Iphone, trasig vid leverans

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005

Iphone, trasig vid leverans

Hej

Idag köpte jag en Iphone 3G 8GB hos Telia i Göteborg.
när jag kom hem och startade den så märkte jag att knappen var helt stumm på den.

Den fungerar men den är trög och glappig.
Om jag går tillbaka till Telia imorgon bitti. Får jag en ny då? eller tar det 2 veckor innan dom skickat den på undersökning?

Kan tillägga att det inte går att reparera dessa problem på en Iphone då dom inte går att öppna och stänga utan skador på skalet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Jag har svårt att tänka mig att du inte får en ny i handen, såtillvida du inte lyckats repa den eller på annat sätt skada den.

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005

Det har jag inte gjort. Putsade den precis så att fingeravtryck försvinner och det är inte ens ett nålmärke på den.

Kan tillägga att det även fattades ett verktyg som man öppnar simkorts luckan med i förpackningen.

Har även läst en del på ARN och det verkar som jag har full rätt att kräva en ny telefon i handen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003

mjo.. förutsatt att de faktiskt har en i lager..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005

Det vet jag att dom har hehe Ringde dig och kollade innan jag köpte den. Om dom hade 15 st på lager idag bör dom ha minst 1 kvar imorgon hehe.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2002

Allt beror på hur lång tid Apple har när det gäller DOA fel. Många tillverkare, Lacie tex, tillämpar ju noll dagars DOA.

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home
Registrerad
Okt 2002

Gå dit och va trevlig bara så löser det sig!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Aug 2003

Dead On Arrival (DOA) Product: System Failure Out of the Box:

An Apple-branded hardware product is considered DOA if it shows symptoms of a hardware failure preventing basic operability, upon its first use out of the box. If you discover that your product may be DOA please call Apple technical within 30 days of the invoice date. Apple technical support will determine if the product is DOA and offer you the following options: Replacement, Service.

Källa: http://store.apple.com/Catalog/US/Images/salespoliciesEdIndiv...

Main: Intel Ivy Bridge 3770K | Thermalright Silver Arrow SB-E | Corsair Vengance LP 16GB 1600mhz | ASUS P8Z77-V DELUXE | Asus GTX680 DCII TOP | OCZ Vertex 4 256GB | Seagate Barracuda Green 2TB | Antec P280 | Seasonic M12 600W | BenQ XL2410T |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Okt 2003

I värsta fall så har du alltid rätt att häva köpet. Det ända som gäller är att varan ska vara i bra skick (ska inte synas märkbart att du använt den...)

lite oftopic men "distansavtalslagen" som gäller om man köper saker på nätet eller liknande ger dig rätt att inom 14 dagar häva köpet. En liknande period (14 dagar) borde då finnas för varor köpte i en affär tycker man.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skåne
Registrerad
Jun 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Gå dit och va trevlig bara så löser det sig!

Kan inte sägas för många gånger!

OffT: man har rätt att ÅNGRA online/telefon/distansköpet inom 14 dagar.
har du köpt i en affär är det upp till affären att ge pengar tillbaka.
Oftast går det bra om man är trevlig
Att HÄVA ett köp är i princip den sista möjligheten man har.
Företagen har alltid rätt att försöka åtgärda felet först, om inte särskilda omständigheter föreligger ...
Ångra - du får tillbaks pengar för produkten men inte för frakter/avgifter
Häva - du får tillbaks alla dina utlägg

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jan 2006

Jag hoppas för din skull att butiken lätt och snabbt byter ut telefonen, som sig bör.
Jag har dock jobbat för dem själv, (på mobila sidan) och som princip får du inte ångra dig även om du betalde för 5 sekunder sedan (pretty much) och är det nåt fel på telefonen så ska den på rep 3 gånger för samma fel innan du får en ny lur. Jag HOPPAS dock att Apples produkter behandlas lite bättre hos Telia, då Apple verkar vara mer involverade än Nokia och SE.

what's a buttfor?