Antec Nine Hundred Two – en ny datorlåda för spelare

Permalänk
Medlem

okej, jag förstår dig med att alla gillar olika, men tillslut blir det att produkter eller vissa ändringar får innebörden av att det oftast är en speciell folkgrupp som äger dem. jag känner några som är fjortisar vilka älskar starka lysdioder och utstårlande färger, tyvärr har det på många sett blivit för mig ngt som säger fjortis. men det finns även personer som väljer chassit för deras största syfte, ett gamerchassi som har grym kylning, och dem personerna tycker jag har gjort ett bra val när det gäller antec 300,900 eller 1200.
det är ungefär som att det mest är "turkar/hobby turkar" (inget mot turkar, utan bara ett exempel) som kör runt i stylade bilar med olika färger på bodykitet från bilen, som är gjord för att gå i 180km/h.. men det finns vissa som använder bodykit på deras bilar inom racing för bättre aerodynamic, men dock inte samma personer som de tidigare...
300 är inte ett pasionärschassi, ett billigt bra chassi som inte sticker ut som dess storbröder, men ändå har mkt att ge(dock inte lika bra kylning enligt vissa) men valet är upp till var och en...
men vad man än väljer så är den varan märkte med en stämpel, men bara för det behöver inte den stämpeln gälla när det gäller dem som tex vill ha ett bra chassi med grym kylning.

André

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk

100 % plexiglas så är jag nöjd, för mycket fula lampor och enstaka fönster.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Sötast

Mitt antec 900 har blåa dioder, det har min skärm också, och min förstärkare och wlan knappen på mitt ps3, min tv har en röd diod och min projektor har en orange, hemtelen har även den en blå diod.

Fan vad jag måste vara hobbyturk / fjortis

Permalänk
Medlem

men vad gör dina dioder på tv:n, skärmenm förstärkaren och wlanet för ngt? det är ju inte dekorationer, det är ju statuslampor... helt annorlunda..
ibland går hissen inte hela vägen upp och för vissa har den inte ens startat

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein
men vad gör dina dioder på tv:n, skärmenm förstärkaren och wlanet för ngt? det är ju inte dekorationer, det är ju statuslampor... helt annorlunda..
ibland går hissen inte hela vägen upp och för vissa har den inte ens startat

Så...

Statuslampa med blått sken : HELT OK!
Dekorationsljus med blått sken: FJORTIS!

Logiken flööööödar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teh Daniel
Jag köpte precis ett Twelve Hundred och det är det vackraste jag någonsin sett. Jag tycker den är extremt funktionell också. Det enda negativa jag hittat är att manualen kunde varit bättre, men så verkar det vara med alla datorkomponenter.
Skall man ge exempel på riktiga "hajp" eller "bling" chassin där de verkligen verkar prioritera sådant framför funktionalitet så är väl ändå NZXT ett bättre exempel? Vill man ha något riktigt plastigt och dåligt så finns alltid Cooler Master.

Jag förstår ärligt talat inte hur man kan kritisera så bra chassin som Antecs x Hundred serie!!

Vart är CoolerMaster dåliga? jag satt med ett CoolerMaster Dominator CM690 innan och det var lite plast på toppen och Fronten, vilket Antec har på alla sina Chassin med, sitter just nu med ett NineHundred II och kan ju säga att CoolerMaster Chassit var ju nästan en dröm om man jämn för ljudnivån på dom 2, drar jag på fläktarna i Antec Chassit så tror folk att man har en jet motor på i 15000RPM i rumet, okej, ett bra chassi men lite trångt enligt mig...

Sen är ju den största missen att dom inte har gjort hål i botten av det så att man kan ha nätagget så, man vill ju itne att det ska suga luften från Gkortet..

men men blir till att såga sönder chassit tills dess att det blir som man vill...

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]