Visa era Windows 7-skrivbord!

Permalänk

Det vore faktiskt hyfsat schyst om alla som postade i den här tråden tillade vad de körde för operativsystem. Det är inte alltid man ser det. Visst ser man skillnad på en del operativsystem men jag tror jag sett ett antal bilder på windows 8 (som är helt nytt för mig) men det kan nog va windows 7 med. Inte säker alls. Sen kör ju somliga Mac OS och andra kör Linux...

Sen kan man ju även säga vad man kör för tema osv. Somliga har riktigt fina grejer alltså, vore roligt om dessa delade med sig av sina ögonstenar. Och ifall man gjort bakgrundsbilderna själv etc.

Hur som helst, detta är min bakgrundsbild. Kanske 4 år gammal bild och då körde man Vista. Men det är fortfarande samma bakgrund jag har. Hittade bilden nånstans på nätet och har haft den jämt.

BTW, det går inte att ta bort papperskorgen i W7 va? Vill ju helst inte ha några ikoner alls på skrivbordet.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlzooon:

Det vore faktiskt hyfsat schyst om alla som postade i den här tråden tillade vad de körde för operativsystem. Det är inte alltid man ser det. Visst ser man skillnad på en del operativsystem men jag tror jag sett ett antal bilder på windows 8 (som är helt nytt för mig) men det kan nog va windows 7 med. Inte säker alls. Sen kör ju somliga Mac OS och andra kör Linux...

Sen kan man ju även säga vad man kör för tema osv. Somliga har riktigt fina grejer alltså, vore roligt om dessa delade med sig av sina ögonstenar. Och ifall man gjort bakgrundsbilderna själv etc.

Hur som helst, detta är min bakgrundsbild. Kanske 4 år gammal bild och då körde man Vista. Men det är fortfarande samma bakgrund jag har. Hittade bilden nånstans på nätet och har haft den jämt.
http://i481.photobucket.com/albums/rr173/Kniffad/Kniffad.jpg

BTW, det går inte att ta bort papperskorgen i W7 va? Vill ju helst inte ha några ikoner alls på skrivbordet.

Har du ens läst tråden alls? Den heter "Visa era Windows 7-skrivbord!"
Sen så det där med papperskorgen står nogra poster ovanför din.
Var snäll och läs iallafall första och sista sidan på en sån här lång tråd nästa gång.

Aja, nu ska jag vara lite snäll också. Jag tycker ditt skrivbord är rent och fint, inte massa ikoner som kladdar ner.
Sen att det var Vista är ju en helt annan historia...

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av HerrGoreMann:

Har du ens läst tråden alls? Den heter "Visa era Windows 7-skrivbord!"
Sen så det där med papperskorgen står nogra poster ovanför din.
Var snäll och läs iallafall första och sista sidan på en sån här lång tråd nästa gång.

Aja, nu ska jag vara lite snäll också. Jag tycker ditt skrivbord är rent och fint, inte massa ikoner som kladdar ner.
Sen att det var Vista är ju en helt annan historia...

Trots det så såg ett par skrivbord ut som w8. Även andra som postar kan ha fel. Jag postade ett snabbsvar från mitten, så då ser man inte sista.

Just nu har jag tyvärr massor med skit på mitt w7 skrivbord tyvärr. Hursomhelst så är bilden riktigt gammal, eftersom den togs då folk körde vista. ^^

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem

Drog in Litestep idag efter att ha dregglat i oändligt många timmar på Deviantart, och fy sjutton vad nöjd jag blev!

Temat hittar du här: http://browse.deviantart.com/?qh=&section=&q=amana2#/d4rtmn8

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fixade ett simpelt och diskret Rainmeter-skin för att visa vad foobar2000 spelar samt bytt wall och ikoner.

Ikoner: Token
Wall: Hittar tyvärr inte

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Underbart rolig bakgrundsbild! Har du någon länk till den?

http://wallbase.cc/wallpaper/1452928, Varsågod

Visa signatur

Asus P8z77-V | Intel Core i5 3570K 4.2 Ghz | Noctua NH-U12P SE2| 8gb corsair 1600mhz DDR3 |Asus Gtx 670 Dc2 4gb | Nzxt Hale 90 650W 80+ | Windows 7 Ultimate | Samsung 830 128gb SSD | 1tb Wd caviar black | Fractal Design R3| Samsung Sa700D |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Fixade ett simpelt och diskret Rainmeter-skin för att visa vad foobar2000 spelar samt bytt wall och ikoner.

http://i44.tinypic.com/1233bsg.png

Ikoner: Token
Wall: Hittar tyvärr inte

Wood Wallpaper 2 av SbuxBlaze på customize.org

Ett tips när man inte vet var man hittat en wallpaper är att använda googles bildsök, bara o klicka på kameran i sökfältet och leta upp sin bild. (Visserligen får man ofta upp en väldig massa resultat pga folk lägger ut snygga skrivbordsbakgrunder lite här och var men ofta skriver de var de fått bilden ifrån.)

Vanligtvis spelar det ingen roll att det är en massa ikoner på bilden heller, google brukar hitta själva bakgrundsbilden.

Permalänk
Medlem

Mitt halvdaskiga W7 skrivbord på låne-laptoppen 100% anpassat för skolarbete och smygspelande!

För den som gillar bakgrunden: https://playhawken.com/blog/?p=388

Skrivet av enzity:

[IMG]

Hyffsat nöjd!

ooh var hittade du cpu/ram mätaren och kalendern?

Skrivet av Deemlin:

Den där bilden ser väldigt bekant ut... Måste ha sett den på deviantart eller nått.

