Permalänk
Medlem

moderkort installation!

hej ! jag har köpt ett nytt moderkort som jag ska sätta in men måste jag göra något annat än sätta in det? typ jag kan gissa på att jag behöver installera drivrutiner men kommer det att funka direkt?

Visa signatur

ASUS M4N72-E 750A || AMD Phenom II x2 3.1 GHz clockad: 3.5 GHz || 2st Corsair Dominator 2Gb 1024MHz || ASUS EN9800GT 1Gb || Cougar 550W || Samsung Spinpoint 1TB

Permalänk
Medlem

Du lär nog installera operativsystemet också efter en så stor ändring av hårdvaran., om det inte är ett precis likadant moderkort som du har bytt ut dvs.

Permalänk
Medlem

Okej så det blir typ en ominstallation av mjukvaran? det vill säga att os blir återställt?

Visa signatur

ASUS M4N72-E 750A || AMD Phenom II x2 3.1 GHz clockad: 3.5 GHz || 2st Corsair Dominator 2Gb 1024MHz || ASUS EN9800GT 1Gb || Cougar 550W || Samsung Spinpoint 1TB

Permalänk

Fel forum.
Sökt?

Du måste förvissa dig om att du har rätt antal moderkort distanser. du bör ha ESD armband eller liknande.
Du måste ominstalera ditt OS. en Reinstall eller reparation o allt vad det heter ska du inte göra utan en ny installation. Formatera C: och lägg in ditt os på nytt. följd guiden bara.

Är chippet samma på de bägge moderkorten så kan man få igång det med 'fel' moderkort men det är ej rekomenderat att köra med en gammal mjukvaru install på felaktigt moderkort.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Fel forum.
Sökt?

Du måste förvissa dig om att du har rätt antal moderkort distanser. du bör ha ESD armband eller liknande.
Du måste ominstalera ditt OS. en Reinstall eller reparation o allt vad det heter ska du inte göra utan en ny installation. Formatera C: och lägg in ditt os på nytt. följd guiden bara.

Är chippet samma på de bägge moderkorten så kan man få igång det med 'fel' moderkort men det är ej rekomenderat att köra med en gammal mjukvaru install på felaktigt moderkort.

Tack ! ska följa dina råd

Alex

Visa signatur

ASUS M4N72-E 750A || AMD Phenom II x2 3.1 GHz clockad: 3.5 GHz || 2st Corsair Dominator 2Gb 1024MHz || ASUS EN9800GT 1Gb || Cougar 550W || Samsung Spinpoint 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad till Processorer, moderkort och minnen > Övrigt*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM