Nästa version av Windows 7 är Release Candidate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prizephitah
Var inga problem för mig att byta plats på de diverse mapparna.
Högerklicka på en och välj egenskaper. Titta på fliken plats så löser det sig.

Tack för tipset

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

bara dem inte är för snabba som med Vista . jag kommer kalla windoes 7 för Vista 2

Permalänk

Dom som röstar NEJ är det Linux folket och 14 till 17 åringar som bara ska köra XP och CS?

Väntar på priset för Windows 7 x64 Ultimate. Undrar vad det kan bli...
Kanske Vista rea sen ochså

Vista var asbra men windows 7 är Bäst.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
När jag testade betan som jag blev erbjuden av microsoft via ett mail så total fuckade de min ena Hdd... och min dvd brännare. så jag tänker ABSOLUT INTE byta bort mitt STABILA VISTA.

Detta hände för mig också, fast det gällde bara en partition på en av mina hårddiskar, oturligt nog var det den som Vista låg på, haha. Eftersom jag hade ont om diskutrymme var jag tvungen att slänga över lite filmer och dramaserier på just den partitionen. Normalt sett ska jag väl inte klaga eftersom det är dålig praxis att lägga saker på OS partitonen.

Permalänk
Medlem

Vad tar de på hårddisken installerat? Vista är la runt 16gb och detta 18eller?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Windows är bara ett nödvändigt ont för att speltillverkare vägrar tillverka spel som är platformsoberoende!
Windows kör jag enbart för spel, för photoshop kör jag en virtuell seamless XP-installation

Men visst, är alltid roligt att det händer lite nya saker, även om jag inte gillar att windows är såpass låst som det är...

Permalänk
Avstängd

Bytt över helt från vista till windows 7, BETA, inte en ENDA bugg inträffat änsålänge, riktigt bra gjort MS!

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk
Medlem

Är ryktena om att de som nyligen köpt Vista kommer gratis kunna uppgradera till 7?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wazza
Är ryktena om att de som nyligen köpt Vista kommer gratis kunna uppgradera till 7?

Varför skulle det vara så?

Permalänk
Medlem

Kul att det rullar på. Jag skulle helst vilja att dem satsade lite mer på standard tema för windows 7.

lika som den här då (skulle vara jävligt snyggt annars):
http://www.flickr.com/photos/49608813@N00/

Har även skickat iväg ett mail till dem, om det här med tema. får se hur det blir då.(:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
När jag testade betan som jag blev erbjuden av microsoft via ett mail så total fuckade de min ena Hdd... och min dvd brännare. så jag tänker ABSOLUT INTE byta bort mitt STABILA VISTA.

oh shiit... blev din dator rejpad av MS?

Fan och jag som trodde jag var den enda.

Det är viktigt att vi pratar ut om våra erfarenheter, berätta nu, blev du körd i HDn eller brännaren först??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wazza
Är ryktena om att de som nyligen köpt Vista kommer gratis kunna uppgradera till 7?

Nej, det är bara Cris Parillo som påpekat att det vore ett smart drag för MS att släppa det gratis till alla Vista användare.
Själv har jag dock inga problem med Vista, kör stabilt som bergvägg och snabbare än XP av nån anledning.

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppis
Som konsult får jag se många olika miljöer hos svenska storföretag (än så länge runt 20st) och det är utan tvekan Windows XP med IE6 som gäller ännu på klientsidan och Windows Server 2003 (i de fall de kör windows som server) på serversidan. IE6 lever egentligen bara kvar på grund av många specifika lösningar mot denna webbläsare. Dessa bottnar ofta i ActiveX-komponenter (ve och fasa) men även på grund av att HTML-koden i ASP.Net-lösningarna skapade av tidigare Visual Studio-versioner är så omfattande att förändra och anpassa till standarder.

Jadu, det är inte bara xp som är vanlig ute på företagen.

Fortfarande är det många windows 2000 och t.om NT4 som rullar på företagen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxxor
Jadu, det är inte bara xp som är vanlig ute på företagen.

Fortfarande är det många windows 2000 och t.om NT4 som rullar på företagen.

If it aint broken don´t fix it, företag byter inte OS bara för att det finns nyare versioner. Är ett stort bök att byta och om allt fungerar så rör man det helst inte, varför skulle dom? Lär ju kräva en hel del uppdateringar av hårdvaran också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxxor
Jadu, det är inte bara xp som är vanlig ute på företagen.

Fortfarande är det många windows 2000 och t.om NT4 som rullar på företagen.

För att inte nämna att alla bankomater körs på windows 3.1 xD

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk

Jag ska antagligen byta upp två av mina datorer till Windows 7 på försök. Jag har suttit på XP tills nu, för att jag till stor del inte har tyckt om Vista. Win 7 kommer säkert inte heller vara någon duvunge vid release men man måste ju byta upp sig någon gång.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Vad tar de på hårddisken installerat? Vista är la runt 16gb och detta 18eller?

7.31 gig på min 200 gigare

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Den gigantiska skaran XP-flocken kommer att byta eventuellt. För att snabba på processen kan ju alltid Microsoft stänga av nya uppdateringar till XP och till slut väljs det ett nytt operativsystem.

XP....använder folk det än?

Jag gör..

På min laptop, morsans och brorsans dator användet med, mest pga att det är F-S skitdatorer, äckliga som fan är dem!

Min stationära däremot och farsans laptop använder vista, jag Ultimate han HP:).

För att tillföra nåt till tråden..

Win7 beta är grymt fint OS!, Underbart de släpper RC versionen som en enkel uppdatering = inget onödigt krångel alls!,

Thumbs up Microsoft!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wazza
Är ryktena om att de som nyligen köpt Vista kommer gratis kunna uppgradera till 7?

Det jag har hört är att om man köper Vista efter Juli i år så får man rabatt på 7an.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Dom som röstar NEJ är det Linux folket och 14 till 17 åringar som bara ska köra XP och CS?

Väntar på priset för Windows 7 x64 Ultimate. Undrar vad det kan bli...
Kanske Vista rea sen ochså

Vista var asbra men windows 7 är Bäst.

Vista asbra, undrar var du fick den ifrån.

windows7>ubuntu>winXP>win98>winVista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Vad tar de på hårddisken installerat? Vista är la runt 16gb och detta 18eller?

Tar 11.7 GB med alla program jag vill ha inlagda, spel ligger på en annan partition.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Vista asbra, undrar var du fick den ifrån.

windows7>ubuntu>winXP>win98>winVista

Aldrig hört talas om Yamisoft Vista manager?
Eller tweaking i övrigt...

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Vista asbra, undrar var du fick den ifrån.

windows7>ubuntu>winXP>win98>winVista

Jag tror du har missuppfattat det här en smula. Hur bra ett OS är avgörs inte av dess prestanda med SSD-diskar..
Har man en burk som är stark nog (dvs allting över E6600, minst 4Gb minne, ett gfx i stil med 8800GT och en HDD i 7200rpm) så är vista lika bra eller bättre än XP på i princip allt, om man vet hur man ska använda det vill säga.. Däremot är jag helt med på att Win7 är ännu bättre och kommer flyta riktigt bra även på datorer som är sämre än dem nämnda ovan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
en Beta 2 behöva inte, då Beta 1 är så bra

Dock har jag börjat irritera mig lite på Windows 7....

1: tex ifall du googlar bilder å tänkt ladda ner en av dom, högerklickar på den å tar spara som - då kan det typ stå att det inte går, sen ligger det en bildfil där du sparade den bara det att filen är tum, gör du det igen står det att det redan finns en med samma namn - sparar man över den går det.

Någon mer som märkt av det, har samma problem med både Explorer och Firefox..

2: gillar inte start linjen så mycket...

3: kunde inte ladda ner Everest Poker - för windows 7 påstod att det var ett virus.

2? den är en av de saker jag tycker bäst om i Windows 7

Permalänk
Medlem

Testade Windows 7 beta ett tag sen, verkar trevligt. Kommer dock att använda Vista i fortsättningen, har alltid funkat klockrent på min dator sedan det installerades.

Permalänk
Medlem

Min uppfattning vid enkelt, dagligt användande är att Windows 7 är väldigt likt Vista i det mesta.
Visst har det gjorts förbättringar, men jag finner det mycket underhållande att många som "hatar vista", "aldrig skulle ta i det med tång" osv. ändå tycker att Windows 7 är kanon.
Det får mig att tro att personerna ifråga kanske aldrig gett Vista en chans, eller bara kört det på 5 år gammal hårdvara, alternativt provat betan på den tiden det var svårt att hitta drivrutiner till deras 5 år gamla hårdvara.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomjut
Min uppfattning vid enkelt, dagligt användande är att Windows 7 är väldigt likt Vista i det mesta.
Visst har det gjorts förbättringar, men jag finner det mycket underhållande att många som "hatar vista", "aldrig skulle ta i det med tång" osv. ändå tycker att Windows 7 är kanon.
Det får mig att tro att personerna ifråga kanske aldrig gett Vista en chans, eller bara kört det på 5 år gammal hårdvara, alternativt provat betan på den tiden det var svårt att hitta drivrutiner till deras 5 år gamla hårdvara.

Jasså är vista och win 7 så pass lika? då är det ingen ide att uppgradera från vista ultimate?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

fy fasen coolt, skojj att höra

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Jasså är vista och win 7 så pass lika? då är det ingen ide att uppgradera från vista ultimate?

Att windows7 är mer polerat och förmodligen en ännu trevligare upplevelse är det väl inte många som inte håller med om, men det är faktiskt lite roligt att inbitna vistahatare har blivit så frälsta. Så mycket har inte hänt, tänk bara på hur fort utvecklandet går om man jämför med vista.

Permalänk
Medlem

Det är alldeles för likt vista, och eftersom jag bara använder en bantad version av vista för att spela spel, så har jag nog kvar det.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.