Permalänk
Medlem

Vill varken se Slipsknut eller 99% av de resterande banden, så om det inte dyker upp något fantastiskt så lär det inte bli Metaltown i år. Om inte annat kommer jag må illa av alla Manson-kids som springer omkring. Nejtack.

Visa signatur

Fåglarna flyger i gryningen!

Permalänk

Men tänk alla Manson-kids du kan mosha och mosa i en wall of death. Unleash the rage

EDIT: Nya band: Opeth, Meshuggah, Cult of Luna, Mustasch, All That Remains, Evergrey, All Hell.

Permalänk

Tre för mig intressanta akter är nu bokade. All that Remains, Meshuggah och Opeth.
EDIT: Oj, Cult of Luna med.

Även West Coast Riot har haft sitt första släpp. Social Distortion, The Bouncing Souls, Sick of it All och Raised Fist bland annat. Frågan är bara varför i hela friden dom har lagt Parkway Drive på WCR. Knappast mer hardcore än metal i varje fall, dom låter ju exakt som August Burns Red på Metaltown. Bra band för övrigt.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Hedersmedlem

Detta är en metal-festival, förstår inte vad alla J-Rock-band gör i line-upen.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Oh nu blev det ju helt plötsligt lite mer intressant. Meshuggah och Opeth är två av mina absoluta favoriter, men i övrigt måste jag säga att årets band inte passar mig alls.

Tror jag väntar tills schemat är klart, spelar opeth och meshuggah samma dag så kanske man köper en dagsbiljett..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Detta är en metal-festival, förstår inte vad alla J-Rock-band gör i line-upen.

MUCC och Dir En Grey kör iaf mestadels Metal nu då J-rock scenen börjat dö ut utanför Asien.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Kan ju hoppas att Opeth faktiskt kommer spela i år... då är det värt nästan varenda krona bara för att se dem...

Permalänk

Sen så tycker ju jag inte att Opeth passar i festivalformatet direkt. En mindre inomhusspelning eller allra helst hemma i cd-spelaren är hur jag vill lyssa på dom.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Sen så tycker ju jag inte att Opeth passar i festivalformatet direkt. En mindre inomhusspelning eller allra helst hemma i cd-spelaren är hur jag vill lyssa på dom.

Jag håller väl delvis med... men de är ju så satans duktiga att man blir alldeles dum i huvudet...

Permalänk
Medlem

Ja harrejävlar, Slipknot, Opeth, All that remains! Jag ska definitivt dit

Permalänk
Medlem

Jag ska dit... själv haha. Alla mina polare övergav mig... jävla b#gar... Nåja, detta är väl sista gången de kallar sig "metaltown", nästa år blir det väl "mestown" eller något

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Jag ska dit... själv haha. Alla mina polare övergav mig... jävla b#gar... Nåja, detta är väl sista gången de kallar sig "metaltown", nästa år blir det väl "mestown" eller något

Nästa år kommer metaltown ha en countryscen och även en baltisk-schlagerscen