Company of Hereos Tales of Valor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2002

Company of Hereos Tales of Valor

Såg att det kommer en ny del i Company of Hereos. Jag älskar spelet som det är. Men i texten från sidan http://www.spelnyheter.com/2008/11/25/company-of-heroes-tales... Står det att man inte längre ska bygga bas. Utan man styr varje enhet för sig själv. Precis som i gamla soldiers.

"Utvecklarna Relic håller just nu på att utveckla deras nya kommande expansion i den populära strategispelsserien Company of Heroes, Company of Heroes Tales of Valor. Spelet kommer att en expansion men det är också standalone vilket innebär att man inte kommer att behöva de tidigare spelen.

Tales of Valor kommer att till stor del likna sina föregångare när det kommer till grafik och trupper. Men det är själva spelsättet som gör det här spelet revolutionerande i jämförelse med de tidigare spelen. Istället för att köra kampanjer som mer eller mindre går ut på att bygga upp en militärbas och skapa så många trupper som möjligt, för att sedan skicka dem till fronten och hoppas på det bästa. Så har Relic istället valt att fokusera mer på individerna i spelet och gett en möjligheten att styra dem mer specifikt.

Man kommer nu att få möjligheten att bland annat styra en pansarvagnsenhet från att välja vilken sorts ammunition som pansarvagnen ska vara utrustad med, till vilka vapen som dess besättning ska bära. Man kommer också få möjligheten att styra pansarvagnen med piltangenterna och sikta kanonen med hjälp utav musen. Detta kommer också att förutom ge mycket mer kontroll över sin enhet också mer realism och förutsättningar för att påverka striden personligen."

Spännande!

http://www.webhallen.com/prod.php?id=93945

/////Beeos (!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Jul 2004

Sålänge det bara gäller SP är jag nöjd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Sålänge det bara gäller SP är jag nöjd.

Det gäller bara SP i Tiger Ace-kampanjen. Det enda nya verkar vara att de släpper balanspatchen som legat som beta sen sisådär 1945 samt lite nya banor (yes!). Oh, och nya skins, om man nu gillar sånt.

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2002

Kanske dom slänger in någon ny "ras" Vet inte hur det ska sägas. Men några nya enheter hade varit på sin plats.

Vill ju spela med/mot russen! Massa inf och bra tanks.

/////Beeos (!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Kanske dom slänger in någon ny "ras" Vet inte hur det ska sägas. Men några nya enheter hade varit på sin plats.

Vill ju spela med/mot russen! Massa inf och bra tanks.

Nope, inget nytt lag och inga nya enheter!

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008

Detta gillar jag då felet med soldiers och faces of war va att de va o optimerade och buggiga:(. Annars va de mycket roligare än company of heroes

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rövarsund
Registrerad
Apr 2004

Jag har en fråga.

Jag har vanliga CoH och Opposing fronts, men kommer jag behöva Tales of Valor för att kunna köra online utan att missa något?

T ex som frozen throne till wc3, då gick ju alla "över" till frozen throne och övergav vanliga. Är det samma sak här?

Eller är tales of valor helt och hållet bara singleplayer?

Hej!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Dec 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Jag har en fråga.

Jag har vanliga CoH och Opposing fronts, men kommer jag behöva Tales of Valor för att kunna köra online utan att missa något?

T ex som frozen throne till wc3, då gick ju alla "över" till frozen throne och övergav vanliga. Är det samma sak här?

Eller är tales of valor helt och hållet bara singleplayer?

Det finns finns lite nya enheter för multiplayer i Tales of Valor med betoning på lite. De ersätter visa fordon om man vill ha dom.

Men annars är det bara singel player för pengarna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Detta gillar jag då felet med soldiers och faces of war va att de va o optimerade och buggiga:(. Annars va de mycket roligare än company of heroes

Prövat det senaste? Men of War, mycket bra strategispel i multiplayer.

Men of War

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"