FPS / Wrath of the Lich King

Permalänk
Medlem

FPS / Wrath of the Lich King

Funderar på en ny dator och vill gärna kunna köra WoW - WotLK på max och endå ha max fps, skulle denna dator kirra det?

Intel Core 2 Quad Q9400 2.66GHz 1333MHz 6MB
4GB (2x2GB) DDR2 PC6400 Corsair XMS2
Gigabyte Radeon HD4850 512MB PCIe 2.0

Om budgeten tillåter blir det ett PowerColor ATI HD4870 X2 2GB istället men gå gärna efter 4850

Permalänk

Beror väl på vad du menar med max fps men nej det ska inte lagga. Förutom i kanske dalaran

Permalänk
Medlem

Tänkte mest så jag kan köra 10/25manna med högsta grafiken medans det flyter på. Datorn jag har nu har typ allt på low när jag solar i Northrend och de e grymt störigt att inte kunna se långt osv

Har typ bara varit i Dalaran 2gånger, kommer de lagga för att datorn är för dålig eller för att Dalaran är ett ställe där det laggar för alla?

Permalänk

Jag köpte denna datorn ( http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323200 +2gb RAM) i veckan och provlirade WoW WotLK igårkväll utan problem.

Körde alla inställningar på högsta med 1930x1080px samt en hel del addons installerade och det funkade kalas i Dalaran på prime-time. Bara något litet lagg i de största folkmassorna. Minns jag rätt så låg jag på 22 FPS där och 50 FPS i Ironforge (också prime-time).

Din dator ser ut att va rätt mycket värre så de ska inte va några problem alls.

Permalänk

10/25 kommer garanterat inte lagga. Dalaran laggar för de flesta.

Permalänk
Medlem

Du kanske får lite små dåligt med FPS i 25man..speciellt med AOE..Drar jätte mycket!

Permalänk
Medlem

Har ett Sapphire Radeon 4850 i en betydligt slöare maskin (Athlon x2 64 3800+, 2GB 266mhz DDR) och har inga större problem med maxinställningar i 25-manna. håller mig över 25 FPS-strecket iaf utom kanske vid vilt AOE:ande.

Tuffar på i runt 35-50 i Outland och Northrend annars, 40-75 (max med Vsync på den här skärmen) i Azeroth. (1600x1200@ 75hz på en 19" CRT)

Dalaran laggar ner rejält för mig när det är mycket folk, men för dig borde det funka bra, fast du lär nog få lite FPS-drop som alla andra under peak hours.

Och "Max FPS" är lite luddigt, Jag får 300 FPS utan Vsync vid inloggningsskärmen enligt Fraps ^^

Du borde komma upp i 60 (max för en standard LCD med Vsync) med den riggen för det mesta iaf.

Permalänk
Medlem

Jag har en Sapphire Radeon 4850, 4GIG Minne och en prossesor jag inte kan komma på namnet på, men den är runt 3 år gammal. För mig har jag 40-65 FPS i Northrend och i 10 man raids har jag 40-60FPS (Naxxramas) och när jag gjorde 25 man Obsidian Sanctum fick jag ner den till typ 15-30 FPS för det laggar jävligt mycket där, mycket AoE och lava och sådant. Tror det borde flyta lite bättre på din dator.

//Z

Permalänk
Avstängd

Du kommer aldrig få wow 100% flytande, kommer alltid vara fps drops i vissa zoner.

Hålla dig vid 60fps med Multisample osv på max alltid kan du glömma i wow, ställen som AV,dalaran, effektfulla ställen i raids kommer alltid orsaka fps drops.

Sen är wow riktigt gammalt och du behöver inga monsterdelar för det kommer inte öka din fps markant med deras grafikmotor och uppbyggnad.

Sitter förövrigt på E8400, 4870, 4gb ram. Ligger på 30 (dalaran) -> 80 normalt sett i 1280x1024 (upplösningen påverkar wow nästan inget har jag märkt, förlorar ungefär 2 fps från 1280x1024 -> 1600x1200 (men kör 1280x1024 för vill ha 100hz)
Kör multisample och alla andra details på max.

Kan väll tillägga att polare köpte ny dator med nya GF 285 och andra goa saker, han får inte många fps mer än mig i wow, snackar under 10fps skillnad som bäst.