Fick fel moderkort av Komplett.

Permalänk
Medlem

Fick fel moderkort av Komplett.

Hej

Beställde häromdagen ett Gigabyte P45-DS3L från Kompletts demo/fyndvaror avdelning.

Hämtade ut det igår från hämtbutiken i Göteborg, men när jag kommer hem och öppnar det så är det en Gigabyte P35-DS3L förpackning och ett Gigabyte P31-DS3L i förpackningen.

Alltså helt fel kort På streckkoden på förpackningen står att det ska vara Gigabyte P45-DS3L, alltså felmärkt av Komplett?

Vad fan gör man nu?

Permalänk
Medlem

Skicka det till mig så byter jag ut det.

Eller, varför inte kontakta komplett istället för att skapa en tråd på swec om det?

Permalänk
Medlem

www.komplett.se

Leta upp ett tele nummer

Ringa

Nu e det så ****** att jag fick fel ****** moderkort är det så ******' svårt att skicka rätt ***** produkt..??!??!!?

Sen löser dom det snabbt

Permalänk
Medlem

Kanske gå tillbaka till hämtbutiken med moderkortet och kvittot?

Permalänk
Avstängd

Komplett kontaktinfo ang returer:

Telefon 031 - 710 20 00
Telefax 031 - 710 20 01
Öppet mån-fre 09-17 (lör-sön stängt)

Email: support@komplett.se

Post- och besöksadress:
Komplett Data Sverige AB
Kruthusgatan 17, plan 6
411 04 Göteborg

Källa: http://www.komplett.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
Komplett kontaktinfo ang returer:

Telefon 031 - 710 20 00
Telefax 031 - 710 20 01
Öppet mån-fre 09-17 (lör-sön stängt)

Email: support@komplett.se

Post- och besöksadress:
Komplett Data Sverige AB
Kruthusgatan 17, plan 6
411 04 Göteborg

Källa: http://www.komplett.se/

LOL

Permalänk
Medlem

Alternativt så struntar du i alltihopa och hoppas på att komplett inser sitt misstag.

Permalänk
Avstängd

Du kan nog ta kontakt med dom, ingen fara att dom skickar bandidos för att hämta moderkortet från dig..

Dock kanske för att det hela handla om demo varor så ville TS veta lite mer, dom måste nog byta den då du fick helt fel vara men minimalt chans att du får rätt vara då det kanske inte finns fler av moderkorten i fyndlådorna.

Vet inte ens om det är retur rätt på demo produkter... fast det är ju redan retur varor..

Men testa med hämtbutiken om dom kan hjälpa till

Permalänk
Medlem

Herregud.

Självklart löser det sig på något sätt om du går iväg och pratar med dom eller ringer.

Du har beställt vara X men fått vara Y. Vems fel är det?
Vem ska åtgärda felet?
Vem kan ta fram en lösning?

Inte jag eller någon på swec

dummar dom sig däremot, då kan iallafall jag ge dig tips och råd.

Permalänk
Medlem

Ring in. De i hämtbutiken kan oftast inte lösa problemet åt dig.

Kundtjänst kommer garanterat att hjälpa dig. Ångerköp eller nytt kort är väl vad som står på tapeten. Någon form av kompensation kan du säkerligen också få. Gratis frakt tillgodo alt. en summa innestående.

Permalänk
Avstängd

Ring JULA!!!!!

Permalänk

Du är lurad, bara att inse det. Börja med a´tt ringa Sverker samt anmäla till AR.

Eller så går du tillbaka med grejorna och blir vänligt bemött.

Permalänk
Medlem

Okej, ska ta och ringa dom imån och höra vad dom säger.

Återkommer imån med deras svar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kraut396
Okej, ska ta och ringa dom imån och höra vad dom säger.

Återkommer imån med deras svar.

Det behöver du verkligen inte göra, alla som är äldre än 12 år vet redan vad dom kommer säga.

Permalänk
Medlem

1. logga i på ditt konto på komplett
2. snabbsök: alla ordrar
3. välj "se" den ordern.
4. returnera vara
5. välj vara att returnera
6. Returorsak: Denna vara kom istället för den jag beställt

Har funkat fint för mig ett par gånger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xcxcxc
Det behöver du verkligen inte göra, alla som är äldre än 12 år vet redan vad dom kommer säga.

Bara för att din storebror sagt så till dig måste det inte stämma.

Det fungerar alldeles utmärkt att ringa och eftersom de sannolikt inte
har moderkortet kan ni säkert komma fram till en annan lösning.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xcxcxc
Det behöver du verkligen inte göra, alla som är äldre än 12 år vet redan vad dom kommer säga.

Du är mycket nära en avstängning så sluta med ditt spam!

Permalänk
Moderator

Har Komplett salufört det och sålt det som ett visst moderkort så måste de enligt konsumentköplagen leverera ett sådant kort. Att det sålts som demo betyder inget.

Permalänk
Komplett.se

Bäste Kraut396,

Vänligen kontakta vår kundservice på 031-7102000 eller maila oss på support@komplett.se så ska vi nog kunna hitta en lösning på problemet.

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Reklamationsansvarig
Komplett.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av giplet
Har Komplett salufört det och sålt det som ett visst moderkort så måste de enligt konsumentköplagen leverera ett sådant kort. Att det sålts som demo betyder inget.

Konsumentköplagen säger däremot inte särskilt mycket om att man måste klaga på ett internetforum INNAN man ens tänker på att ta kontakt med företaget ifråga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Konsumentköplagen säger däremot inte särskilt mycket om att man måste klaga på ett internetforum INNAN man ens tänker på att ta kontakt med företaget ifråga.

WORD!

Permalänk
Medlem

Jag kommer ihåg en tid då det faktiskt var kunden och inte företaget som fick ta kontakt för eventuella support/reklamations ärenden och inte tvärt om. Fast tiderna förändras ju givetvis, själv så tycker jag fortfarande att 8-track är "the way to go".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmOOthy
Jag kommer ihåg en tid då det faktiskt var kunden och inte företaget som fick ta kontakt för eventuella support/reklamations ärenden och inte tvärt om. Fast tiderna förändras ju givetvis, själv så tycker jag fortfarande att 8-track är "the way to go".

Uj, då måste Mp3-formatet vara en sci-fi-historia för dig då?