Permalänk
Medlem

GTA 4 problem

JAG har nyligen skaffat gta 4 har instalerat spelet utan problem. Men när jag ska starta spelet frå jag bara felmeddelandet . '' Fatal d3d error - please reeboot your system'' Obser vera ingen felkod. Jag vet inte hur jag ska gå tillväga för att få igång spelet tycker jag har testat allt. Uppdaterade drivrutinerna till grafikkortet med länken från rockstar games support. Patchade spelet. Kan vara värt att notera att innan jag patchade och uppdaterade drivrutinerna fick jag ett annat liknande felmeddelande dock då med felkoden dd3d30. Givetvis har jag testat och starta om datorn. Instalera om spelet uppdaterat eindows live games krafset... Börjar kännas motigt.
Min dator
Windows Vista Home Premium SP1
AMD Phenom 8450
4gb ram
Nvidia Geforce 9500gs

Permalänk
Medlem

Låter ju som något fel med direkt x funkar andra spel som de ska ? sen verkar 9500 GS lite svagt för att köra gta 4 kan vara så att grafikkortet inte hänger med.

Permalänk
Medlem

kan vara så att greafikkortet är för dåligt men spelet borde strta. Fick tips av en kompis o köra diagnos på direct x det står att några fiuler inte är digitalt signerade kan det varaa det som är felet.