Quake Live-intresset på SweClockers

Permalänk
Medlem

Någon som har invites över?

Snabbast når ni mig genom query på irc. "Nightcrawl" @ quakenet.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Millionaire
Ja jag tycker också det är riktigt bra tänkt. Detta kommer ju troligtvis återuppliva ett nu dött spel, men som enligt mig inte borde vara dött.

Om de får till hemsidan bra och att det blir lätt att fixa matcher mot spelare i sin egen nivå så kommer det nog slå rätt hårt.

För er som inte vet (glömde skriva i första tråden) så är Quake Live en sorts modifikation till Quake III. De har ordnat upp grafiken lite, men det stora med det är att det kommer vara helt gratis och man spelar det via sin browser vilket gör att det blir (förhoppningsvis) väldigt lätt att leta efter matcher och servrar.

Våldsamt trevligt,då blir det till att plocka fram sin gamla quake 3 orginalskiva igen som har minst 4 år på nacken:))

Jag tar väldigt gärna en invite jag också om någon får en över,det skulle vara trevligt att återuppleva dom gamla goda dagarna från både quake2 weapons factory och quake 3 deathmatch:-))

edvardsson.jonas@telia.com är min mail om nån vänlig själ har en invite över:)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Inaktiv

Du behöver ingen q3a skiva det är gratis spel genom webläsaren

Lirade lite CTF nu 2 timmar rätt kul!

men q3dm17 verkar inte finnas

Permalänk

hoppas på att det kommer snart

Btw tiimen_@hotmail.com om ni har nån invite över

Permalänk
Medlem

Jag får inte mitt att fungera spelet startar men avbryts efter bara några sekunder så ståre att jag ska öppna portar, och det har jag gjort också. Någon som har nå liknande problem?

Permalänk
Inaktiv

kör du med firefox?
funkade för mig..
min brandvägg försökte blocka men jag hävde det..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
kör du med firefox?
funkade för mig..
min brandvägg försökte blocka men jag hävde det..

Japp jag kör med Firefox. Sitter även bakom en Linksys WRT54G2 men har öppnat portarna, ser på QL forumet att det är fler än jag som har problemet.. Min windows brandvägg har inte sagt något alls. :s

Permalänk

Yahoo! Nu har jag lyckats få mig en invite.

Kan säga att spelet är helt underbart. Precis som Q3(förståss), fast lätt att hitta matcher och så flyter det på mycket bättre, allafall för mig.

Grafiken är det väl endast lite förbättringar i. Jag tycker att det är lite rundare och trevligare. Samt att ljudet är en klar förbättring.

Sjukt bra initiativ av de att göra detta. Jag menar, det enda du laddar hem är en fil på 6mb, sen kan du spela Q3 helt problemfritt.

Provade spela på min laptop, som är en 1,6GHz centrino, 512mb ram och ati mobility 9700: Flöt lika bra som på min superdator, men med lite hackigare kanter på grund av grafikkortsinställningarna jag har på datorn. Dock hade jag inte lägre fps som sagt.

Ni som spelar: Vad nickar ni? Skulle va kul att lira med några härifrån. Själv nickar jag LooGee så bara adda mig om ni känner för't.

//tusenmiljoner

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk
Inaktiv

LooGee spela inte vi samma server nyss

MAXK1LL heter jag med en 1a i spelet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
LooGee spela inte vi samma server nyss

MAXK1LL heter jag med en 1a i spelet

Jafan det har du rätt i! Du var bara etta för att du fuskade eller hur var det? Nånej, jag addar dig nu!

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk
Medlem

Måste bara få en invite, kan ge spotify invite om du vill.

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar start på detta koncept. Jag tycker att så pass grafiska spel ska var som det är nu, d.v.s kommer på DVD och att man spelar i fullskärms läge.

Webbspel för mej är små spel som man kan spela på datorer som inte har så bra grafikkort.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Mums!

Jag önskar mig en sen julklapp i form av en invite.

dabergman@gmail.com

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Fan vad roligt!

Nu måste man bara försöka få tag på en Beta nyckel, vilket inte verkar vara det enklaste :\

Visa signatur

- MSI GX740 + Zalman NC2000 + Samsung 24" T240 Rose Black + Logitech MX518 + Logitech Illuminated
- Sennheiser HD595
- Samsung Galaxy Note 3
- Samsung Galaxy Tab 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Jag tvivlar start på detta koncept. Jag tycker att så pass grafiska spel ska var som det är nu, d.v.s kommer på DVD och att man spelar i fullskärms läge.

Webbspel för mej är små spel som man kan spela på datorer som inte har så bra grafikkort.

Jag spelar på fullskärm hela tiden(ser EXAKT ut som gamla Q3 på skärmen), och grafiken kan man inte klaga på då det är förbättringar gjorda och eftersom de vill nå ut till de "utdöda" Quake 3 lirarna så kommer det nog att slå ganska stort. Se på mig till exempel

Menmen, alla kan inte gilla allt!

För övrigt så undrar jag, till er som spelar, om man kan på något sätt spela på "privata" servrar, så man kan lira enmoten vs kompisar osv?

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt intresserad av en beta nyckel om någon har en till övers, självklart kommer jag ge ut mina nycklar till andra SweCare=)!!
fobbe91@hotmail.com är mailen. Hoppas på en tidig födelsedagspresent

Visa signatur

Noctua har ju blivit lite av en mercedes eller bmw inom datorkylning. Men istället för att ha en karaktäristisk grill som bmw har man satsat på bajsbrun och laxrosa - olafett

Permalänk
Inaktiv

LooGee haha vad kul det va att lira med dig

mitt spel krashar lite då och då dock..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
LooGee haha vad kul det va att lira med dig

mitt spel krashar lite då och då dock..

Ah det var roligt

Konstigt att det krascha? Internet som keffade eller?

QUAKELIVE!

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk
Medlem

Gett ut alla mina beta keys nu , sluta bomba min Pm inbox

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Millionaire
Ah det var roligt

Konstigt att det krascha? Internet som keffade eller?

QUAKELIVE!

Nae jag tror det är mitt grafikkort som blir för varmt sen ger det upp.. Köpt kylare till kortet och allt men inte orkat installera

Permalänk
Medlem

Nu stämmer det ju inte som en del säger att du bara laddar hem en fil på 6 MB. Ni har åtminstone ca 280 MB i nedladdade filer när ni väl har hämtat hem hela spelet.

Sitta och pilla i menyerna kommer ni inte långt med precis som i vanliga Q3. Editera era .cfgs istället.

Och Maxkill, Q3dm17 finns. Den heter The Longest Yard, precis som i orginalet. Dock tycker jag att de borde ta bort den helt då det enda den gör är att förstöra quakescenen. =P

Lägger också in en bild på hur mitt Quake Live ser ut för de intresserade (gamla goda q3dm6):

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoCK
Nu stämmer det ju inte som en del säger att du bara laddar hem en fil på 6 MB. Ni har åtminstone ca 280 MB i nedladdade filer när ni väl har hämtat hem hela spelet.

Sitta och pilla i menyerna kommer ni inte långt med precis som i vanliga Q3. Editera era .cfgs istället.

Och Maxkill, Q3dm17 finns. Den heter The Longest Yard, precis som i orginalet. Dock tycker jag att de borde ta bort den helt då det enda den gör är att förstöra quakescenen. =P

Vart hittar man denna .cfg?

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoCK

Och Maxkill, Q3dm17 finns. Den heter The Longest Yard, precis som i orginalet. Dock tycker jag att de borde ta bort den helt då det enda den gör är att förstöra quakescenen. =P

Nä det är den roligaste banan tycker jag
det är inte orinalet.. machinegun ammot finns inte heller? hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Millionaire
Vart hittar man denna .cfg?

Visa gömda filer:

"Din användare"\AppData\LocalLow\id Software\quakelive\home\baseq3\

Där har du dem, plus alla andra filer som laddas hem.

Jadu maxkill, du är en förlorad quakesjäl ser jag. ^^ Ser dessutom att du är inne och fjantar på q3dm17 as I speek. =P Sluta upp med det och spela spelet som det ska spelas istället. Haha!

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk
Inaktiv

hehe ja jag såg dig presis på duel banan
och du
det ääär en riktig bana

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
hehe ja jag såg dig presis på duel banan
och du
det ääär en riktig bana

Haha, jag håller inte med! Dessutom borde du godkänna min vänförfrågan i quakelive så vi kan prata där istället.

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk
Medlem

Någon som har en invite över till en gammal ra3 spelare?

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

hann bara spela lite grann.. hann inte kika i inställningarna eller så.. men ska försöka höja fov en aning.. samt att försämra grafiken så man tillbaka till den gamla tiden.. som bilden i några inlägg ovan
Kan inte säga att det gick speciellt bra i mitt spelande igår.. fick ganska hårt med stryk.. just fan.. måste ändra så att man inte automatiskt byter vapen när man tar upp ett nytt.. det är den sämsta default-inställningen någonsin..
Hann som sagt inte kolla mycket.. spelade bara en map.. men hur många invites har man? kanske får några över för några swec:ers ..
Spamma mig inte med PM.. kan ändå inte invite:a (besöka quakelive.com) från arbetet. Blir isf ikväll jag får undersöka.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
Gett ut alla mina beta keys nu , sluta bomba min Pm inbox

Guld! Tack som fan. Här ska testas

edit:

Detta funkar finfint!
Någon som vet när/hur man får invites att skicka till folk?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Vore trevligt med en invite alltså =)!

Visa signatur

Noctua har ju blivit lite av en mercedes eller bmw inom datorkylning. Men istället för att ha en karaktäristisk grill som bmw har man satsat på bajsbrun och laxrosa - olafett