 30 processorer, de tog 4st och satte i fyra system, av dessa tog de den bästa till kvävekylningen. Inget som klassas som handplockat direkt.

http://www.crn.com/hardware/212101254

Inte kan vi väll godta ett uttalande ifrån tillverkaren som fakta hurvida det är handplockade prollar eller inte? Vore ju nästan tjänstefel av AMD att inte handplocka prollarna ur rent PR perspektiv.

Sedan när det gäller hurvida andra prollar har kommit upp i 6ghz eller inte har jag aldrig ifrågasatt. Mest att det är massa gnälliga tonåringar som påstår att dom "vet" att det inte är handplockade proppar.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Inte kan vi väll godta ett uttalande ifrån tillverkaren som fakta hurvida det är handplockade prollar eller inte? Vore ju nästan tjänstefel av AMD att inte handplocka prollarna ur rent PR perspektiv.

Varför skulle vi inte kunna godta det? Av 30 prollar tog de fyra och den bästa överklockaren fick heliumbehandling. Svårare än så är det inte.

Sen ang. PR så handlade detta om att deras processorer som finns till försäljning går att överklocka till 6ghz, inte att bara superprollar som handplockats klarar det.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Inte kan vi väll godta ett uttalande ifrån tillverkaren som fakta hurvida det är handplockade prollar eller inte? Vore ju nästan tjänstefel av AMD att inte handplocka prollarna ur rent PR perspektiv.

Sedan när det gäller hurvida andra prollar har kommit upp i 6ghz eller inte har jag aldrig ifrågasatt. Mest att det är massa gnälliga tonåringar som påstår att dom "vet" att det inte är handplockade proppar.

Tycker då det är lika fel att godta ett rykte, som startats av ett kokurerande företag. Men vem bryr sig, finns många som tagit Phenom II över 6ghz, med CPU's som vilken dödlig som helst kan köpa i butiker. Så känns rätt o relevant i dagens läge.

PII ser ut att bli en hit, speciellt för dom som redan sitter på ett am2+ kort, ~3.6-3.7Ghz för 920, och ~3.7-4.0Ghz för 940 verkar vara det man kan förvänta sig med luftkylning, om man orkar pilla lite. (med dagens steppings dvs).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Jag vill att redaktionen hänvisar till källor när de kommer med motbevisade påståenden. Det har bevisats gång på gång att man kan nå över 6GHz med Phenom II. Och att Intels anklagelser om att det var omöjligt utan handplockade och modifierade processorer var en lögn.

Att ta fyra processorer och sätta den bästa av dessa på kväve och de andra på kompressor, vatten och luft är inte vad som brukar menas med handplocka.

Men vad förväntar du dig? Hur många gånger har inte SweClockers kommit mer regelrätta lögner på det här sättet? Inte första gången. Fast iofs, jag är förbannat trött på deras extremt dåliga attityd när det kommer till att ta till sig kritik.

Helium 3 är väl, eller är åtminstone nästan, den dyraste substansen i hela universum. Antimateria skulle väl vara dyrare. Men för närvarande ligger väl priset över 100 miljoner kronor kilot för Helium-3.

Jo du boris quad snacket mikns man nog med

AMD om några var ju specefikt ute efter en native quade. Med native så annser jag att man menar 4 processoer på en å samma bit kisel.

Intel kör inte native quade på C2Q utan vad man ofta kallar för MCM villket betyder Multi Chip Modual och det hör man tex när det gäller superdatorer som ofta har så många kärnor eller mycket cache att en processor enhet ofta består av många chip och därmed kallas för MCM.

intels Quades var MCM medans AMD's var native SCM om man ska kalla det de i så fall. Vet ej om dom säger så men vore ju logisk med Singe Chip Module då Multi Chip Module är corect benämning på en processor eller enhet med mer än ett chip intergrerat i samma förpackning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Vad finns källorna på att det inte är handplockade prylar?

har du hört talas om utrycket "oskyldig till motsatsen är bevisad" ??
Intel påstog ogrundat att så måste vara fallet.

Det borde vara en självklarhet för alla mäniskor att igen är skylldig innan motsattsen är bevisad. Och ryckten har aldrig fungerat i en domstol heller lika så hörsäj.

Skulle jag starta ett ryckte om dig skulle det då vara sant bara för du inte kan motbevisa mitt påstående jag startat?

Som sagt inget blir sant för någon eller några gör ett påstående. Så som du och vissa andra resonerade gjorde man på medeltiden.

