Nvidia rapporterar kraftigt fallande försäljning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dibbqwaz
Jag själv tycker spelkänslan i fps spel på konsoll är mycket taskig, däremot bilspel är en aha upplevelse.

Tror jag ska köpa ett billigare nvidia kort snart, synd bara att vissa har så fula klistermärken på kylaren

Fast de kan man ju fixa med an xbox 360 kontroll till datorn.

Vad är det för skillnad på klister märkena?

Permalänk
Medlem

The Sims+alla expansioner, WoW+alla expansioner och CS samt source är ju mer folk som spelar än något annat både på konsol och pc.
Jag menar hade jag haft en 360 hade jag säkert inte köpt 3 bra spel för 599kr st, som är lika bra och håller lika länge som de ovan. Sen att Crysis serien inte ens orkas med på konsol är inte kul då jag älskar det. Samt mycket ögon godis. Titta på Mirrors Edge. Både bättre fysik och grafik (upplösning, AA och AF).

Smakar det så kostar det!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

Ska ni snacka konsoller - skapa en forumtråd.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

Ok

Här är tråd för de som vill fortsätta prata on Pc:n samt konsollerna.

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=83000...

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
i takt med att fler och fler lämnar PC som spelplattform så kommer Nvidia och även ATI uppleva dalande försäljning

Och vilka tillverkar gpusen i konsollerna då...

Permalänk
Medlem

ser ut som att det blir AMD även ett tag framöver

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xXxlGurrAlxXx
Bra nyheter imo, Nfailia suger ._.

enda som suger är väll du då !!! knip käft om du inte vet vad du talar om

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Tänk på att ati gör grafikkort till xbox 360 o Wii. O nvidia gör grafiken till PS3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
enda som suger är väll du då !!! knip käft om du inte vet vad du talar om

Haha, lugna ner dig ffs, det är bara en kommentar om en nyhet för helvete.

...damn vad svårt det är att motstå att bara skriva "meeeh fanboy" eller nåt. ^^

--

jag måste ändå nästan säga "haha rätt åt er", är fortfarande lite småsne på nvidia för deras sandlådeuttalanden och sånt..

Men ati, intel, amd, via och hela gänget kommer väl få lida också sen antar jag.

Visa signatur

AMD Athlon64x2 6400+ 3.4Ghz, Geforce 8800GT, 4gb DDR2 800Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
[B]...de extra spelkontroller som krävs (ex. joystick, ratt/pedaler, guitarr osv), men då du behöver sådana till konsoler också så tappade konsolerna sin poäng potentiella poäng där med..

Före jag sålde mitt xbox 360 använde jag den kontrollen till datorn, fungerade skitbra, bara koppla in i en usbport och spela pga microsoft har lagt in drivrutiner för den i nått servicepack eller så
kostar lite drygt 300:- men kostar lika mycket om man ska vara flera spelare på en konsoll eftersom det oftast bara följer med en kontroll!

För att gå on topic:
Jag har för första gången på flera år ett nvidiakort igen, 9650M GT i min bärbara.. spel flyter på bra i native upplösningen (1440x900) men det är vissa grejer jag saknar när jag ska spela upp film på tvn, t.ex möjlighet att visa bilden i helskärm på sekundära skärmen (som är tvn). Det var mycket bättre med ati catalyst grejen..
Sen att alla nya ati kort har stöd för ljud via hdmi tror jag bidrar till att htpc entusiaster kollar lite extra på dom !

Visa signatur
Permalänk

Lär nog drabba alla, men samtidigt kan jag inte hjälpa att tycka det är lite bra. Tycker AMD borde få lite mera tid på sig att stabilisera sig mer på marknaden, så de närmar sig ett 50-50 förhållande istället

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem

har både xbox, ps2 och ps3 men dom lämnar jag till mina syskon pga att de suger -.-:P pc e grymt mkt roligare och socialare som jag tkr de iaf:)

Permalänk

Äntligen. nvidia är inte oslagbara, är kanske lite fanboy men alltid objektiv och måste säga att det på något vis känns som en god nyhet. Det är inte bara AMD som ska få skit sitt håll.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Håller ändå inte med,

Pazu, självklart är tar det tid och kostar en j*vla massa om man ska uppgradeta en massa.. Jag själv köpte en dator förra året och har inte uppdaterat det ett dugg och den tar ändå senaste spelen, oftast på högsta.

Hade en polare som inte hade råd med dator och hade ett 360 (han var kär i den) sen nu i jul fick han sig en bra dator och nu sitter han en massa vid den.
Jag anser att datorer är till för de som vill ha lite mer utav det spel de ska lira (om det nu finns på konsol också) alltså mer hard-core gaming.

Jag anser också att man inte måste ha nyaste monster datorn utan att det räcker med att uppgradera det vart annat eller 1.5 år om man känner att man inte vill lägg ut mycket pengar på det. Men förstår ditt inlägg och säker massa som kör konsol pga de du tog upp, men tror fortfarande inte PC gaming dör ut.

Även om det är en "mindre grupp" med spel som spelas på dator (eftersom WOW och CS leder) så är det en massa spelare, nådde inte WoW 11 miljoner spelare alldeles nyss? Och kolla bara på Cod 4/Waw hur mycket det ändå är som spelar.

Pust! förlåt om det är slarvigt skrivet

Jo, pc har många gamers, men jag tror att vi spelar färre och färre spel och håller kvar vid samma spel som tex cs och sims. Detta tror jag i sinom tid kommer leda till att få spel släpps till pc

så datorn som spelkonsoll kommer nog inte att dö, men den kommer nog bli ganska begränsad.

Å andra sidan sa väll sims sapare att folk trodde att dataspel skulle dö ut varje gång en ny konsolgeneration kom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Fanboys i varenda nyhet nu förtiden...

Är ingen "fanboy" Jag har gått från GF4 > x300 > 7600GT > 8600GT > 9600GT > 4850 köper det som är mest prisvärt. Tycker bara att Nvidia beter sig dåligt byter namn på sina kort varannat kvartal etc ~

Permalänk
Medlem
Citat:

Fjolårets kontroversiella kvalitetsproblem, med defekta kretsar i en mängd bärbara datorer, orsakade stora utgifter. Detta tillsammans med AMD:s framgångsrika Radeon HD 4000-serie var förmodligen orsaken till att Nvidia gick med i den första delen av 2008.

Med tanke på att hd4000-serien lanserade precis i början av andra halvan av 2008 hur skulle den kunna påverka hur det gick för Nvidia i första halvan?

Kom inte heller och säg att vi visste om innan eller att folk räknade med att 4000 serien skulle bli så bra som den blev. Vad jag kommer ihåg blev de allra flesta överraskade av hur bra den presterade och hur prisvärd den var.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Avstängd

Bra nyheter

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von_OttO
tror oxå att de är en myt för nästan ingen jag känner spelar lr äger nån av dom nyare konsolerna , medans alla har en egen dator som dom spelar på

Och hur många procent är dina kompisar av världsförsäljningen?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
fler och fler inser att de höga kostnaderna (inte bara pengar utan energi och tid också.. väldigt skönt att slippa mecka med ini-filer för att få ett spel att funka som man vill) inte är värda avkastningen, det finns helt enkelt för få bra spel och tiden mellan de är för långt för att det inte ska ge en bitter eftersmak... vet många som sitter på 8800 gts och planerar att byta till de nya korten, trots att de kanske endast spelat 2-3 bra spel sen de köpte 8800:an. Förstår inte varför man någonsin skulle vilja investera i ett grafikkort till PC när den ändå är skit efter 1 år. Speciellt med tanke på att konsoller erbjuder närapå lika bra speluuplevelse (ibland bättre, ibland sämre) till en bråkdel av priset. Jag vet inte hur det är med er men jag är inte ekonomiskt oberoende för att kunna spela PC-spel.

Kan nämna att jag har ganska höga krav, vilket de flesta inte har. Jag skulle aldrig kunna spela igenom Crysis utan att köra i hög upplösning (1920x1200 native med min 24" skärm) och med höga inställningar, annars anser jag att man missar för mycket av spelet. Så det bästa borde vara att man skiter i de senaste spelen.. går o köper en 8800 för 300 kr begagnat och spelar igenom Half-Life 2 med allt på högsta och får väldigt mycket ut av spelet. Så kan man göra även med Far Cry osv osv. Om 6 år så kanske man kan ge sig på Crysis och på det sättet få ut så mycket mer av sitt LIV.

Det många gör istället är kör de senaste spelen med de dyra nya komponenterna och ändå sitter de där med låg upplösning och medium-inställningar. Skulle man alltid göra så så skulle det innebära att man ALDRIG skulle få ut det bästa spelen kan erbjuda (för att inte nämna att det skulle vara skitdyrt.

Kortfattat så kan jag ibland känna att många handlar komponenter av fel anledning, dvs de köper en 4870x2 för att nöjjet är vad den kan göra, inte vad man kommer göra med den.

Dumheter den som köper ett 4870X2 och inte tänker köra i minst 1600x1200 på en skärm som klarar det är ju bara korkad.Ska du lägga 4500+ på ett grafikkort så hoppas jag att du är smart nog att kolla alla komponenter i din dator först + skärm givetvis:-))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate