Visa era Windows 7-skrivbord!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Yorgo_:

Grim Fandango & Manuel "Manny" Calavera ❤

På tal om cleant, du vet att du kan få bort den där Sv rutan nere i högra hörnet också.
Smådetaljer som gör det.

Ja verkligen helt underbar karaktär & speltitel!
Tack för tipset, åtgärdat! Fortfarande inte orkat ta tag i rainmeter så det får bli till helgen

Dator - Gtx 580, 2600k, Sabertooth p67, evo 212, 4x4gb ram, samsung evo 250gb, WD 1tb, WD 500gb, Fractal r3, CX600m
Kringutrustning - Microsoft SideWinder x4, SteelSeries Rival, QPAD QH-85, QcK++

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Skogen
Registrerad
Nov 2001
Skrivet av skog1s:

Hallå igen.

Det är ingen tävling.
Och det handlar inte om att "Trender kommer, trender går" det handlar om att få ett stilrent skrivbord, med så få klick till källan som det är möjligt.
D v s Ett snabbt och bättre arbetsflöde!!

Du skriver själv:

Så praktiskt som möjligt.
Med så få klick som möjligt.

Då är inte ditt arbetsflöde det bästa.

Gå tillbaka några sidor och läs på.

Med t e x ObjectDock (eller RocketDock om man föredrar det)

Så får du upp det du vill med ett klick.

Med Rainmeter, får du ........Ja du får själv läsa på All info finns här.

Sen att man får ett stilrent skrivbord, med bättre flöde, är en fin liten bonus

Du väljer ju själv hur du vill ha det, Men jag är rätt säker på att du aldrig kommer att gå tillbaka till ett skrivbord fullt med genvägar, om du tar dig tiden att ställa allt till rätta.

Det är intressanta lösningar i tråden här, om man har intresset.

Fast vad är en Dock om inget annat än en genväg till att starta ett program? Funktionen blir den samma. Jag kan inte heller förstå varför man jobbar så hårt på att bort allt och få allt så rent som möjligt? Varför?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orust
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Zyzz:

Vad heter rainmeter skinsen?
tror jag haft dem innan på andra datorer

Kan inte se bilderna, men kan med säkerhet säga att jag inte minns alls vad jag hade för skins där.

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2002

Körde en månad med Windows 10 och tänkte fortsätta med det men sen fick jag ett till GTX 770 och SLI ville inte 10 riktigt. Så nu är man tillbaka i gamla hederliga Windows 7 =). Så här ser det ut för tillfället:

http://i.imgur.com/oxLaLRW.png

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2008

Hyfsat Basic.
Bakgrundsbilden tog jag tidigare i år från toppen av Mount Kinabalu i Borneo.
Härliga minnen att blicka tillbaka på!

Kamera/Objektiv: Canon 5D mark I + Canon 24-105 f4 L IS USM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2009

@ManG-33: Bra bild, har du fler konstnärliga bilder från resan?

Moderkort: Asus Z97M-Plus PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W CPU: Intel Core i5 4690K 3,5GHz Kylare: Noctua NH-U9B SE2 GPU: Gigabyte NVIDIA GTX 970 G1 Gaming Edition 4GB RAM Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 4x4GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2008

@Release: Tack! Har inte haft tid att redigera så mycket av bilderna än men slänger ev upp ett par bilder i någon av fototrådarna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Aug 2008

Hittade programmet Wallpaper engine på Steam och blev genast lite intresserad om man säger så.
Rätt trevligt faktiskt
Finns en MASSA olika i workshop på steam.

Gigabyte Z390/Intel i5 9600K/Noctua NH-D14/MSI RTX 2080 Super/Samsung 830/16GB Corsair vengeance 3000mhz/Fractal Design R5/Corsair AX850/Kringutrustning: /Ducky G2pro Mx Green/ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync/M-Audio AV40 MK2/G602/HyperXCloudII