Helt omöjligt att komma i kontakt med Asus support?

Permalänk
Medlem

Helt omöjligt att komma i kontakt med Asus support?

Hejsan!

Jo, det är så att mitt kära grafikkort har beslutat sig för att kassera den medföljande fläkten, vilket resulterar i att grafikkortet överhettar (no shit sherlock).

Köpte grafikkortet (HD4870) från datorbutiken.se. Som vi alla vet, så har det företaget blivit konkursdrabbat, vilket resulterar i att all garantirätt får man upprätthålla med tillverkaren direkt.

Nu har jag försökt ringa Asus support. Men, de hänvisar bara till deras hemsida, och att man där skall gå till en flik som heter "contact us". Problemet är dock att det telefonnumret som är angivet under "contact us" är samma nummer som resulterar i hänvisningen.

Nu vänder jag mig desperat till er, för att fråga hur man skall gå tillväga på bästa möjliga vis.

MvH,

Zylar888

Permalänk
Avstängd

Som det tidigare stått om asus och deras support så är deras support RENT SKIT!... tyvärr det du får göra är att tjata på dom över tele och säger att du hänvisas till det numret du ringer på!....

Och att dom ej ska ignorera dej mer... vet inte vad mer jag ska säga och råd dej till... har själv mailat asus några ggr om saker jag har aldrig fått ett enda svar tillbaka....

Permalänk
Medlem
Permalänk

Hade samma problem med gigabyte
Ælska stora føretag i snålt-med-personal-tider!

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Hedersmedlem

Har själv hållt på med detta då min fläkt gav upp. För att ASUS ska ta emot din reklamation så kräver de att du betalar €30 i serviceavgift. Jag fann det bättre att gå till min lokala datornasare och köpa en grafikkortsfläkt från Zalman för strax under 300kr och sätta på den själv.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Håller med
Är det värt hasslet om gfxet inte är trasigt?
Köp en 250kr kylare och smacka på den själv.

Permalänk
Medlem

Tack för era svar!

Jag vet ju egentligen inte om det bara är fläkten det är fel på. Men, grafikkortsfläkten har ju visat upphov till problem tidigare. Tycker bara att det verkar skumt att fläktfan inte håller längre än 4 månader? Hehe.

MvH,

Zylar888

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tyckte också att det var dåligt. Är det den stora orb-liknande fläkten som sitter på? I så fall är det samma som min.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Har inte datorbutiken startat om med nya ägare (fd anställda)? Vet dock inte om de tar hand om RMA och sånt på köp som gjordes tidigare.

Hade ett trasig moderkort (Striker II Formula) och försökte även jag att komma i kontakt med de. Supporten här i Sverige då fick man efter många val höra att de inte ger support på komponenter 'tyvärr' (wtf!!! vad köper man annars!?) - fick ringa till Tyskland och fick höra att de inte tar emot RMA från andra länder än Tyskland och Österrike. Tog kontakt med Asus Taiwan men de svarade inte alls, likaså för newegg.com där moderkortet köptes (köpt det via eBay USA)

Slutade med att jag tog kontakt med säljaren (eBay, kille från USA) som erbjöd sig återköp och har skött RMA direkt med Newegg (om han nu orkade med det). Riktigt sjysst, kostade mig frakten men jag tyckte det var sjysst ändå.

Läxa: köp inget Asus utan kvitto/garanti. Om nu butiken man handlar från går i konkurs är väl en extrem och oförutsägbar situation (framförallt när det gäller en ändå stor och bra butik som Datorbutiken), men rent allmänt köper jag inget Asus begagnat om inte kvitto finns längre.

Permalänk
Hedersmedlem

En av de föredetta anställda köpte ut delar av inkromet ja. Kolla i Datorbutiken FAQ tråden här så svarar den nya ägaren på RMA frågan.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!