Låna bestämd summa från per månad från CSN?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2007

Låna bestämd summa från per månad från CSN?

Innan jag ringer CSN och frågar om detta imorgon tänkte jag kanske att någon vet svaret här.

Jag ska läsa en kurs på 30 hp på heltid 100% (Gäller för tiden 2009-01-19 - 2009-06-06). Väljer bidrag för "alla veckor", vill ha fullt bidrag under studietiden. Inga krångligheter. Sen kommer jag till lån. Jag vill låna 1000 kr jämnt per månad. Trodde det bara var att fylla i summan själv, men de enda alternativet jag matas med är:

Inget lån
Alla veckor jag söker bidrag för
Kortare tid. Fyll i antal veckor. [ ]

Längre ner står det:

Heltid eller deltid
Jag vill söka bidrag och eventuellt lån för: Heltid, 100% Deltid, 75% Deltid, 50%

Någon som vet hur jag ska gå till väga för att välja att få ut 1000 kr i månaden i lån utöver bidraget? Eller får man en klumpsumma?

Tacksam över svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004

Det går inte. Fyller du i x veckor så får du lån de första x veckorna i terminen sedan ingenting alls resterande veckor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2007

Jag förstår inte riktigt då hur jag ska räkna ut antar veckor jag vill ha lån så det blir som jag tänkt mig, dvs ett lån på drygt fem tusen över hela kursen? Det bör vara mindre krångligt än så här tycker man ju.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
...
Registrerad
Jul 2001

kolla hur mycket du får låna per vecka? kolla hur mycket du behöver och dela med den summan så får du hur många veckors lån du ska söka? Låter som runt 4-5v

Sedan när du får pengarna lägger du undan dem och tar en tusenlapp i månaden av dem

4v lån motsvarar 5 178 kronor