Problem, vad ska jag göra med min Ikari Laser mus?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jobbigt nära dansken
Registrerad
Maj 2007

Problem, vad ska jag göra med min Ikari Laser mus?

Hej, jag har en Steelseries Ikari Laser som jag köpte hos Kjell & Company för typ ett halvår sedan. Den första jag fick dog nästan direkt och fick en ny med garanti men nu har den andra jag fick börjat hålla på som en tok och ansluter och kapar anslutningen till datorn nästan varannan minut och ibland händer det inte på kanske 20 minuter.

i7 6700k, 1080, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

Gå bara tillbaka och klaga(igen), har du kvitto och garanti kvar på den så bör det ju inte vara något problem?

Citera! Gaming: Chassi: FD R4| CPU: 7700K | Kylare: Noctua NH-D14 | MB: MSI Z270 GAMING PRO CARBON | Grafikkort: GTX1080 | RAM: Corsair LPX 16GB 3333MHz CL16 | OS:Disk: Intel 600p 512GB | PSU: EVGA Supernova 850 G2 |
Servrar: x2 DL380 G7 x2 X5660 - 294/240GB Ram (VM Pfsense + annat)
Desktop i7 2600K - 8GB + HP DL360 G7 2xE5620 -16GB Ram (ej i drift)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jobbigt nära dansken
Registrerad
Maj 2007

Mm, letade nyss efter kvitto och det var borta så tror inte det kommer gå så bra, finns väl egentligen inget att göra om man inte har kvitto va?

i7 6700k, 1080, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003

Kvitto är inget krav för att reklamera en vara. Däremot måste du bevisa att du köpt varan just där. Betalade du med kontokort så ta med utdrag från banken.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002

Kvitto är ju dock helt klart det enklaste och mest vedertagna sättet att bevisa var varan köptes.

Jag påstår inte att det inte går med ett utdrag från banken, men hur funkar det om man köpte flera saker samtidigt (och beloppet alltså inte stämmer), då är ju det enda man kan se vilken butik det är.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jobbigt nära dansken
Registrerad
Maj 2007

Tyvärr betalade jag cash =( Aja, vann en Roccat Kone på FZ som jag bara haft liggandes, får använda den istället. Eller finns det möjligen något annat sätt? Jag kan inte komma på något i alla fall.

i7 6700k, 1080, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Kvitto är ju dock helt klart det enklaste och mest vedertagna sättet att bevisa var varan köptes.

Jag påstår inte att det inte går med ett utdrag från banken, men hur funkar det om man köpte flera saker samtidigt (och beloppet alltså inte stämmer), då är ju det enda man kan se vilken butik det är.

Absolut, men rent juridiskt kan de inte kräva kvitto om han utnyttjar reklamationsrätten.

Om han däremot utnttjar garantin kan de naturlgtvis kräva kvitto.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Kom på en helt crazy idé.
Ta med musen till kjell och förklara problemet.

De har erkänt hög servicenivå så chansen finns att de kan hjälpa dig ändå.
Annars brukar man kunna skicka till tillverkaren eftersom de oftast går efter serienumret.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jobbigt nära dansken
Registrerad
Maj 2007

Okej, nu har jag fyllt i något sorts formulär på Steelseries hemsida, ska se vad de säger.

i7 6700k, 1080, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006
Citat:

Annars brukar man kunna skicka till tillverkaren eftersom de oftast går efter serienumret. [/B]

Glöm det... har försökt med ett Razer tangentbord jag med, fick till svar att de kräver kvitto med inköpsdatum. De ger generös garanti på 1 år. Räcker i detta fall, men de ville som sagt se bevis :S

Ännu ett märke som jag undviker sedan dess, om man kan vända sig till alternativ som Logitech, som har utmärkt support.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JorisS
Glöm det... har försökt med ett Razer tangentbord jag med, fick till svar att de kräver kvitto med inköpsdatum. De ger generös garanti på 1 år. Räcker i detta fall, men de ville som sagt se bevis :S

Ännu ett märke som jag undviker sedan dess, om man kan vända sig till alternativ som Logitech, som har utmärkt support.

Men nu handlar det inte om Razer utan Steelseries som har 3år garanti dessutom.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

Ah my bad, sorry :$

Isåfall blir det intressant att höra hur deras support hanterar ärendet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jobbigt nära dansken
Registrerad
Maj 2007

Blir väl att se på måndag eller tisdag, tror inte supporten jobbar under helger.

Men i formuläret man fyllde i så fanns det "Problem Type" man valde.
Där fanns problemet jag har med "USB - Unplug <-> Replug Issue" som ett val så jag antar att det händer fler personer än mig och då troligtvis så kan de väl också hjälpa till med det hoppas jag.

i7 6700k, 1080, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jobbigt nära dansken
Registrerad
Maj 2007

Okej, gått en vecka nu sedan jag skicka in RMA och Steelseries verkar inte reagera på det överhuvetaget. Har inte fått nåt mail och sidan de har inte svarat på sidan där man skrev in allt, börjar tveka på att något kommer hända...

i7 6700k, 1080, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002

Testade du att prata med dem på Kjell?

Om du har tur så löser de ju problemet åt dig trots att du slarvat bort kvittot.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jobbigt nära dansken
Registrerad
Maj 2007

Okej, Steelseries (sjukt sega) support ville också ha bevis i form av kvitto eller liknande men ska till Kjell & Company i Farsta imorgon och snacka med de där.

i7 6700k, 1080, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Utan kvitto kommer det vara tämligen kört.

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jobbigt nära dansken
Registrerad
Maj 2007

Inte da, fick musen utbytt utan problem hos Kjell & Company efter att anställda läst denna tråd. Var bara att gå dit och få den utbytt. Kjell & Company, Sveriges bästa service!

i7 6700k, 1080, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Kul!

Kjell står upp till sitt goda rykte.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |