Blockets bristande kundfokus

Permalänk
Medlem

Blockets bristande kundfokus

Köpte ny tv och blueray spelare igår, tänkte sälja den gamla tv:n, icke platt tv, ihop med DVD spelaren, saknar HDMI, packeterat och klart för att göra produkten lite intressant, när jag la ut annonsen på blocket så fick jag till svar att, eftersom de delat upp den rubriken i mindre delar, så fick jag inte lägga in detta som en annons, var tvungen att lägga in två annonser på ett paket, suck!, än värre blev det när jag försökte prata med deras kund"service".
Jag lägger ut hela konversationen här för att alla skall kunna se hur dålig kundservice Bloket har.
Konversationen är som i alla mail, börjar längst ner.

Hej,

Det finns ingen anledning att koppla ihop dig med ansvarig chef då du bara kommer att få samma svar. Det är inte du som kund som bestämmer hur du vill placera din vara utan vi har våra publiceringsregler och förbehåller oss rätten att avgöra om en annons bryter mot dem. Accepterar man inte dessa regler så kan man tyvärr inte annonsera.

Med vänliga hälsningar,

Niklas - Blocket.se Kundservice

http://www.blocket.se/ | Sveriges största Köp & Sälj marknad

28/01 2009 18:33
> Hej
> Ni får säga vad ni vill om regelverk, det är helt sjukt att ni lägger
> er i hur
jag som kund vill paketera min vara som jag vill sälja, detta är ett skolexempel på hur man inte har kundfokus.
> Skall jag tolka ert svar att jag inte kommer att bli uppringd av
> ansvarig chef
hos er? >
> /Micke >
> -----Original Message-----
> From: Blocket kundservice [mailto:granskning@blocket.se]
> Sent: den 28 januari 2009 15:30
> To:
> Subject: Re: [Ärende#1619111] Få annons godkänd
>
> OBS: Ändra ej Ärende# i ämnesraden (subject)
>
>
> Hej,
>
> Det är en regel som gäller alla annonsörer på Blocket och som
> tillämpas på en daglig basis av våra granskare. Avsikten är att
> upprätthålla en tydlig ordning, och hög kvalitet, på annonserna och dess sortering på sajten.
>
> Med vänliga hälsningar,
>
> Johnny - Blocket.se Kundservice

> 28/01 2009 15:09 - skrev:
>
> > Hej
> > Du får ursäkta men detta var det dummaste jag hört på länge, vad är
> > det för fel
> att säga rent ut att ni skapat denna regel för att få in mer pengar på
> era annonser, hör ni inte själva hur dum en sådan annons låter, två
> annonser a 20 kr samt två ändringar a 10 kr, det gör summa 60 kr
> istället för 20 kr, det blir inte mycket kvar till mig eftersom värdet på denna tv och dvd inte är så stort.
> > Jag måste väl som kund få bestämma vad som skall stå i min annons,
> > åtminstone så
> länge jag håller mig inom lagen och moralens ramar.
> > Jag skulle vilja bli uppringd av en ansvarig person, chef, som kan
> > stå till
> svars för denna konstiga regel som jag inte kan förstå varför den finns.
> >
> > /Micke
> >
> > -----Original Message-----
> > From: Blocket kundservice [mailto:granskning@blocket.se]
> > Sent: den 28 januari 2009 14:39
> > To:
> > Subject: Re: [Ärende#1619111] Få annons godkänd
> >
> > OBS: Ändra ej Ärende# i ämnesraden (subject)
> >
> >
> > Hej,
> >
> > Det du kan göra är att lägga in annonserna och sedan ändra dem efter
> > att de publicerats och lägga in direktlänkar till annonserna. Till
> > exempel: "Säljes tillsamman med http://www.blocket.se/vi/12345678.htm".
> >
> > Med vänliga hälsningar,
> >
> > Johnny - Blocket.se Kundservice
> >
> > http://www.blocket.se/ | Sveriges största Köp & Sälj marknad
> >
> > 28/01 2009 14:27 - skrev:
> >
> > > Jösses, vilket kundfokus.
> > > Exakt hur tycker ni att jag skall lägga upp mina två annonser så
> > > att de kopplas
> > ihop, jag menar, hur skall jag få min eventuella köpare att förstå
> > hur paketet hör ihop?
> > >
> > > /Micke
> > >
> > > -----Original Message-----
> > > From: Blocket kundservice [mailto:granskning@blocket.se]
> > > Sent: den 28 januari 2009 14:22
> > > To:
> > > Subject: Re: [Ärende#1619111] Få annons godkänd
> > >
> > > OBS: Ändra ej Ärende# i ämnesraden (subject)
> > >
> > >
> > > Hej,
> > >
> > > Som vi redan har sagt, det kommer inte att godkännas då du måste
> > > placera dvdspelaren under sin kategori och tvn under sin. Detta är slugiltigt.
> > >
> > > Med vänliga hälsningar,
> > >
> > > Elin - Blocket.se Kundservice
> > >
> > > http://www.blocket.se/ | Sveriges största Köp & Sälj marknad
> > >
> > > 28/01 2009 14:03 - Mikael Rosander skrev:
> > >
> > > > Hej
> > > > Men publiceringsreglerna måste väl ändå följa vad era kunder
> > > > vill ha i
annonsen,
> > > det är ju helt sjukt att jag måste lägga till två annonser för att
> > > kunna
sälja ett
> > > paket, ni kan inte på fullt allvar mena att det är så jag måste göra?
> > > > En gammal TV med bildrör har inget värde idag, likaså en äldre
> > > > DVD
spelare, det
> > > kan bli ett värde om man säljer de ihop, någon som vill ha till
> > > sommarstugan
t.ex.
> > > > Jag skulle kunna förstå ert resonemang om det gällde helt olika
> > > > saker men
i det
> > > här fallet så hör ju prylarna ihop, skärpning!
> > > > Återigen, hur skall jag göra för att sätta in en annons på detta
> > > > paket
utan att
> > > behöva sätta in två annonser?
> > > >
> > > > /Micke
> > > >
> > > > -----Original Message-----
> > > > From: Blocket kundservice [mailto:granskning@blocket.se]
> > > > Sent: den 28 januari 2009 13:53
> > > > To:
> > > > Subject: Re: [Ärende#1619111] Få annons godkänd
> > > >
> > > > OBS: Ändra ej Ärende# i ämnesraden (subject)
> > > >
> > > >
> > > > Hej,
> > > >
> > > > För att vi ska kunna publicera en annons så måste den följa
> publiceringsreglerna.
> > > > Vår grundregel är att det som säljs alltid ska placeras i den
> > > > kategori som beskriver varan bäst.
> > > >
> > > > Med vänliga hälsningar,
> > > >
> > > > Niklas - Blocket.se Kundservice
> > > >
> > > > http://www.blocket.se/ | Sveriges största Köp & Sälj marknad
> > > >
> > > > 28/01 2009 13:36 - skrev:
> > > >
> > > > > Hej
> > > > > Du kan inte mena allvar, det är väl ändå jag som bestämmer hur
> > > > > jag vill
> paketera
> > > > min lösning, åtminstone så länge det sker inom lagliga ramar.
> > > > > Hur annonserar jag en tv med inbyggd DVD? Det är ju helt
> > > > > naturligt att man
> vill
> > > > paketerar en TV med DVD spelare, de hör ju ihop.
> > > > >
> > > > > /Micke
> > > > >
> > > > > -----Original Message-----
> > > > > From: Blocket kundservice [mailto:granskning@blocket.se]
> > > > > Sent: den 28 januari 2009 13:29
> > > > > To:
> > > > > Subject: Re: [Ärende#1619111] Få annons godkänd
> > > > >
> > > > > OBS: Ändra ej Ärende# i ämnesraden (subject)
> > > > >
> > > > >
> > > > > Hej,
> > > > >
> > > > > Det är tyvärr inte tillåtet eftersom DVD har en egen kategori.
> > > > >
> > > > > Med vänliga hälsningar,
> > > > >
> > > > > Niklas - Blocket.se Kundservice
> > > > >
> > > > > http://www.blocket.se/ | Sveriges största Köp & Sälj marknad
> > > > >
> > > > > 28/01 2009 11:12 - Mikael skrev:
> > > > >
> > > > > >
> > > > > >
> > > > > >
> > > > > > Hej
> > > > > > Jag försöker lägga in en annons på min TV och DVD spelare
> > > > > > paketerat,
> annonsen
> > > > > godkänns inte eftersom TV ocg DVD är olika kategorier,
> > > > > konstig, jag vill
> > sälja min
> > > > > TV och DVD i paket, hur gör jag då?
> > > > > >
> > > > > > Hälsningar
> > > > > > Micke

Permalänk
Medlem

Eftersom blockets policy tydligt anger vad det är som gäller och det inte passar dina syften kanske du skulle välja att använda en annan sajt?

Permalänk
Medlem

Blocket har länge saknat den konkurrens som behövs för att få fram företag som folk vill ha. Pga av sin dominans (nästan monopol inom sin nisch) kan de köra med vad de vill. Du verkar inte ha så mycket val mer än att foga dej tyvärr.

