Permalänk
Medlem

Billigaste internet?

Tja, jag funderar på att köpa en ny mobil telefon och skulle väldigt gärna ha en som klarar av att surfa på nätet utan problem, har funderat på Xperia, KC910 Ronoir och Samsung Pixon. Men nu undrar jag också, vilket är det billigaste alternativet om man vill surfa runt på nätet och sidor som t.ex. Sweclockers.
Tänkte köpa med abonnemang. Har endast studiebidrag för tillfället (runt 1000 lappen i månaden) så helst inget skitdyrt. Eller det kanske inte finns några billiga alternativ ännu, men om ni vet några så föreslå gärna

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Operatören Tre.
3kr om dagen för surf!

Visa signatur

Vill helt enkelt modda!

Permalänk
Medlem

Både tre och telia (och säkert många fler) har fri sufr för 99-100kr/månaden.

Permalänk

Ta Tre!, 3MobilSurf 90kr/månad, 0.384 mbit/s upp/ner eller 3MobilSurf Turbo 150kr/månad, 7,2 mbit/s ner, 0.384 mbit/s upp.

Jag skulle rekommendera dig 3vänner med 18 månaders bindningstid sen så lägger du på 3moblsurf.

Då får du ringa gratis inom 3, och till fast telefoni.

69+90+19 = 178Kr/månad, så skulle din faktura se ut.

Annars kan du beställe hem ett kontantkort från 3, logga in på mitt 3 och lägga till tjänsten 3MobilSurf för 90kr.

Då slipper du ta ett abonnemang och får billig mobilsurf.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar hittills, hittade att Tele2 också hade surf som var mycket billigare (dock endast 0.3mbit/sek, men testade min polare som körde samma och det var helt okej).

En annan sak jag tänkte på, om man använder GPS, kostar det något att använda den?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

En gps kostar aldrig någonting att använda. Men om du ska använda en navigator eller liknande med kartor kostar detta i de flesta fall.

Permalänk
Medlem

Okej, fattar inte riktigt, vilka funktioner menas då?

T.ex. att se vart man är, att hitta en speciell gata, att se vägbeskrivningar. Kostar någon av de sakerna eller om man ens kan det, jag är rätt noob på GPS =/

Men tack för att du tar dig tid att svara i alla fall

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

Det du menar är en navigator. En navigator är ett system som ofta innehåller bl.a. en gps, skärm och mjukvara.
Många telefoner säljs idag med endast GPS och skärm, ibland följer även kortprogram med. Detta betyder att du i många fall måste köpa till ett program som tolkar de signaler som din GPS tar emot och kan visa informationen i form av en punkt på en karta.
Är det även så att inga kartor följer med programmet utan dessa måste tankas hem via telefonen kostar även detta, priset är det som operatören tar per nedladdad mb.
Men eftersom denna tråd egentligen handlar om mobilt bredband antar jag att du tänkt skaffa det, och få är det endast månadskostnaden för bredbandet som kostar.

Permalänk
Medlem

Mm, okej, så själva GPS funktionen i mobilen är egentligen helt onödig om man inte köper navigator och kartor?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Mm, okej, så själva GPS funktionen i mobilen är egentligen helt onödig om man inte köper navigator och kartor?

Du kan använda GPS'en med t.ex. google maps.

Permalänk
Medlem

Okej.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Men google maps kräver data så om du inte har fri data så kostar det.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug