Not for resale PS2 spel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2004

Not for resale PS2 spel.

Stötte på några PS2-spel på ONOFF idag som var märkta med "NOT TO BE SOLD SEPARATELY" som verkade vara på någon form av utförsäljning.
På det ena spelet kan man se hur dom har täckt över den ursprungliga märkningen med ett klistermärke.

Finns det någon som har koll på hur det ligger till egentligen, får dom sälja dessa spel separat i butik?

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
FUCK YOU
Registrerad
Jan 2009

Ska väl medfölja till en konsoll eller liknande? Jag tror inte man får sälja dom separat enligt SONY.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

I de allra flesta fall handlar det om att någon speltillverkare/distributör haft ett lager med redan förtryckta spel över som de sålt till någon butik eller kedja just för att de skall säljas som "nice price", ibland kanske en kedja sitter på alldeles för många exemplar och avtalar med tillverkaren att de får sälja dem löst.
Jag kan garantera att det i princip aldrig handlar om någon form av avtalsbrott när det gäller de stora kedjorna.

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Mar 2008

säkert returer av bundlade PS2or.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920 2.66GHz, Intel X25-M G2 80GB, 150GB Western Digital VelociRaptor ICE, Samsung 1TB x4, Corsair 12GB (6x2GB) 1600MHz PC3-12800, 2x Asus GeForce GTX 560 TI SLI , CORSAIR TX 650W, COOLER MASTER COSMOS 1000, Excito B3 2TB, BENQ G2400W.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2004

Det låter helt klart rimligt, men det ser ju lite lustigt ut.

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003

Det är nog spel som följer med om man köper filmen eller någon leksak, men så fungerar det nog inte i sverige..

Men jag tror inte det bryter mot några lagar precis

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2008

Jag skrev en liknande tråd för några månader sen, kom fram till att det inte är nått att göra åt det. Jag köpte en Promo-only skiva av soul calibur 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jul 2001

Är garanterat från bundlingar/promotionkampanjer. men tror inte nordisk film bryr sig om PS2 grejerna direkt heller så .

as it was in the beginning so it shall be in the end

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005

Har butiken avtalat med leverantören antar jag att det kan vara ett avtalsbrott.

Sen så är din rubrik lite missledande.