Geforce GTX 285 och 295

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
Bra recention, för många korkade kommentarer bara ifrån folk

En recention? Vad är det?

Nej blir väl ett Geforce nästa gång då kanske.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Anledningen är att det var det enda exemplaret som fanns tillgängligt. Det är inte helt lätt att få tag på allt i tid, man ska hinna testa också.

inte för att jag gillar att vara "den snubben med iriterande frågor" men kunde man inte klockat ner kortet till standardfrekvenserna.

Permalänk
Medlem

Helt klart presterade GTX 295 bättre än 4870x2 i de flesta fall men man såg att 4870x2 klev steget upp när det gällde Unreal Tournament 3 som gör att man vekrligen ser vad kortet presterar då den har en grym spelmotor borde man inte titta mer på vilka spelmotorer man använder då det verkar vara det som avgör hur bra kortets prestanda blir?

Med Vänliga Hälsningar

EtZi11

Visa signatur

Dator: Intel C2D E8400 3.0Ghz @ 3.6Ghz | Moderkort: Gigabyte EP35 DS4 | Hdd: Hitatchi 500 Gb | Grafikkort: Sapphire 4870x2 | Chassi: Antec 900| Nätagg: Corsair Tx 750W | 8 Gb Ram PC 6400 | Nec brännare | Skärm: 20" WIdescreen (L207WT)

Permalänk

Byta till tex vattenkylning på 295an ser ju inte ut att vara det enklaste på jorden:o

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem

Får ju lust att köpa ett:
http://cgi.ebay.co.uk/EVGA-Geforce-GTX-295-1792MB-DDR3-PCI-E-...

Några hundralappar billigare än i sverige iaf, sen har jag personligen ingen erfarenhet av EVGA's kort, har dock hört att dom ska vara lite "extra fina" här inne på Swec.
559,99$: 4583 SEK
Fan vilken deal

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myrsloken91
Nja, nu missförstod du mig lite och jag var väl lite luddig kanske men det jag menade var att om ett spel skulle ha 30 FPS konstant så skulle jag tycka att det var högst spelbart och JAG skulle inte se några hack i bilden men jag skulle märka att spelet gick lite segt när man vrider kameran.

För att kommentera nyheten: Detta är inga kort som alls ligger i min prisklass men det som jag tyckte bådade gott för mig var att strömförbrukningen sänktes så mycket med den nya tillverkningstekniken. Det känns ju som att man kan få ett ganska bra kort som inte kräver någon extern strömförsörjning när nästa generations kort kommer med ny tillverkningsteknik.

Ett 8800GTS utan extern strömförsörjning?

Om bilden skulle ligga _konstant_ på 30fps skulle jag vara jätteglad, det gör den dock aldrig. Men fortfarande, konstant 50fps är mycket skönare än konstant 30fps, men jag förstår din poäng

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EtZi11
Helt klart presterade GTX 295 bättre än 4870x2 i de flesta fall men man såg att 4870x2 klev steget upp när det gällde Unreal Tournament 3 som gör att man vekrligen ser vad kortet presterar då den har en grym spelmotor borde man inte titta mer på vilka spelmotorer man använder då det verkar vara det som avgör hur bra kortets prestanda blir?

Med Vänliga Hälsningar

EtZi11

När jag köper grafikkort så är jag inte intresserad av hur snabbt det "egentligen" är. Jag ger tusan i vilket bara det presterar bra i spel. Om vi säger att var femte spel har en grym spelmotor och att 4870x2 presterar bra i de spelen medan gtx295 är bättre i resten och korten skulle kosta lika mycket, så skulle jag köpt gtx295 oavsett vilket kort som är bäst "egentligen". Och jag tror att de flesta tänker likadant.

Men jag vill inte klaga på alla och vara sur så tro inte att jag är whinaren nummer ett utan jag ville bara få fram mitt resonemang

"Jag märkte av att ingen ställt den uppenbart VIKTIGASTE frågan än... ;
Klarar det av att maxa Crysis? "

Jag är förvånad att den frågan kom fram först på sida två xD brukar ju vara det enda folk snackar om lol

Permalänk
Moderator
Testpilot

Ännu ett halvfärdigt test.

Herregud? När ska det ta slut. Jag lyckades inte ens hitta vart ni skrev vilket system ni använda, eller vad sägs som något som en förklaring till hur ni testar spelen och varför ni valt att göra på detta sättet m.m.

Till alla som tittat på det här testet och undrat när själva testet börjar så rekommenderar jag följande VETTIGA recensioner:

http://www.techreport.com/articles.x/16229

http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTYxMiwxLCxoZW...

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...

Bara att enbart ha med ett HD4870 512MB som referens är ju helt efterblivet. Ingen mening att testa ett sådant kort i höga upplösningar och 4x AA. Det dör direkt pga. av att minnet tar slut.

Jag hade gärna sett HD4870 1GB, HD4850x2, GTX 260 216SP t.ex. Om ni nu inte kan få tag på dessa korten så anser väl inte företaget att ni gör ett tillräckligt bra jobb som recensenter.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen saxsat från testet
Vid dessa klockfrekvenser började kortet bli oroväckande varmt

Är det bara jag som saknar redovisning av temperaturdiagram..? Vore även mkt intressant att få se vad korten får för maxtemp i ett välkylt chassie efter 24-48h folding.. Eller om det finns något bättre sätt att få fram hur varmt kortet egentligen "kan" bli..

Permalänk

Uppmaning till redaktionen:

Håll kvar den här killen som recensent, äntligen så är det klass på utförande och språk! Tummen upp! (dock så skulle jag vilja sett temps med)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Ännu ett halvfärdigt test.

Herregud? När ska det ta slut. Jag lyckades inte ens hitta vart ni skrev vilket system ni använda, eller vad sägs som något som en förklaring till hur ni testar spelen och varför ni valt att göra på detta sättet m.m.

Till alla som tittat på det här testet och undrat när själva testet börjar så rekommenderar jag följande VETTIGA recensioner:

http://www.techreport.com/articles.x/16229

http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTYxMiwxLCxoZW...

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...

Bara att enbart ha med ett HD4870 512MB som referens är ju helt efterblivet. Ingen mening att testa ett sådant kort i höga upplösningar och 4x AA. Det dör direkt pga. av att minnet tar slut.

Jag hade gärna sett HD4870 1GB, HD4850x2, GTX 260 216SP t.ex. Om ni nu inte kan få tag på dessa korten så anser väl inte företaget att ni gör ett tillräckligt bra jobb som recensenter.

Testa att kolla under "Testsystem och utförande" tror jag sidan heter

Fördel om man läser hela testet innan man försöker skriva om det.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Ännu ett halvfärdigt test.

Herregud? När ska det ta slut. Jag lyckades inte ens hitta vart ni skrev vilket system ni använda, eller vad sägs som något som en förklaring till hur ni testar spelen och varför ni valt att göra på detta sättet m.m.

Till alla som tittat på det här testet och undrat när själva testet börjar så rekommenderar jag följande VETTIGA recensioner:

http://www.techreport.com/articles.x/16229

http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTYxMiwxLCxoZW...

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...

Bara att enbart ha med ett HD4870 512MB som referens är ju helt efterblivet. Ingen mening att testa ett sådant kort i höga upplösningar och 4x AA. Det dör direkt pga. av att minnet tar slut.

Jag hade gärna sett HD4870 1GB, HD4850x2, GTX 260 216SP t.ex. Om ni nu inte kan få tag på dessa korten så anser väl inte företaget att ni gör ett tillräckligt bra jobb som recensenter.

Vilken tacksamhet till folk som lägger ner sin tid och energi på att skriva hårdvarutester! Rätt drygt om du frågar mig och inte ens ett uns av konstruktiv kritik.

Kanske dags att starta en egen hårdvarusida och recensera hårdvara på om du nu vet så bra hur det går till?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
"Snabbast i singelklassen"

Är det en fördel? Trodde verkligen vi var förbi hela det där singelgpu-dualgpu-snacket vid det här laget.

Saknar temperatur och ljudnivå (även om det senare är subjektivt).

Sen måste jag hålla med Invectus; jag ser inte heller tanken bakom en rekommendation för ett toppkort, vare sig det gäller 295 eller 4870x2.

Är inte 4870X2 längre det mest strömkrävande kortet någonsin?

Är inte 4850X2 längre det högljuddaste kortet någonsin?

Hur många månader efter releasen av Fallout 3 eller Dead Space tog det innan ATI fixade drivrutinerna så att inte 4870X2 hade _SÄMRE_ prestanda än 4870? När fixar man Crossfire- (eller SLI-)profiler till spel som inte är "recensionsspel" och inte dyker upp i hårdvarutester? Aldrig? Det är ganska många som är lurade och tror att de kommer få dubbla prestandan mot ett singelkort i alla spel som finns...

