Nya Datorbutiken slår upp portarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Gamla vanliga finten.
Konka ett AB, då ingen är personligt ansvarig (som HB).
Upp med företaget på nytt, med annat namn på pappren.

Inget nytt under solen.

ja precis. Killen som köpte upp det hade väll en av de finare titlarna inom företaget om jag inte mins fel.

Permalänk
Hedersmedlem

Lycka till nya datorbutiken.com och hoppas det går bra nu.

Inte så oväntat att ni öppnar "veckans klipp" med GTX280

Dock lite trist att det står som "Beställningsvara, leveranstid okänd". Men man känner igen sig hos DB iaf, lagerstatusen har väl varit en evig följetong...

Hoppas de uppdaterar med lagerstatus så man kan beställa ett.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

sidan är hur seg som helst, hoppas det blir bättre!

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

folk lär sig aldrig
starta för att gå i konkurs igen?

Permalänk
Medlem

Q: Får jag behålla mina poäng från ”gamla” datorbutiken.com?
A: Om du lägger en ny order innan den 31/3-09 samt skickar ett mail till bonus@datorbutiken.com så kommer vi addera dina gamla poäng på ditt konto!

Se där, det var ju riktigt trevligt. Det fick dom iallafall tillbaka mig som kund på, inte för att jag bölar över att förlora poängen utan för att det ger mig en anledning att fortsätta handla där istället för som nu, hos dustin och inet. Snyggt!

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Blir de lika bra som förr? kan bli tufft, men sålänge dom får kunder så tror jag de..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Man borde ALLTID betala med postförskott. Är man så jäkla snål att man inte vill lägga den extar hundringen så får man skylla sig själv sen när allt försvinner. Komma o gnälla sen är ju bara löjligt även om jag är ganska säker på att DB visste om att de blåste folk...
Nu kostar den ju inget heller på ett tag

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Jag hoppas bara att lagerstatusen är mer verklighetssförankrad denna gång, de varor som är i lager ska vara i lager och inte ta veckor att få hem.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Asså jag blir faktiskt ledsen när jag läser på det här forumet ibland. Fattar inte folk att det är ett helt annat företag än tidigare? Klart som tusan att de inte ska betala för det som någon annan gjort.

Tycker att det är kul att någon tar över datorbutikens roll.

Visa signatur

Björn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoAim
Q: Får jag behålla mina poäng från ”gamla” datorbutiken.com?
A: Om du lägger en ny order innan den 31/3-09 samt skickar ett mail till bonus@datorbutiken.com så kommer vi addera dina gamla poäng på ditt konto!

Se där, det var ju riktigt trevligt.

Jo, det var trevligt Köper nog ett nytt chassi snart och det kan jag lika gärna beställa från dom då.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Man borde ALLTID betala med postförskott. Är man så jäkla snål att man inte vill lägga den extar hundringen så får man skylla sig själv sen när allt försvinner. Komma o gnälla sen är ju bara löjligt även om jag är ganska säker på att DB visste om att de blåste folk...
Nu kostar den ju inget heller på ett tag

Jag gillar inte din arroganta ton men ursäktar den med att du sannolikt är för ung för att ha lärt dig stava till ödmjukhet.

Många av postens utlämningsställen är mindre livsmedelsbutiker och närbutiker som inte blir stormförtjusta om man propsar på att betala paketet med VISA kort - då det mer eller mindre kan bli en förlustaffär för dem. Att ta med sig 15 000 kr i kontanter är knappast heller att rekommendera.

För dina anteckningar: Nej, jag har inte blivit blåst på pengar av datorbutiken.

Permalänk
Medlem

Betalningsalternativ - Faktura... det hade varit trevligt. Gillar inte PF supermycket nu längre när det finns bättre alternativ.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Hmm, uppdatera sidan med i7 proccesorer tack.

Visa signatur

i7 920, 4850 512MB, 640GB HDD, 3GB 1333 MHZ, Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Det är roligt att observera människor ibland. Om jag inte minns helt fel heter egentligen Inet "Nya Inet" helt enkelt för att "gamla" Inet gick omkull.
Lämnade också massa kunder i sticket.
Men på deras konkursförsäljning och så var det några som inte hade något med gamla Inet att göra som var där och undrade hur det med så många kunder vid butiken som efterfrågade saker och sådär att "gamla" Inet överhuvudtaget kudne gå omkull, köpte namnet, butiken och lagret, startade "Nya Inet" med i stort sett bara namnet kvar från det gamla.

Roligt nu att se hur folk bashar "nya" Datorbutiken på grund av vad "gamla" Datorbutiken och samtidigt snackar högt och glatt om Inet i samma kontext.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
Skärmen i bilden kostar 1000kr mer än i de andra butikerna

snackar du om
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=364328

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliff.Barnes
Jag gillar inte din arroganta ton men ursäktar den med att du sannolikt är för ung för att ha lärt dig stava till ödmjukhet.

Många av postens utlämningsställen är mindre livsmedelsbutiker och närbutiker som inte blir stormförtjusta om man propsar på att betala paketet med VISA kort - då det mer eller mindre kan bli en förlustaffär för dem. Att ta med sig 15 000 kr i kontanter är knappast heller att rekommendera.

För dina anteckningar: Nej, jag har inte blivit blåst på pengar av datorbutiken.

Jobbar själv i en liten livsmedlesbutik som har paketutlämning, förklara för mig hur det blir en förlustaffär om en kund vill betala med kort i butiken istället för kontanter, jag formligen hatar dom som kommer med belopp över 5000 i kontanter...

MVH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliff.Barnes
Jag gillar inte din arroganta ton men ursäktar den med att du sannolikt är för ung för att ha lärt dig stava till ödmjukhet.

Många av postens utlämningsställen är mindre livsmedelsbutiker och närbutiker som inte blir stormförtjusta om man propsar på att betala paketet med VISA kort - då det mer eller mindre kan bli en förlustaffär för dem. Att ta med sig 15 000 kr i kontanter är knappast heller att rekommendera.

För dina anteckningar: Nej, jag har inte blivit blåst på pengar av datorbutiken.

vad har utlämningställets kontant och kredithantering med mig att göra?

Friviligt att "leka" post vitt jag vet.

Klart som fan att men inte betalar i förskott på nått som man inte har råd att förlora oavsätt hur "kompis" man vill vara med sin lokala tobak.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Avstängd

Ska testa beställa en ny något och se vad som händer.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Ser ut som att priserna ligger runt Inets priser.. iaf processorn och grafikkortet jag tänkt beställa..

dock blir man lite orolig då de står AMD Phenom2 940 2.8ghz?
http://www.datorbutiken.com/default.aspx?Product=5308615

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

kontot va juh kvar:)

men inte mina bonuspoäng

Permalänk
Medlem

Va de inte tänkt att bonuspoängen skulle vara kvar?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

NoAim skrev:

Q: Får jag behålla mina poäng från ”gamla” datorbutiken.com?
A: Om du lägger en ny order innan den 31/3-09 samt skickar ett mail till bonus@datorbutiken.com så kommer vi addera dina gamla poäng på ditt konto!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gender Bender
Va de inte tänkt att bonuspoängen skulle vara kvar?

Snälla läs tråden, din kommentar besvarades nyss.

Permalänk
Medlem

Fantasipriser tar 1895 för en Dlink Dir 655 som kostar 975 på Netonnet.
Verkar inte speciellt attraktivt att handla på denna firma rena ockerpriset.

Permalänk
Medlem

Nice nice, jävligt snällt av dem att ha kvar användarkontorna. Jag har kvar min fria frakt! =D

Har alltid gillat datorbutiken mest, vet inte varför men så är det!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Verkligen billigt ..... eller inte..
D-Link DIR-655 för 1895:- spänn!!
Kostar typ 900:- på andra ställen..
http://www.datorbutiken.se/default.aspx?Product=5400879

Bara 1000:- extra mot andra bolag, d.v.s. mer än 100% mer

EDIT: Jag var visst inte först med detta "fina" pris..

EDIT2:
Fortsätter lite..

En BenQ FP241W för 7449 spänn... Dustinhome tar 3656:- (dock med studentrabatt) med fan det skiljer liksom 3795:-! Man får med andra ord TVÅ stycken FP241W hos dustinhome för priset av en på datorbutiken. Och då har man ändå några kronor över hos dustinhome när man shoppat dessa två skärmar..
Jag hoppas verkligen de justerar sina priser annars kommer de ju konka om några dagar igen.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

"Därför använder vi till en början endast postförskott".

Nja, snarare så att det tar lång tid att få nytt inlösenavtal kortbetalninar om bolaget återuppstår efter en konkurs. Bankerna står ju inte i kö och skriker direkt....

Visa signatur

| Asus P6T DELUXE V2 i7 | 2 x Gigabyte GTX 460 OC - SLI | Core i7 970 | Corsair Hydro H50 | Corsair 750W TX | 6x2GB Corsair DDR3 1600MHz | Creative X-Fi Fatal1ty FPS | Intel X25-M SSD 160GB G2 | Windows 7 Home Premium x64 | Cosmos S 1100 | Acer TFT 23.6" GD245HQ 120Hz |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xake
Det är roligt att observera människor ibland. Om jag inte minns helt fel heter egentligen Inet "Nya Inet" helt enkelt för att "gamla" Inet gick omkull.
Lämnade också massa kunder i sticket.
Men på deras konkursförsäljning och så var det några som inte hade något med gamla Inet att göra som var där och undrade hur det med så många kunder vid butiken som efterfrågade saker och sådär att "gamla" Inet överhuvudtaget kudne gå omkull, köpte namnet, butiken och lagret, startade "Nya Inet" med i stort sett bara namnet kvar från det gamla.

Roligt nu att se hur folk bashar "nya" Datorbutiken på grund av vad "gamla" Datorbutiken och samtidigt snackar högt och glatt om Inet i samma kontext.

So what? Det var väl ändå ett bra tag sen "Gamla Inet" konkade? Dem är ju sjukt bra nu så varför ska vi klaga? Vänta några månader så slutar folk gnälla på DB.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Charles66
"Därför använder vi till en början endast postförskott".

Nja, snarare så att det tar lång tid att få nytt inlösenavtal kortbetalninar om bolaget återuppstår efter en konkurs. Bankerna står ju inte i kö och skriker direkt....

Och du är en insider eller bara skitsnack från din sida? Vad vet du om deras syften egentligen...

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Medlem

Se där ja, kontot är kvar. Är nog inte omöjligt att jag lägger en order innan tidsfristen går ut. Så får man tillbaka sina poäng också.

Priserna lär väl förhoppningsvis korrigeras för att kunna konkurrera på marknaden så det är ingen större idé att skrika över det nu.

Lycka till, det kan vara svårt att bygga upp förtroendet på nytt men om allt sköts snyggt så är det en riktigt bra början. Positivt att erbjuda poängen tillbaka samt erbjuda PF utan extra kostnad (oavsett anledning till detta).

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz