Problem med ventrilo i Windows 7

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem med det att man inte hör folk osv. Så testade jag ändra till hög prioritet men då får jag bara åtkomst nekad. Det funkar inte att ändra liksom. Har även kört det som admin hela tiden men funkar fortfarande inte. Och det där med SFX funkar bara med 3.0 antar jag?

Permalänk

Ja! snälla hjälp!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Hade exakt samma problem tidigare. så jag testade "Troubleshoot compability" och nu fungerar det kanon. WinXP med SP2 valde den för mig.

Visa signatur

System1 Intel i5 3.3 ghz, Corsair Vengeance 4gb 1600mhz, 74 gb Raptor 10k rpm & 3tb USB 2.0, ATI Radeon 6870 1gb, BenQ 24" LCD G2420HD
System2 Intel C2D 2.8 ghz @ 3.2 ghz, 2x2gb DDR2, ATI Radeon HD 4850, 250 gb SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Grabbar, jag har också Ventrilo problem!!

Går bra att logga in o sånt men jag hör inte när nån snackar! Jag kan höra ljuden när nån byter kanal o sånt men inte när nån pratar. Vad är det som är fel då?

Har 64bit system, har testat både 32 och 64bit men ingen skillnad.

Testa alla olika ljudinställningar bara, alternativt uppdatera dina ljudkortsdrivrutiner.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Testa alla olika ljudinställningar bara, alternativt uppdatera dina ljudkortsdrivrutiner.

Vilka ljudinställningar syftar du på? Tycker att jag har testat de flesta här. Angånde drivisar så hade jag tankat ner något på windows update men det verkar som att det inte blev nån skillnad, får kolla det en gång till kanske.

Men det känns som att det är ventrilos fel.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

ingen som har fått att det att fungera med 2.1.4 ?

jag har problem fast jag kör Kompatibilitetsläge XP SP3 och kör som administratör.

Permalänk
Medlem

win7 rc 7100 64bits.

Hade problem där ljudet bara la av och kom tillbaka spontant. Löste sig genom att köra programmet i vista eller om det var xp läge.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CarpeNoctem
Har samma problem, ska testa ovanstående tips! Men.. hur ändrar jag prioritet? Kollat runt lite men hittar inte den inställningen (säkert bus enkelt)

En annan störande grejj i mitt fall.. i ett spel så känner inte ventrilo av min push-to-talk key, måste tabba ner varje gång jag ska snacka. Testat flera olika knappar och kört spel i windowed-mode med samma resultat. Finns det någon liten inställning i vent jag har missat eller vad är felet?

Tack på förhand!

Kör både ventrilo och spelet med T.ex. Vista kompatibilitet. det löste problemet för mig!

Visa signatur

iMac 27" | Intel Core i7 3.4 GHz | 12GB 1333MHz | 256 GB SSD | 1 TB | HD6970M 2GB GDDR5
- MacBook Pro 13" | 2.26Ghz Intel Core2Duo | 4GB 1067Mhz DDR3 | Intel SSD 80GB | Nvidia 9400M

Permalänk
Medlem

Har också detta problem, bara i ventrilo 2.1.4. Kanske bumpar en gammal tråd men det finns ju ingen fix till det här skit problemet. Jag har testat allt.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Samma här. Det enda som håller mig tillbaka från att använda Windows 7 som main-OS är att Ventrilo 2.1 inte fungerar till det.

Permalänk
Medlem

Är det ingen som har en lösning på det här? Inget som är skrivet i tråden funkar. Fett störande. Vilket OS är det bästa för prestanda nu om man inte kan köra W7 Pga ventrilo skiten? :<

Permalänk
Medlem

Jag har inte hört att det kommit någon lösning, att köra det med vista kompatibilitet eller xp hjälper inte för mig iaf!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Något nytt som skulle kunna hjälpa? Har samma problem. Suttit och googlat lite men hittar inget som funkar :S

Permalänk
Medlem

Kan bekräfta att det fungerar felfritt i nya Ventrilo, om man kör Directsound -> SFX -> Front left/right speakers.

Gamla (2.1.4 etc) fungerade dock skit oavsett inställningar för mig.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Jag kör med W7 7232 64-bitars och behöver inte göra något alls, inge kompabilitetsläge inge prioritering. Enligt min polare så får han problem med 32bitars bara och inte 64, har ej testat själv.

Permalänk
Medlem

Har samma problem, alla mina vänner är hardcore och måste köra ventrilo 2.1.4. Men har övertalat dom att köra skype med mig till det löser sig på ventrilo fronten.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

men kör mumble då?

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem på 2 datorer med olika ljudkort dock så har båda datorerna Win7 64-bit Ultimate.

Kört som Adminstratör, Komp läge utan att det fungera också.