Igen kritik specifikt mot dig men etta borde var en självklarhet. Sedan begriper dom flesta att processorer ofta testas före någon benchar. Finnarna i detta fallet lär haft mer än en Phenom 2 både pga risken att en pajar men även att en ek klockar så bra. Om intel nu skulle på stå att AMD handplockar varje gång och intel bara går ut i fabriken och tar en på måfå så skulle jag vara mycket skeptisk till det då det.

Alla som klockar vet att en processor inte alls behöver klocka lika bra som en annan även om dom te synes är identiska i stepping mm.

Men det största påhoppet var väl ändå att AMD skulle modifierat dom villket intel aldrig kan bevisa. Och då gäller vad jag sa först åter igen.

Det betyder dock inte att man ska vara kritisk och inte tro på allt man läser och hör. Det är ju upp till en själv sedan om man vill basera ett köp på AMD's överklocknigsresultat eller om man nu tror att det i praktiken på luft inte alls kommer klocka bra.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeglos
Tror att processorn skulle bli någon form av supraledare och att man skulle behöva tanka den med typ x antal joule av elektrisk energi så skulle den funka för evigt, förutsatt att temperaturen hölls. Fast det här är högst spekulativt.

Inte speciellt troligt. Ingen av materialen i en CPU visar tecken på supraledning vid låga temperaturer. Så det troliga är att förluster går ner men inte så mycket annat.

Dessutom är ju inte kärnan så kall för halvledare är inte så duktiga på att halvleda när de ligger vid sådana temperaturer.

Vad som händer vid 0K är filosofisk fråga då det är omöjligt att uppnå (föremål som är 0K kan inte interagera med universum för det skulle öka dess temperatur så det blir lite catch 22 av det hela).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Inte kan vi väll godta ett uttalande ifrån tillverkaren som fakta hurvida det är handplockade prollar eller inte? Vore ju nästan tjänstefel av AMD att inte handplocka prollarna ur rent PR perspektiv.

Sedan när det gäller hurvida andra prollar har kommit upp i 6ghz eller inte har jag aldrig ifrågasatt. Mest att det är massa gnälliga tonåringar som påstår att dom "vet" att det inte är handplockade proppar.

Vi kan inte ta det som fakta, men det är stor skillnad på att sminka sanningar och ljuga. Och rakt av ljuga för sina kunder tror jag inte att många företag gör. Och om vi inte kan lita på AMD, då kan vi ju aldrig få ett bevis. Då måste ju en oberoende inspektion eller två följa processorernas väg genom hela tillverkningsprocessen.
Väldigt bekvämt att lasta bevisbördan på AMD då. Men som sagt, oskyldig till motsattsen bevisad gäller. Och i det här fallet så har de som anklagar inga belägg alls för sina påståenden.

Och intels påstående har bevisats falskt på varenda punkt som går hittills. De sa att det krävdes handplockade exemplar med funktioner avstängda och tunade för att dessa frekvenser skulle uppnås. Det har bevisats att så inte var fallet. Vi vet också att Intel inte hade några belägg för sitt påstående, ingen kunskap om hur det gått till alls.

Med andra ord, vi har endast en, mycket otillförlitlig källa till att det skulle vara handplockat. Och en annan källa som säger att det inte är handplockat, som har alla belägg på sin sida, och dessutom gick ut till journalister och försökte få dem att dämpa nyhetsrapporteringen till att bara vara 5GHz+.
Handplockar man processorer när man försöker dämpa förhoppningarna innan release?

Permalänk
Medlem

Jag tänker inte lägga i mig den rådande infekterade debatten kring bl.a. Sweclockers artiklar om hur dessa har utformats etc. kan säkert diskuteras i någon form men mer om det skriver jag då inte.

Angående Phenom II överklockningen. Tittar på vad som skrivs på Muropaketti och XtremeSystems Forums, så tycks det finnas mer krut kvar att hämta från processorn - förnärvande ca 6,5 GHZ med ett CPU-Z skott och rådande rekord i benchmarkprogram ex. 3DMark kan slås om och när grafikkorten kyls ned med helium de med som processorn. Hur det nu blir med detta återstår att se.

Källor:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=211726
http://74.125.79.100/translate_c?hl=sv&sl=fi&tl=sv&u=http://p...

/Saint25

Permalänk
Medlem

Jag säger som någon annan sa: "Coolt, bokstavligt talat".

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit