Plus för Logitechs kundtjänst

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Aug 2004

Plus för Logitechs kundtjänst

Ville bara ge Logitech ett plus i kanten för att de var vänliga att ge mig en ny mottagare till min MX1100 som jag hade sönder själv.

Var i kontakt med deras support som efter några samtal ordnade mig en ny mottagare, trots att jag hade sönder den själv.

Det är inte många företag som gör sånt här gratis. Så en eloge till dem!

(kanske lite onödig tråd men bra att veta om man själv råkar ut för det)

(se tidigare tråd, http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...)

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2007

Måste bara hålla med om Logitechs support, den är helt underbar. "Gummilagret" som finns på ena skalet till logitech g9 började lossna för mig så jag skickade in ett mail angående det. Fick snabbt svar där de bad mig fota min g9 bredvid en liten text. Efter det så skickade dem ett nytt skal med expressmail så jag hade det i dörren efter bara en dag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2003

Håller faktiskt med. Jag hade slarvat bort AC adaptern till min Ratt jag ringde till dom för att beställa en ny. Dom frågade bara efter min adress och sen kom det en gratis efter ca 1v.

Suverän support

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2008

Tror ni man får en ny Logitech G5 då? Den unpluggas då och då (asså inte från usb:n) utan den bara slutar fungera sen fungerar den igen så håller den på så ibland...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Håller med, Logitechs kundtjänst är något för andra företag att eftersträva!
Var i kontakt med dom för någon vecka sen eftersom mina glides på min G7 var totalt utslitna, efter 2 dagar fick jag helt nya :)!

5820K 4,3 GHz OC | MSI X99S Gaming 9 AC | Asus GTX 1060 6GB | Corsair Vengeance wLED DDR4 3200MHz CL16 4x16GB | Samsung NVMe SM961 1TB | IRONWOLF 10TB | EVGA SuperNOVA P2 1000W | Asus ROG Swift PG348Q | 2 x Dell U2714H | Dell U2312HM | Corsair K65 MX Speed Rapidfire RGB | SteelSeries Rival 500 | Bose Companion 5 | LITEON BLURAY BD-R 12X | Noctua NH-U14S PnP | Fractal Design Define XL R2 | WIN 10 Pro 64-bit | 3Dmark Fire:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2002

Indeed, dom är trevliga dom där Schweizarna. Minns när jag hade pajjat min MX500, drog ett mail och 3 dagar senare kom en låda där dom bad mig skicka iväg min trasiga mus med USB sladden avklippt samt en ny MX500. Likså vart mina "Skatez" sletna, de skickade nya inom en vecka.

Allmänt trevlig säljare har de också, många söta norskor.

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2008

Logitech låter riktigt bra! Har själv deras produkter och med denna info kännerm an sig mer trygg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Aug 2004

Trevligt att höra att fler är nöjda med deras support.

Har köpt Logitech sedan första datorn, vilket är många år sedan nu. Har alltid gillat deras möss och tangentbord bäst.

Dock ska man väl inte säga kvalitén på deras Logitech UltraX tangentbord är bäst, har haft 3 st som knapparna lossnat på, men jag har köpt nytt varje gång för att det varit det skönast jag haft. Nu har jag dock köpt ett annat Logitech tangentbord så får se hur länge det håller

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Sep 2007

Är bara Logitech som kan tillverka riktiga möss denna gedigna support motiverar iaf. till en del det högre priserna, men ska man ha det bästa så

Riggen: 2x Xeon E5-2670 @ 16x3,2 Ghz - Z9PE-D8 WS - Corsair 32GB RAM - GTX 1080 ti - Dell U3415W 34" - HyperX Predator PCIe/M.2 - 4x Samsung 840 500GB - Asus Xonar DX - 2x NH-U12S - 2x EVGA Supernova G2 850W - Obsidian 900D
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2008

Är det gratis att ringa till deras support?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003

Jo Logitech är duktiga med support, för ca: 8år sen pajja min joystick och jag mejlade angående detta..
Dagen efter fick jag svar att kolla om det fanns någon återförsäljare i närheten och skicka in deras namn och telefon nummer, det gjorde det och dom bad mig lämna in den där och skulle få med mig en hem om dom hade någon inne.

Det var en tillverknings fel, joystiken hade en "damask" längst ner på spaken som gav rätt motstånd och detta hade spruckit en kvartsvarv och styrningen var inte så trevlig då.

Hur som helst så fick jag ett nytt med mig hem, dock version 2 av modellen utan damasken.. fast jag vet inte med säkerhet då jag öppna aldrig kartongen :rolleyes:.. hade ingen game/midi port på moderkortet då ljudkortet sluta fungera

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Aug 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maskingevär
Är det gratis att ringa till deras support?

08- nummer

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I ett glas bubbel
Registrerad
Okt 2004

Man kanske skulle ha tagit kontakt med Logitech när ens möss pajjade. Har väl brännt av en 15 (om inte mer, helt stört) möss på några år nu. Tre G5:or gick på torsk på exakt samma sätt. Det vill säga, de dog helt randomly för att sedan vakna upp 10s senare.

Nåväl, är man lat så är man.

Dekadens

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Aug 2004

Logitech har väl 3 års garanti också så? Kanske inte på allt, men mitt billiga Ultra-X var 3 år..

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Apr 2008

3 resp 5 år beroende på sak, de har skickat ut både möss, glidkuddar och sådant till mig utan bekymmer väldigt snabbt. Logitech äger på support.

Datorskrälle: Asus Sabertooth X58, Intel Xeon X5650 Hexacore HT @ 4.4Ghz, 36 GB Hyper X DDR3, 2x EVGA GTX 1070 FTW, 2x Samsung 850 Pro SSD + Samsung 860 EVO, 3x HGST 7200RPM 3TB, Corsair HX520.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2003

Kul att så många har fått bra support, jag har dock inte fått ens i närheten av så bra behandling.

Jag råkade paja mottagaren till min MX Air. Efter ett samtal till supporten va det slutgiltiga svaret "Ring om en månad så kanske vi har en i lager åt dig som vi kan skicka."

Jag var måttligt road med en obrukbar mus för 1400:-.

Tio dagar senare kommer ett mail där dom ändrat statusen på mitt problem till "löst" eftersom jag inte hört av mig, en månad någon?

Ringde iallafall ytterligare en gång till supporten med ungefär samma resultat.

"Allt handlar om pengar, logitech har inte råd att tillverka separata mottagare. Om du har en vän i USA kan han beställa en och sedan skicka den till dig. Alternativt att vi kan ge dig 50% rabatt på en ny mus, 800:-+frakt."

Grym rabatt när en ny mus kostar 745:-+frakt som billigast på prisjakt.

Summa summarum verkar dom vilja att jag ska ringa då och då och kolla om dom kanske kan ha en usb-dongel i lager, men jag skulle inte hoppas på något.

Riktigt jävla dålig stil av supporten. Det här måste vara ett mycket vanlig problem, att man tappar bort / har sönder mottagaren och att dom inte ens verkar lyfta lillfingret för att lösa mitt problem är ju halvt ofattbart i mina ögon.

Vid frågan om jag kunde häva köpet eftersom jag har en obrukbar mus fick jag svaret: Nej det är ju du som har haft sönder den.

OffTopic: Har någon en mottagare till mX Air ni vill sälja?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljungby
Registrerad
Jul 2001

Tycker iofs det verkar ganska orimligt att Logitech ska skicka ut mottagare till alla som råkar ha sönder dom och att du inte kunde häva köpet måste väl ha varit ganska uppenbart? Snarare bevis på bra service att dom erbjuder att skicka ut en om dom skulle få in en i lager, det bör dom inte på något sätt vara skyldiga att göra om du själv har haft sönder mottagaren.

E det så?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoAim
Tycker iofs det verkar ganska orimligt att Logitech ska skicka ut mottagare till alla som råkar ha sönder dom och att du inte kunde häva köpet måste väl ha varit ganska uppenbart? Snarare bevis på bra service att dom erbjuder att skicka ut en om dom skulle få in en i lager, det bör dom inte på något sätt vara skyldiga att göra om du själv har haft sönder mottagaren.

Jag har inte på något vis krävt att dom ska skicka en mottagare gratis, jag betalar gärna om dom nu kunde fixa en åt mig. Men det kan dom tydligen inte.

Om man tappar bort nyckeln till bilen, ska man behöva köpa en ny bil då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljungby
Registrerad
Jul 2001

Om nyckeln kostade lika mycket procentuellt sett relaterat till bilen, som mottagaren gör i relation till musen, så hade det varit en någorlunda relevant liknelse.

E det så?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Jag har på senare tid råkat ut för liknande sak som Graniz. Det tog 6-7 mail fram och tillbaka innan de stod för den utlovade garantin (som fanns tydligt utskriven på deras sida).

Kanske även Logitech börjar känna av den sviktande världsekonomin och försöker slippa åtaganden om det går. De flesta orkar nog normalt sett inte skriva långa brev på engelska 6-7 gånger för att få en mus lagad eller utbytt enligt garantin.

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoAim
Om nyckeln kostade lika mycket procentuellt sett relaterat till bilen, som mottagaren gör i relation till musen, så hade det varit en någorlunda relevant liknelse.

Spelar det någon som roll om jag har som avsikt att betala för mig?

Sen undrar jag lite vad du försöker säga egentligen. Tycker inte du jag är berättigad till en mottagare eller vad? Tom killen i supporten jag snackade med idag bad om ursäkt och sa att han också skulle ha varit mycket frustrerad om han hade hamnat i samma situation, och det hade nog du också varit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljungby
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Graniz
Spelar det någon som roll om jag har som avsikt att betala för mig?

Sen undrar jag lite vad du försöker säga egentligen. Tycker inte du jag är berättigad till en mottagare eller vad? Tom killen i supporten jag snackade med idag bad om ursäkt och sa att han också skulle ha varit mycket frustrerad om han hade hamnat i samma situation, och det hade nog du också varit.

Framgick väl iofs inte i ditt första inlägg att du hade erbjudit dig att betala för den, bara att dom hade erbjudit att sälja en helt ny mus för 800 spänn. Försöker bara få fram om dom har nån skyldighet att ersätta något du har förstört själv, eller om dom ska ha reservdelar. Är det som Multiman säger, att dom faktiskt har garanti för det du råkade ur för, så stå på dig och begär en helt ny mus om dom inte kan få fram bara mottagaren, och givetvis inte för några 800 spänn.

E det så?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004

Kan bara hålla med om att Logitech har bra kundtjänst.

Har varit med om att 2 av mina satelithögtalare (z5500) gått sönder och ett samtal till kundtjänst gjorde att jag fick två nya 3 dagar senare utan någon som helst kostnad för mig.

STORT plus till Logitech

...dä ä moderbordet som int liirar me simmarna...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Aug 2004

Graniz: Jo det stämmer, samma sak gällde för mig. Fick ringa flera omgångar för att få en mottagare, men till slut fick jag en, efter kanske 4 ggr jag ringt under 2-3 mån. Dock så eftersom jag hade sönder den själv så är jag väldigt nöjd över att de skickade mig en gratis. Ligg på, så får du en till slut..

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Graniz
Kul att så många har fått bra support, jag har dock inte fått ens i närheten av så bra behandling.

Jag råkade paja mottagaren till min MX Air. Efter ett samtal till supporten va det slutgiltiga svaret "Ring om en månad så kanske vi har en i lager åt dig som vi kan skicka."

Jag var måttligt road med en obrukbar mus för 1400:-.

