Permalänk

hög belastning

Tjena, jag spelar klassikern Roller Coaster Tycoon 1 från 1998. spelet stödjer bara en processor kärna men det är konstigt att den belastar kärnan till 100% på min C2D när det flyter lika bra på en pentium II dator. varför gör den det?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

läs igen..

"Spelet stödjer bara en processor kärna men det är konstigt att den belastar kärnan till 100% på min C2D"..

kärnan, singular, en :p, alltså ja den belastar en kärna för att spelet använder en.

men varför till 100% vet ja inte, antar att resten av din dators program också tar kraft av den kärnan

Permalänk

Det flyter som sagt lika bra på en pentium II dator @ 333mhz

Permalänk
Medlem

PII = 100fps
C2D = 1000fps

Datorn ritar upp fler bilder än den behöver antar jag.

Permalänk
Medlem

Som maskaren säger. Eftersom grafikkortet inte flaskar gör prollen det, alltså jobbar den för fullt för att "hinna ikapp".

Permalänk

grafikkortet ligger på samma temp som i idle. och jag tycker det är konstigt att den belastas så mycket på ett så gammalt spel

Permalänk
Medlem

Tibia har en likande sak , i options kan man ställa in ett maxvärde för fps

sätter man det på 60 så är det ok , men om man sätter det på max , så försöker dator göra så många bilder(fps) som det bara går , alltså 100% användning.

antar att RC tycoon inte har någon fps gräns och därför kommer proccessorn arbeta 100% oavsätt modell, sålänge inget annat flaskar som sagt .