Varför ska japanerna få allt först för!

Permalänk
Medlem

Varför ska japanerna få allt först för!

Tjenare

Kollade runt lite på nätet efter en ny mobil och snubblade över det här.

SO905ics heter den tydligen, varför kunde inte SE fixa till optisk zoom på c905 också? Känns som de håller igen med tekniken nästan....

Permalänk
Hedersmedlem

C905 skulle aldrig kunna slå @ japanska marknaden, så de skapade SO905ics istället!

Permalänk

I japan så betalar operatörerna tillverkarna (i detta fall sony(ericsson)) för att tillverka en mobiltelefon som operatören efterfrågar. Det blir då så att operatören har ensamrätt på telefonen och kan därmed locka fler kunder.

Nackdelen är att abonnemangen i japan har ett medelpris på 800kr i månaden, för att delvis kunna betala av den dyra telefonen.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

hehe, lite nyare och bättre än min gamla Japanska mobil -_- dock fick man aldrig dom där riktigt flashiga mobilerna utan riktigt abonnemang =D

Permalänk
Medlem

Jag har varit i Japan ett par gånger och det är som att resa framåt i tiden. När man kommer hem till Sverige igen känns det som att vara tillbaks till stenåldern. Japanerna är duktiga på att anamma ny teknik och befolkningen rent generellt verkar ha en väldigt positiv grundsyn på teknikens möjligheter. Just därför ska de få allt först!

Permalänk
Medlem

Måste inte japanerna köpa telefoner via abonnemang? de har väl inte så man ka köpa utan. Det har jag för mig iaf. Annars så är ju Japan Väldigt mer "Hightech" än vad vi är. Men säkerligen har de även sina slumområden som skulle kunna vara "Back to the year 1945".

Men somsagt tycker Sonyericsson borde avancera sina mobiler lite. Orkar inte med ARM9 processorn i min W902. ÖVERSLÖ!

Permalänk