Permalänk
Jubileumsmästare

Mitt halv-fina skrivbord, dock inte riktigt klar än. Fast vet inte va ja ska göra mer...
Men ni kanske har några bra tips!

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

ooh var hittade du cpu/ram mätaren och kalendern?

Klockan/Kalendern: http://browse.deviantart.com/customization/skins/sysmonitor/r...

CPU & Ram mätaren: Hittade tyvärr inte, men kan ta mig friheten att ladda upp den såfort delafilen.nu kommer upp igen!

Permalänk
Skrivet av Sländan:

Fräsigt!

Hur fick du dit klockan/kalendern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burström:

Fräsigt!

Hur fick du dit klockan/kalendern?

Rainmeter med Elegance 2 tema
http://lilshizzy.deviantart.com/art/Rainmeter-Elegance-2-244373054

Visa signatur

Asus P8z77-V | Intel Core i5 3570K 4.2 Ghz | Noctua NH-U12P SE2| 8gb corsair 1600mhz DDR3 |Asus Gtx 670 Dc2 4gb | Nzxt Hale 90 650W 80+ | Windows 7 Ultimate | Samsung 830 128gb SSD | 1tb Wd caviar black | Fractal Design R3| Samsung Sa700D |

Permalänk
Medlem
Skrivet av illya_:

Wood Wallpaper 2 av SbuxBlaze på customize.org

Ett tips när man inte vet var man hittat en wallpaper är att använda googles bildsök, bara o klicka på kameran i sökfältet och leta upp sin bild. (Visserligen får man ofta upp en väldig massa resultat pga folk lägger ut snygga skrivbordsbakgrunder lite här och var men ofta skriver de var de fått bilden ifrån.)

Vanligtvis spelar det ingen roll att det är en massa ikoner på bilden heller, google brukar hitta själva bakgrundsbilden.

Tack för tipset!

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Så här bor jag på mina två skärmar

Visa signatur

Rockar en ASUS K53 med en i5 2430m och ett GT 520MX.

Permalänk
Snusfri
Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Must have wallpaper, please =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av No0Vad:

Must have wallpaper, please =D

Jag googlade efter den och hittade detta... http://gtgraphics.de/image/ambiguitas/

Visa signatur

ESXi Server: i7 2600K | 32GB DDR3 | SSD 60 GB + Q-NAP TS-459 Pro+ RAID-6 4x1.5TB SATA
ESXi Server: E3-1275LV3 | 32GB ECC | SSD 120 GB
Storage FreeNAS: E3-1265LV2 | 32GB ECC | RAID-Z2 6x4TB SATA + RAID-Z2 6x3TB SATA
Archive QNAP: QNAP TS-859 | RAID-6 8x6TB SATA
Archive FreeNAS: E3-1220 | 8GB ECC | Pool with 3xRAID-Z2 5x3TB SATA & 2xRAID-Z2 5x2TB SATA

Permalänk

Mitt första försök, tagen för ett par dagar sedan.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc. CPU:AMD Phenom II X4 965 black edition 3,4ghz Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 GPU: Geforce 7950 PSU: 550w HDD: Samsung 1tb SSD: Samsung 830 128gb RAM: 8gb 1600mhz
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk
Avstängd

Så här ser mitt nuvarande skrivbord ut. Gillar att ha ZUNE öppet.

Peace

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem

Här min nya bakgrund!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zydox:

Jag googlade efter den och hittade detta... http://gtgraphics.de/image/ambiguitas/

Tackar

Permalänk
Medlem

1920x1200 Laptop ^_~

Visa signatur

[ Xeon ]

Permalänk

Här har vi min. Hitta skin docken på http://www.yourdigitalspace.com/2011/11/download-alienware-sk... . Vet inte om den är ren, har inte sökt den. Men hr lägger jag till en gadget? Har laddat ner en klocka men står bara öpnna med pogram från internet eller ett som fins på datorn...

Visa signatur

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |

Permalänk
Skrivet av dellxps600:

Här har vi min.

Ledsen, men tycker inte alls det såg bra ut :/ Windows 7 standardtemat är ju tillomed snyggare i min mening.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av simonwellander:

Du kunde ju lika gärna installerat Windows 8

Hade han gjort det hade han ju fått med massa buggar. Nu har han nästan ett buggfritt win 8

Visa signatur

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |

Permalänk
Skrivet av simonwellander:

Ledsen, men tycker inte alls det såg bra ut :/ Windows 7 standardtemat är ju tillomed snyggare i min mening.

Hmm. Tycker ändå det blev rätt bra. Det vanliga e juh skit tråkigt. Men men, alla har vi våra åsikter. Satt och mix igår och kom på att man kunde fixa med sånthär. Men jag tar järna tipps om du har några rekomendationer på ett annat utse ende.

Visa signatur

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |

Permalänk

Har sett en massa folk som har aktivitetsfältet eller vad det nu heter genomskinligt. Någon som vet hur man fixar det? Har glömt..

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Skrivet av solslidan:

Har sett en massa folk som har aktivitetsfältet eller vad det nu heter genomskinligt. Någon som vet hur man fixar det? Har glömt..

du kan högerklicka på fältet trycka på egenskaper tror jag det heter. då kan du välja nått som heter dölj aktiveringsfält.
om du kör på eng så högerklicka på fältet klicka på properties bocka/kryssa i auto hide taskbar.

Visa signatur

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |

Permalänk
Skrivet av dellxps600:

du kan högerklicka på fältet trycka på egenskaper tror jag det heter. då kan du välja nått som heter dölj aktiveringsfält.
om du kör på eng så högerklicka på fältet klicka på properties bocka/kryssa i auto hide taskbar.

Nej. Jag menar att jag vill ha så att det blir genomskinligt, inte dölja det

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/