Enermax släpper miljövänlig serie nätaggregat

Permalänk
Medlem

Enermax släpper miljövänlig serie nätaggregat

http://anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=542

Tvivlar på att de kommer till Sverige då varken Pro82/modu82 gjort det men det vore underbart om de gjorde det, vi som inte behöver 4-500W men vill ha ett bra tyst och effektivt nätagg har inte många val idag.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Det är sånt här vi väntat på, bra agg runt 350-500w, bra skit om det kommer till Sverige men Pro/modu har ju inte kommit förutom till Pixmania som man helst inte köper ifrån

Nu ska bara fler följa Enermax och göra bra agg i dom lägre serierna också!

Permalänk

Verkar finnas en del trevliga aggregat ide lägre effektklasserna ändå, om man får tro detta test (även om en del inte är riktigt lanserade ännu):
http://www.anandtech.com/casecoolingpsus/showdoc.aspx?i=3487&...

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Enermax har väl nästan bara gjort overkill aggregat sen tidigare? Kul att dom har fått ändan ur vagnen.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Miljövänligt nät-agg?
Jag vill ha ett som levererar maximalt, gärna att de ringer från Oskarshamn för att påpeka att de behöver dra igång O1:an igen, bara för mig.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och 10G.

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis får vi lite konkurrens nu när det gäller kvalitativa lågeffektsnätagg med Scythe, Enermax och Coolermaster. Är ju bara Seasonic och Be Quiet som har nätagg i denna klass idag och de är inte billiga. Corsair CX400 vet man inte var man ska placera riktigt.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.