Rätt att byta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åsljunga
Registrerad
Maj 2008

Rätt att byta?

Go Kväll Alla.

Nu har jag en liten klurig fråga som jag igentligen tycker borde vara självklar:

Jag beställde ett grafikkort av Komplett för nån månad sen. Nu är det så att kortet har fungerat perfekt fram till för ett litet tag sen då jag fick det välkända ati2dvag problemet, men blå skärm o allt.

Oså till frågan: Borde jag inte få byta till ett fungerande grafikkort om det inte fungerar med mitt system? Vet inte om det är grafikkortet som det är fel på elr om det är något annat fel, och mitt öppna köp är slut men samtidigt vill jag inte betala 250 + frakt om de inte hittar något fel på kortet.

Har gjort allt för att lösa problemet tillochmed köppt nytt nätagg, känns nästan onödigt

Undrar ni något mer så ska jag försöka svara på dom frågorna.

Tackar för all hjälp som ges

- You are now breathing manually -

CPU: 2500k@4.2GHz, 1.320V with Noctua DH-14 | GFX: XFX 6950 2GB@950/1400, 1,2V | RAM: Corsair 8GB 1600MHz, 1.5V | Motherboard: MSI P67A-C45 REV B3 | HDD1: Western Digital 7200RPM 1TB | HDD2: Samsung 7200RPM 700GB | OS: Windows 7 x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

Vadå du menar att komplett ska förlora för att grafikkortet inte funkar på din dator ? Du har ju rätt att reklamera kortet men dom kommer ju aldrig byta in ett kort om du skickar in det som dom sedan testar och säger det är felfritt.

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2007

Du kan inte prova det på en annan dator eller hos någon polare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hörby
Registrerad
Mar 2004

I detta fallet har du inte rätt till ett skit.
Det slutar inte fungera sådär bara, utan du får helt enkelt erkänna du fipplat med nya drivrutiner Så släng tillbaka de gamla eller sälj kortet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002

Re: Rätt att byta?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ieex
Borde jag inte få byta till ett fungerande grafikkort om det inte fungerar med mitt system? Vet inte om det är grafikkortet som det är fel på elr om det är något annat fel, och mitt öppna köp är slut men samtidigt vill jag inte betala 250 + frakt om de inte hittar något fel på kortet.

Du borde få byta om det är fel på just grafikkortet.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åsljunga
Registrerad
Maj 2008

okej, jag har ente gjort något med drivrutinerna( iaf inte före problemets början, har testat minst 10 olika drivisar men ingen som fixade det), har funnits en massa trådar om just detta ati2dvag rundlopp felet.

nä, dt blir väl att sälja skiten, eftersom ingen av mina polare har AGP

men rätt synd att ett helt nytt kort ska beté sej såhär

Edit: Men det är det jobbiga är ju att jag inte vet om det är just grafikkortet det är fel på eller om det har med nått annat att göra, vill ju inte riskera 350 spänn till på ati kort som inte funkar.:P

- You are now breathing manually -

CPU: 2500k@4.2GHz, 1.320V with Noctua DH-14 | GFX: XFX 6950 2GB@950/1400, 1,2V | RAM: Corsair 8GB 1600MHz, 1.5V | Motherboard: MSI P67A-C45 REV B3 | HDD1: Western Digital 7200RPM 1TB | HDD2: Samsung 7200RPM 700GB | OS: Windows 7 x64

Trädvy Permalänk
Komplett.se
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2008

Bäste ieex,

Vänligen kontakta vår kundtjänst på 031-7102000 eller support@komplett.se så ska vi se ifall vi kan hitta en lösning på problemet. Om kortet är trasigt får du givetvis byta ut detta.

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Reklamationsansvarig

Frågor som rör enskild order? Maila oss på kundservice@komplett.se eller ring 031 - 710 20 00 (måndag - fredag 09-18 eller chatta med oss (måndag - fredag 09-18).

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

Gåshud skrev i en annan tråd... http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8208...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gåshud
Här är lösningen.. med ati2dvag..
Jag var exakt i samma sits som du.. Rotade runt på massa forum o sökte lösningar.. men blev viseledd av alla möjliga idéer..
-For sedemera ner till stället jag köpte datorn.. fick ingen hjälp, -vi har inga drivrutiner..
Ringde då ner till ATI support..
Där sa dom att Bios ska uppdateras.. så ska allt säkert fungera ..
Dessutom talade dom om vad filen hette version osv..

Helt suveränt ! .. är super nöjd.. allt funkar perfekt..
Men försäkra dig om att du flashar Bios med korrekt fil.. annars kan det bli ödestiget..

Jag har själv haft samma problem innan. Det jag gjorde var att rensa alla gamla drivrutiner med driversweeper, CCLeaner, Drivercleaner typ. Installerat senaste drivruitner och uppdaterat bios sen har jag inte haft det längre vad jag vet. Jag har också bytt minnen.

Edit: länkade till en annan sida
http://www.sightsea.com/pghpchd/pages/infinite_loop.html
http://www.modernstreet.com/general/ati2dvag-problem/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åsljunga
Registrerad
Maj 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Divil
Gåshud skrev i en annan tråd... http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8208...

Jag har själv haft samma problem innan. Det jag gjorde var att rensa alla gamla drivrutiner med driversweeper, CCLeaner, Drivercleaner typ. Installerat senaste drivruitner och uppdaterat bios sen har jag inte haft det längre vad jag vet. Jag har också bytt minnen.

Edit: länkade till en annan sida
http://www.sightsea.com/pghpchd/pages/infinite_loop.html
http://www.modernstreet.com/general/ati2dvag-problem/

ah, kan det vara minnena? har testat allt annat. Tack då mycket, det ska testas, behövde ändå nya minnen till min dator

Tack för alla svar, er kan man lita på

- You are now breathing manually -

CPU: 2500k@4.2GHz, 1.320V with Noctua DH-14 | GFX: XFX 6950 2GB@950/1400, 1,2V | RAM: Corsair 8GB 1600MHz, 1.5V | Motherboard: MSI P67A-C45 REV B3 | HDD1: Western Digital 7200RPM 1TB | HDD2: Samsung 7200RPM 700GB | OS: Windows 7 x64