Det finns många nackdelar med nuvarande form av multi-GPU och jag skulle aldrig köpa ett, oberoende av tillverkare. Att säga att det inte spelar roll är att försöka blanda bort korten.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Har ett ASUS GTX 295 Sjuuuuukt fint! Jag maxar Crysis i DX10, Högsta AA, och Very High på ALLT!

I Far Cry 2 är det samma sak. Har det likadant inställt där, som i Crysis.

Dom som undrar över ljudnivån, så måste jag säga att man hör knappt kortet... Mina chassifläktar (Antec Tri-Cool) är de enda som hörs

KÖPKÖPKÖPKÖP det kortet

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Testa att kolla under "Testsystem och utförande" tror jag sidan heter

Fördel om man läser hela testet innan man försöker skriva om det.

Som du märkt så missade jag det totalt av någon anledning. Ganska klantigt gjort av mig. Kunde lagt ner mer tid på att leta igenom men det gjorde jag inte av ren irritation.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffster
Vilken tacksamhet till folk som lägger ner sin tid och energi på att skriva hårdvarutester! Rätt drygt om du frågar mig och inte ens ett uns av konstruktiv kritik.

Kanske dags att starta en egen hårdvarusida och recensera hårdvara på om du nu vet så bra hur det går till?

Det hade jag gjort också om jag hade haft tid till det, vilket jag tyvärr inte har, inte för tillfället i alla fall. Som sagt, forumet är anledning till att Sweclockers fortfarande existerar enligt min åsikt.

Vet att jag sticker ut hakan men om det inte är positivt och rövslickande så får man inte säga det, jävla jante Sverige.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman

Bara att enbart ha med ett HD4870 512MB som referens är ju helt efterblivet. Ingen mening att testa ett sådant kort i höga upplösningar och 4x AA. Det dör direkt pga. av att minnet tar slut.

och då får man se hur mycket 512 mb klarar
skulle tyckt det var kul om 8800 gtx var med, bara för att se hur mycket det har gått framåt sen dess

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fluffster

Vilken tacksamhet till folk som lägger ner sin tid och energi på att skriva hårdvarutester! Rätt drygt om du frågar mig och inte ens ett uns av konstruktiv kritik.

Kanske dags att starta en egen hårdvarusida och recensera hårdvara på om du nu vet så bra hur det går till?

e inte det typ dera jobb?? Alltså, inte för att man inte ska vara tacksam för att folk sköter sitt jobb, men ,,ja..

har jag fått rätt uppfattning utav dinomans envishet så blir jag inte förvånad om det snart finns en sida som heter dinoreview

Permalänk
Medlem

Dinoman har mens idag. Först missar du att läsa testsystemet som du klagar satan på, sedan klagar du på att de inte har tillräckligt många grafikkort med i testet. När han redan har skrivit att de ville få ut testet snabbt och inte hade dem hemma.

Och hur de testar? De förklarar hur de testar, detta är en vettig recension. Du borde gå och lägga dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
finns det någon anledning med att ni testar en överklockad gtx 285 mot referensdesigner, förutom för att få nvidia att se bättre ut
har alltid tyckt att i tester ska det vara standard frekvenser som gäller

det är medelvärde, det kommer ofta att ligga under det, till exempel vid strider när man behöver framsen som mest.

men man kan se ,och framför allt känna skillnad på 30 och 50 fps.
sen är ju en del med fps psykologi, man tycker att det går mjukare när man har 200fps istället för 100.
har en kompis som ser stor skillnad på 200 och 2000 fps lol

I vilket spel?! För när kom skärmar med 2000 Hz egentligen?

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myrsloken91
Om det är medel-FPSen vi snackar om så ser man ju stor skillnad men jag tycker inte att det är så stor skillnad mellan 30 och 50 FPS i den sekunden det är just 30 eller 50 FPS

Nä, men sitter man och spelar typ CoD4 och det är 30fps låst, och sen kör du med 50fps låst så märker man ju skillnad, men det är ju som du säger att man märker när man kollar runt och när allt åker förbi

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Avstängd

Vet inte om detta redan är sagt men det vore trevligt om man hade fått in ett 4850x2 i testet föratt se hur det står sig mot gtx 285. Visst så kan man ju gå in på en annan hemsida men man litar ju mest på Sweclockers:P

Permalänk
Medlem

Ser ju bra ut Hoppas jag vinner på lotto så man kan köpa sig en sådan här best

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd

3Dmark Vantage.. Väldigt seriöst test, NOT

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
3Dmark Vantage.. Väldigt seriöst test, NOT

Men ditt pucko. Det är väl bättre att dem har med det än inte!

