Permalänk
Medlem

spelbutiken.se

hejsan, jag startar denna tråden därför att jag undrar ifall någon mer än jag märkt av att spelbutiken.se har blivit sämre?

ta till exempel en kompis, han förbokade fifa09 där, han hade ju fått fifa08 dagen innan releasen så han var ju nöjd med det då, men när 09 släpptes så tog det för lång tid, han väntade några dagar efter releasen innan han avbokade och drog till affären.

samme kompis hävdar att spelbutiken.se numera är i dansk ägo, men jag vet inte...

iaf, någon annan som har liknande erfarenheter som min kompis?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Re: spelbutiken.se

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
hejsan, jag startar denna tråden därför att jag undrar ifall någon mer än jag märkt av att spelbutiken.se har blivit sämre?

ta till exempel en kompis, han förbokade fifa09 där, han hade ju fått fifa08 dagen innan releasen så han var ju nöjd med det då, men när 09 släpptes så tog det för lång tid, han väntade några dagar efter releasen innan han avbokade och drog till affären.

samme kompis hävdar att spelbutiken.se numera är i dansk ägo, men jag vet inte...

iaf, någon annan som har liknande erfarenheter som min kompis?

Fick vänta i två veckor på min beställning, PES09 till PS3. Fick tillslut nog och avbeställde spelet, vilket man gör genom att kontakta de - gjorde det över mail. Någon minut senare får jag mail från spelbutiken och nu har de "skickat" spelet... Brydde mig inte mycket men tänker inte handla där igen.

Detta hände slutet av december > förra veckan.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Avstängd

Det är nog posten som strular, väntar på 3 packet sen före jul

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Har läst att spelbutiken får varierande omdömen nuförtiden, vissa får grymt snabb och bra service medan vissa har ett rent helvete att göra med dom. Så jag handlar inte därifrån iaf.

Permalänk
Medlem

Danska Coolshop har köpt Spelbutiken, se tex här.

Jag beställde ett spel av dem här i höstas och leveransen tog några dagar längre tid än "normalt" när jag handlat av andra butiker men det var en dansk adress som stod som avsändare vilket förklarar den extra leveranstiden så antagligen så har de väl ett centrallager i Danmark där allt skickas från.

Permalänk
Avstängd

köper alltid mina spel från cdon.com!

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Avstängd

Inte tänkt på det särskilt mycket. Har beställt mycket därifrån men mitt senaste inköp blev faktiskt försenat med typ 2 veckor. Var sc1 så jag tänkte inte särskilt mycket på det.

Permalänk
Medlem

Beställde GTA IV därifrån och det skulle finnas tillgängligt på "release" dagen. Avbokade då det inte kom något GTA IV varken den dagen eller dagarna efter.

Oseriöst "beställningsfiskande" så att det smattrar om det.