2.1.4 versionen är det som bråkar.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Har samma problem, alla mina vänner är hardcore och måste köra ventrilo 2.1.4. Men har övertalat dom att köra skype med mig till det löser sig på ventrilo fronten.

Synd att Skype vägrar lägga in push-to-talk och eftersom alla verkar ha en jetmotor inbyggd i micen så är det inte så roligt...

Permalänk
Medlem

Hej!

Kan ju lätt meddela att jag sitter med samma problem, dock har jag inga problem med ljudet jag får in från andra, låter kanonbra. Jag sitter med Windows 7 Ent (32-bit) och försöker få liv i Ventrilo 2.1.4 (Version spelar iofs ingen roll, ingen fungerar för micken).

Oavsett vilken ingång jag använder så fungerar micken kanonbra, om jag lyssnar på den via Windows lilla bockruta "Listen to this device" hörs jag tydligt och bra via mina högtalare. Men, hur jag än gör får jag inte ventrilo att förstå att micken och ingången fungerar, är knäpptyst....

Vad är det som inte står rätt till?

Permalänk

Flera vänner som haft samma problem, klicka i "Use Directsound" i setup löste problemet för alla. Kör desamma jag och funkar perfekt.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Samsung Odyssey OLED G8

Permalänk
Medlem

Hej,

Tyvärr löste det inte mitt problem, har nog testat alla möjliga inställningar i Ventrilo och inget verkade fungera. Är precis som att Ventrilo i Windows 7 inte förstår mickspråket

Dock så löste jag det bara nån timme efter att jag skrev inlägget, jag fick uppdatera drivarna (om man nu kan säga så för drivare från 2006...) för moderkortets ljudkort från asus hemsida, efter det så lira det som det skulle. Men att göra drivare från 2006 känns ju inte helt klockrent, men det fungerar.

Permalänk
Medlem

Nu är jag faktiskt lite lat av mig, för jag orkar inte läsa igenom hela tråden..
Men det verkar ju som att vent strular rätt bra i win7, så jag tänkte bara passa på att tipsa om Mumble istället - ett, enligt mig, bra överlägset program i dagens läge.
Och, det är även opensource!

http://mumble.sourceforge.net/

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Hm, jahapp... SFX finns inte i 2.vadsom.

Det var ju skoj, eftersom det värkar vara det ända som lyckas reda ut det här problemet för mig

Har testat att ställa upp prioriteten till max (till o med realtime, även om man typ aldrig ska behöva det), kör som admin, kört i xp sp2 o 3, vista sp1..bla bla..

Ingenting fungerar, och jag måste kunna använda ventrilo 2.1, och nu verkar det som om jag måste byta operativsystem för att kunna göra det utan att va osäker på om jag får med mig allt som sägs.

Hoppas nån kommer på nått bra sätt att komma runt det här

Permalänk
Medlem

Om du har ljudkortet integrerat i moderkortet, så besök din moderkortstillverkare och ladda hem drivare därifrån.

Det va det enda som fungerade för mig. Windows 7 egna drivare gick inte ihop med ljudkortet så att ventrilo förstår det.

Permalänk
Medlem

Borde ju komma en update snart tycker man, e väl ute på marknaden snart?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk

ladda ner ventrilomix till min burk idag (win7 x64). 2.1.4 fungerade direkt utan ngt vidare pill. usb mic, och bbb

Visa signatur

q9550 + True | p5q premium | 2x2gb Dominator | 4870 1gb CF | Intel X25-M 80gb

Permalänk
Medlem

Samma problem på mitt Windows 7 (64bit) . Ljudet försvinner och sen spelas allting upp efter ett par minuter för mig (då allt annat är mutat). Snabbade upp processen om man bytade kanal om man misstänkte lagg.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Avstängd

har detta problem. Hade detta tidigare. Sen dog mitt moderkort så skickade in det la in mitt extra moderkort om något skulle hände med mitt normala. Dock funkade det med mitt adnra moderkort. Det jag gjorde var att installera drivrutiner till ljudkortet. Veti nte riktigt om det är de som är felet. Men det fixade iaf felet för det moderkortet. Nu är jag tillbaks till mitt normala moderkort har samma problem. Gojrt allt som står i tråden får se om det funkar nu eller ej. Annars ska jag testa installera drivrutiner

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Jag har ett Asus p5k/epu moderkort, 4gig ddr2, 800mhz och en E8400.

Jag får ljud och allt sådant i ventrilo 2.1.4, Men jag hör inte "Key clicks" fast jag har det ipluggat och innan höll jag in "push-to-talk" medans jag snackade och sedan släppte jag, Men nu måste jag trycka en gång på push to talk, sedan prata, och sedan trycka på den igen för att stänga av skiten.