Jobbsök frågor från en snart nyutexaminerad systemarkitekt

Permalänk
Medlem

Jobbsök frågor från en snart nyutexaminerad systemarkitekt

Det är så här att jag är inne på sista terminen av min fyra års systemarkitekturutbildning och det är dags att börja blicka framåt. Jag är dock lite osäker på hur jag skall hantera min jobbsökningsprocess.

Jag vet att jag vill åtminstone jobba några år som utvecklare men frågorna som mest snurrar i mitt huvud just nu är dock: vart bör jag börja? När bör jag börja?

Jag tror att en klok ide är att lägga upp mitt CV i flera databaser och alltid hålla det uppdaterat. Utöver detta bör jag gå igenom jobbannonser som finns överallt på internet. Jag vet även att det finns agenter som kan sköta jobbsökandet åt dig.

Angående tiden vill man inte börja för tidigt, men man vill ju absolut inte börja för sen. Jag tycker att det är viktigt att jobbsökandet får ta sin tid så när jag väll börjar jobba så är det på en arbetsplats som jag kommer att trivas på.

Jag är oerhört tacksam för all möjlig respons som kan göra denna lite mindre kaotiska situation lugnare.

Permalänk
Hedersmedlem

Har ni inga exjobb, praktik, arbetsmarknadsdagar eller liknande via utbildningen?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Re: Jobbsök frågor från en snart nyutexaminerad systemarkitekt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tino
jag vill åt min stående jobba några år

"åt min stående"?

Se till att du inte skriver så i ditt CV bara.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Har ni inga exjobb, praktik, arbetsmarknadsdagar eller liknande via utbildningen?

Inget exjobb eller praktik, vi had en arbetsmarknadsdag nyligen men det fanns inget relevant företag där, jag skall dock gå på Gösta 2009

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
"åt min stående"?

Se till att du inte skriver så i ditt CV bara.

Till mitt försvar så gillade inte word 2007 att det satt ihop, och sen så skrev jag det kl 00.25

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tino
Inget exjobb eller praktik, vi had en arbetsmarknadsdag nyligen men det fanns inget relevant företag där, jag skall dock gå på Gösta 2009

Till mitt försvar så gillade inte word 2007 att det satt ihop, och sen så skrev jag det kl 00.25

Kan vara för att ordet du förmodligen försökte skriva stavas "åtminstone".

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tino
Till mitt försvar så gillade inte word 2007 att det satt ihop, och sen så skrev jag det kl 00.25

Om word ogillar något och man inte vet varför bör man nog överväga att välja en annan formulering.