EDIT: Du kanske skulle testa på fairshopping.se också

Permalänk
Medlem

Blocket vart skit efter att aftonbladet köpte upp siten(tror det va aftonbladet), det va mycket bättre innan.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk

Man vet inte om man ska skratta eller gråta åt blocket svar, det handlar ju givetvis om att tjäna så mycket pengar som möjligt i deras ögon. Förstår helt ditt resonemang, att en TV och DVD hör ihop. Dessutom så verkar det ju inte kunna gå att prata med dem heller, då de hela tiden svarar med exakt samma innebörd i texten.
Jag skulle göra som Bockhorn säger och skriva ett inlägg på Fairshopping.se, så blir det lite mer negativ publicitet för dem, och det är ju positivt! Sen kanske du får ett ''normalare'' svar på din fråga också, istället för den där ''upphackade cd-spelaren'' som ger exakt samma otrevliga svar varje gång.

Permalänk
Avstängd

Passar inte blocket så är det väl bara att slänga upp grejerna på tradera som ett paket och nästan garaterat få bättre pris i slutändan:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

klart dem vill pumpa in pengar och när det är monopol så behöver blocket inte bry sig så mycket. dem kännar så sjukt mycket pengar varje dag. men supporten var inget vidare. men klaga inte på blocket blocket är bäst.

Visa signatur

ASRock 970 Extreme4 | Gigabyte 560ti 1GB | 2st OCZ Agility 3 120GB | Samsung spinpoint 1TB | Corsair TX 650W | Corsair vengeance 2x4GB | AMD 965BE | Fractal Design Define R4

Permalänk

Dumma regler men det är ändå deras regler, du behöver som sagt inte annonsera där. Håller med dig om att dom är pengagiriga men dom bestämmer ju tyvärr det själva.

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem

Re: Blockets bristande kundfokus

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edtcami

Jag lägger ut hela konversationen här för att alla skall kunna se hur dålig kundservice Bloket [i]
(sic)[/i] har.

Det som allra tydligast framgår av konversationen är att du snabbt plockar fram en rejält dålig attityd och blir aggressiv, om du inte retat upp dig så mycket på en principiell fråga hade du sett att du faktiskt fick utmärkt service.
Niklas/Johnny/Elin förklarade att det inte är möjligt på grund av deras regler och gav dig även en alternativ lösning som passar med de regler de har. Vill du inte acceptera deras villkor vänder du dig annorstädes.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Någon här borde starta en gratissajt för endast elektronik, med lite reklam istället. Där skulle man ju kunna ändra dumma regler såsom denna. Striktare kontroll på personens adress och så vidare vore också att föredra då jag har hört mycket om blocket på sista tiden, dessutom har jag själv inte fått någon fungerande produkt de senaste gångerna jag handlat där.

Permalänk
Medlem

Ett typexempel på hur man inte ska bete sig som kund om man vill ha bra service.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Jag måste instämma med trådskaparen. Många av de som godkänner annonser är helt störda i huvudet och borde få kicken! Faktum är att tveksamma annonsen publiceras utan problem medan andra vettiga inte alls kommer in. Kan nämna att jag sett MÅNGA annonser av den som trådskaparen nämner som kommit in utan problem så varför ska inte hans få bli godkänd?

Blocket består av ett jävla pack av människor som inte ens vill bli nådda per telefon. Man kan ju förstå varför med tanke på att idioterna inte tål kritik

Permalänk
Medlem

Re: Re: Blockets bristande kundfokus

Citat:

Ursprungligen inskrivet av twit
Det som allra tydligast framgår av konversationen är att du snabbt plockar fram en rejält dålig attityd och blir aggressiv, om du inte retat upp dig så mycket på en principiell fråga hade du sett att du faktiskt fick utmärkt service.
Niklas/Johnny/Elin förklarade att det inte är möjligt på grund av deras regler och gav dig även en alternativ lösning som passar med de regler de har. Vill du inte acceptera deras villkor vänder du dig annorstädes.

Deras "lösning" kostade ännu mer pengar. Det är väl inte direkt en bra lösning för honom? Och att korsposta annons på annons i varje annons är ju jättesmidigt för de som är intresserade...

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Re: Re: Blockets bristande kundfokus

Citat:

Ursprungligen inskrivet av twit
Det som allra tydligast framgår av konversationen är att du snabbt plockar fram en rejält dålig attityd och blir aggressiv, om du inte retat upp dig så mycket på en principiell fråga hade du sett att du faktiskt fick utmärkt service.
Niklas/Johnny/Elin förklarade att det inte är möjligt på grund av deras regler och gav dig även en alternativ lösning som passar med de regler de har. Vill du inte acceptera deras villkor vänder du dig annorstädes.

Vad jag vet finns det inget likvärdigt alternativ att vända sig till. I och med att man som säljare vill nå mycket folk är man i princip tvingad att använda blocket. (Förutsätter att man inte vill sälja på auktion här) Fanns det många alt att välja på skulle det inte vara ett problem egentligen då kundernas krav skulle få större genomslag och bra aktörer skulle finnas. Jag menar en sådan sak som att blocket inte har ändrat sin design på tio år talar ju sitt tydliga språk. (De behöver inte för de har monopol med endast vinst som drivkraft.)

Permalänk

http://www.raderna.se/

Börja använda denna sida istället.

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Medlem

Skit i blocket och gör ett försök här: http://kopochsalj.eniro.se/
Det kostar inget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lastviking
Blocket vart skit efter att aftonbladet köpte upp siten(tror det va aftonbladet), det va mycket bättre innan.

Aftonbladet köpte Blocket den 5:e december 2003. Här är en länk som visar hur det såg ut då. Vet väl inte om man kan hålla med om att sidan förändrats så mycket sedan dess (i någon riktning)

http://web.archive.org/web/20031207212339/www.blocket.se/

Visa signatur

Medgrundare av https://www.prisjakt.nu Driver idag sajten https://www.car.info

Permalänk
Medlem

Kan ju nästan tro att Blocket är statligt ägt...

Använd dig av Tradera eller kör vanliga lapptekniken på närmaste snabbköp.

Fy för blocket!

Permalänk
Medlem

Var glad att du fick verkliga svar från en levande människa som åtminstonde försökte kommunicera. De gånger jag varit i kontakt med s k soppurten har det endast dykt upp ett par autosvar med exakt samma intetsägande innehåll.
Som kund ska man inte behöva förgäves vädja om respons, detta har hänt ett flertal gånger, därmed har jag valt att bojkotta blocket helt som konsument sedan ett år tillbaka. Helt värdelös, kundfokus existerar verkligen inte.

Permalänk
Medlem

Sett hur många som helst stereopaket med DVD-spelare och Surroundreceiever senaste veckorna. Varför går de genom men inte ditt i sådana fall?
I och för sig kan ju även DVD-spelarna spela CD, men tycker det ändå är fel av dem.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Gud vad dåligt av dem. Så blir det när de har monopol.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Bara att dom orkat svara på detta larv är ett täcken på bra kund service och sedan att dom inte bygger hela företaget efter vad just du tycker hör inget med support o göra.

Jag håller med blocket. Gillar du det inte finns det flera sidor att sälja det "värdelösa paketet".

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Avstängd

Är ju mest bara Skit på Blocket, många som säljer en masssa skit bara, som dom säger funkar prima men som inte funkar, sen är det mesta säkert stöld gods, kan ju vara därför Polisen har sån span på BLOCKET oxå!

Nej deras support är inget att hurra för då en 3åring kan komma med bättre svar än dom!

MVH!

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Hedersmedlem

Håller med andra här, rätt dåligt av blocket. Om det nu framgår i annonsen att det enbart såldes som ett paket och inte var för sig. Har som alla andra sett riktigt oseriösa annonser gå igenom.

Men det är ju även sant att deras sida = deras regler.
Testa: Eniro köp & sälj, Tradera, ebay istället.
Finns ju även flera gratisvarianter, fast deras användarbas är väl inte dom största ännu.

Permalänk
Medlem

notera gärna också att det alltid var olika människor som svarade, alltså... erm. Tradera är att föredra pga många anledningar, möjlighet till fast pris annonser, auktioner, omdömen om alla personer finns, eller om dem är nya etc. Tradera använder jag endast nu sen jag insåg hur förjävligt dåligt blocket är på väldigt många sätt. Samt att deras "support" borde kallas för en vägg med idioter istället förklarar väldigt mycket imo.

Permalänk
Avstängd

På tal om paket.

Jag och tjejen la nyss upp ett paket med en Bokhylla och en TV möbel, vilket är 2olika kategorier, Bok hylla och förvarings möbel ska dom ligga i, men den annonsen gick igenom som paket.

Är helt sjukt hur dom kan släppa igenom olika paket men ändå skita iandra.
Samma sak som deras kategorier är ju fan inte ens bra.
Kolla på Data delen, "Datordelar och Tillbehör" känns ju inte se genom tänkt att sälja typ Grafikkort i samma kategori som Windows.

Men som sagt, dom har ju typ monopol så dom gör ju som dom vill, men det är förjävligt.

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem

Testa limma ihop TV:n och Videon så får vi se vad supporten på blocket säger

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Synd att inte Blockets korkade personal får gå under lågkonjunkturen som råder. Dess värre är det inte lågkonjunktur för apor som ska godkänna annonser.

Permalänk
Medlem

Riktigt ruttet, ska man inte få sälja bilstereon med bilen isåfall? Kanske dåligt exempel

Permalänk

Jag ser inte riktigt Blocket som ett företag.

Jag ser det mer som ett öppet forum där folk lägger ut sin skit för försäljning.