Permalänk
Medlem

Billigaste just nu 5013kr enligt prisjakt

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Vad är det med folk? Gör bättre själva.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Hade varigt fint om ni hade börjat att ta med GTA IV eftersom långt i från alla grafikkort klarar detta tillskillnad från tex. UT3

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gujukal
I vilket spel?! För när kom skärmar med 2000 Hz egentligen?

cs 1.6
hans skärm kommer upp i 95htz tror jag
har försökt att säga det till honom men den är totalt omöjligt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mfm
Är inte 4870X2 längre det mest strömkrävande kortet någonsin?

Jodå, det är det - men det vet man när man köper det också, eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mfm
Är inte 4850X2 längre det högljuddaste kortet någonsin?

men är det kortets design (dualgpu) eller kylarens fel där?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mfm
Hur många månader efter releasen av Fallout 3 eller Dead Space tog det innan ATI fixade drivrutinerna så att inte 4870X2 hade _SÄMRE_ prestanda än 4870? När fixar man Crossfire- (eller SLI-)profiler till spel som inte är "recensionsspel" och inte dyker upp i hårdvarutester? Aldrig? Det är ganska många som är lurade och tror att de kommer få dubbla prestandan mot ett singelkort i alla spel som finns...

Hur ser det ut nu? Slår inte HD4870x2 GTX280 i 9/10 spel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mfm
Det finns många nackdelar med nuvarande form av multi-GPU och jag skulle aldrig köpa ett, oberoende av tillverkare. Att säga att det inte spelar roll är att försöka blanda bort korten.

Förstår ditt tänk, men jag tycker det är konstigt att dra till med en "snabbaste singelkortet" som något (det enda) positiva i sammanfattningen.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

detta är jätte bra för mig att nya grafikkort kmr:D för jag kan alltid leva med att ha de nästnästnästnäst bästa grafikkortet(gtx280) som jag hoppas snart kmr dyka upp beg till mkt bra priser! de e bara att säga te om ngn säljer ett gtx280/260, inte rädd för att köpa de precis;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Om bilden skulle ligga _konstant_ på 30fps skulle jag vara jätteglad, det gör den dock aldrig. Men fortfarande, konstant 50fps är mycket skönare än konstant 30fps, men jag förstår din poäng

När jag köper grafikkort så är jag inte intresserad av hur snabbt det "egentligen" är. Jag ger tusan i vilket bara det presterar bra i spel. Om vi säger att var femte spel har en grym spelmotor och att 4870x2 presterar bra i de spelen medan gtx295 är bättre i resten och korten skulle kosta lika mycket, så skulle jag köpt gtx295 oavsett vilket kort som är bäst "egentligen". Och jag tror att de flesta tänker likadant.

Men jag vill inte klaga på alla och vara sur så tro inte att jag är whinaren nummer ett utan jag ville bara få fram mitt resonemang

"Jag märkte av att ingen ställt den uppenbart VIKTIGASTE frågan än... ;
Klarar det av att maxa Crysis? "

Jag är förvånad att den frågan kom fram först på sida två xD brukar ju vara det enda folk snackar om lol

Jag förstår ditt resonemang helt klart. Min tanke var dock att det måste ju komma bättre spelmotorer i framtiden även om man nu inte kan "köpa för framtiden" så kanske inte alla vill punga ut med ca 5 k varje gång det kommer ett nytt "monster" graff. Även om det i framtiden finns bra mkt bättre kort så kanske 4870x2 "håller" längre bara min spekulationer.

Sedan till priset så tkr jag inte att det motiverar mig till att lägga ut 5500 på GTX 295 när man får 4870x2 för ca 1500 billigare. Men härmed säger jag inte att GTX 295 är uselt helt klart är det bättre än 4870x2 borde det inte vara det när det är ett (cirkus mellan tummen o pekfingret )halvår nyare? Synd att inte CPU marknaden gick lika mkt framåt som GPU marknaden.

Med Vänliga Hälsningar

Visa signatur

Dator: Intel C2D E8400 3.0Ghz @ 3.6Ghz | Moderkort: Gigabyte EP35 DS4 | Hdd: Hitatchi 500 Gb | Grafikkort: Sapphire 4870x2 | Chassi: Antec 900| Nätagg: Corsair Tx 750W | 8 Gb Ram PC 6400 | Nec brännare | Skärm: 20" WIdescreen (L207WT)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Men ditt pucko. Det är väl bättre att dem har med det än inte!

nVIDIA fuskar med vantage... ingen nyhet = http://www.sweclockers.com/nyhet/7922-nvidia_lurar_3dmark

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.