Tio dagar senare kommer ett mail där dom ändrat statusen på mitt problem till "löst" eftersom jag inte hört av mig, en månad någon?

Ringde iallafall ytterligare en gång till supporten med ungefär samma resultat.

"Allt handlar om pengar, logitech har inte råd att tillverka separata mottagare. Om du har en vän i USA kan han beställa en och sedan skicka den till dig. Alternativt att vi kan ge dig 50% rabatt på en ny mus, 800:-+frakt."

Grym rabatt när en ny mus kostar 745:-+frakt som billigast på prisjakt.

Summa summarum verkar dom vilja att jag ska ringa då och då och kolla om dom kanske kan ha en usb-dongel i lager, men jag skulle inte hoppas på något.

Riktigt jävla dålig stil av supporten. Det här måste vara ett mycket vanlig problem, att man tappar bort / har sönder mottagaren och att dom inte ens verkar lyfta lillfingret för att lösa mitt problem är ju halvt ofattbart i mina ögon.

Vid frågan om jag kunde häva köpet eftersom jag har en obrukbar mus fick jag svaret: Nej det är ju du som har haft sönder den.

OffTopic: Har någon en mottagare till mX Air ni vill sälja?

När du lyckats förstöra din mottagare, så går det inte på garantin, så när dom ändå säger att dom kan skicka en när det dyker i listorna så är det väldigt hyggligt av dom, särskilt när dom inte ens tar betalt för det.
Så läs vad garantin omfattar innan du köper en produkt så vet du lite bättre vad som gäller.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apilas
När du lyckats förstöra din mottagare, så går det inte på garantin, så när dom ändå säger att dom kan skicka en när det dyker i listorna så är det väldigt hyggligt av dom, särskilt när dom inte ens tar betalt för det.
Så läs vad garantin omfattar innan du köper en produkt så vet du lite bättre vad som gäller.

Jag bryr mig inte om garantin, förstår att eftersom jag har haft sönder mottagaren kommer inte den på tal. Men det är ju otroligt löjligt om man inte ens ska kunna köpa en ersättningsvara.

Ska min dyra produkt vara för evigt obrukbar bara för att någon råkade förstöra usb-mottagaren?

Ni som nu tycker att jag är jättedum och orättvis i mina anklaganden, hur står ni er till att i exempelvis USA så finns möjligheten att köpa nya mottagare, men inte i Sverige?

Tänk va lätt allt hade varit om Logitech tillverkat musen så att den fungerade med Bluetooth.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SueCia
Registrerad
Apr 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johanjohnson
Kan bara hålla med om att Logitech har bra kundtjänst.

Har varit med om att 2 av mina satelithögtalare (z5500) gått sönder och ett samtal till kundtjänst gjorde att jag fick två nya 3 dagar senare utan någon som helst kostnad för mig.

STORT plus till Logitech

Hade exakt samma system, men jag hade problem med brummande ljud från subwoofern, ringde in till supporten o han tyckte vi skulle börja med att byta ut kontrollenheten, visst tänkte jag o trodde jag skulle behöva skicka tillbaks den ja hade. han skickade ut en ny kontrollenhet utan vidare och behövde inte ha tebax den gamla. Nu löste inte detta problemet för mig o jag hävde köpet av högtalarna istället då jag fick hela paketet utbytt en gång efter det utan resultat.

Men ändå, logitech har bästa supporten jag varit i kontakt med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2008

Vem ska stå för portot om man ska skicka in något till Logitech Tyskland?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av direktiv
Vem ska stå för portot om man ska skicka in något till Logitech Tyskland?

Generellt brukar man få stå för portot dit oavett tillverkare.

När det gäller Logitech brukar de nöja sig med en
avklippt kontakt eller dylikt i retur.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Perth, Australien
Registrerad
Apr 2006

Hittar inte email adressen till deras support här i sverige, någon som kan ge mig den eller är ringa det enda som fungerar?

Citera för svar.