Permalänk

nytt nätaggregat

Hej jag har fått en dator av en kompis som vill att jag fixar den och han sa den låter som fan och slår av sig själv . oki ta hit skiten då jag har fixat lite med olika datorer innan . Han kommer med en compaq pavel 8000 eller vad dom heter ca 4-6 år på nacken jag skruvar loss ena sid plåten för att kolla vad det är som låter. efter ca 20 sec börjar nätaggregatet att varva något så fruktansvärt men är inte så varmt får en känsla av att termostaten är paj eller styrningen till den samma. det sitter en 24 pins kontakt på moderkortet så jag tänker va fan det är ju bara ett nytt nätaggregat som behövs drar till webbhallen och köper ett nytt som har 24 pins den modellen som det är 20 +4 pin kopplar in allt och skall starta 0 helt dött va fan mäter med en skruvmejsel (sådan med en lampa i så man ser om ström går fram) jorå går fram till aggregatet men inte vidare drar tebax till webbhallen och får en ny kopplar in samma skit igen vill inte starta. tog fram det gamla nätaggregatet vips startar och varvar. den skillnaden på aggregaten är att på orginal är det 24 de jag köpt är 20 +4 pins va fan skall jag göra?

går det att tjuvåka eller måste jag hitta ett aggregat med 24 blank ser inte ut som det är någon standard i dagsläget:confused:

Permalänk
Medlem

Förr hade compaq en egen pinout i kontakten så nya agg passar ej. Vet inte exakt när de bytte till standard. Sökning på compaq part number kan kanske ge besked om det är standardkontakt eller deras egna pinout.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara