Har en liten julklapp till er alla!

Permalänk
Medlem

Någon som köpt efter mb?

Om dom scamar eller om det bara blivit fel? ^_^

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz

Någon som köpt efter mb?

Om dom scamar eller om det bara blivit fel? ^_^

väntar på svar jag med:)

EDIT: av MB då ofc:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Skickade ett lite bättre formulerat mail till dem:

"Hello, After buying The Orange Box from your website, I received my Steam - activation code. Unfortunately Steam gave me this message in return (please see image attached), explaining that the code was not valid since it has already been activated by another steam account.

Can you please send me a valid code, otherwise I believe I should have my money back.

/MH

"
PS. Skriver så fort jag fått svar på mailet, om jag nu någonsin kommer få ett svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
Så du anser att jag inte ska vara missnöjd med att förlorat 100 spänn för ingenting?

ska jag vara nöjd med mina "väl" spenderade pengar?

Nja 100 spänn kanske inte är mycket, men det är fortfarande surt.

Det var ju helt rätt att utifrån minimax-regret att investera de 100 kronorna på en möjlighet att få orange box.

Spelet är för de flesta (inklusive dig antar jag) värt mycket mer än 100 kr, se bara på steams priser eller vad det kostar att köpa i affären. Jag har sett väldigt många som handlat från denna butik men bara du har fått problem varvid man kan anse att du är undantaget som bekräftar regeln.

Hade du INTE lagt 100 kr på möjligheten (uppskattad till "i 9 fall av10") att få OB så hade du helt gått miste om ett spel värt flera hundra kronor. Därför hade det varit mer "surt" om du behållit pengarna.

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosensparven
Det var ju helt rätt att utifrån minimax-regret att investera de 100 kronorna på en möjlighet att få orange box.

Spelet är för de flesta (inklusive dig antar jag) värt mycket mer än 100 kr, se bara på steams priser eller vad det kostar att köpa i affären. Jag har sett väldigt många som handlat från denna butik men bara du har fått problem varvid man kan anse att du är undantaget som bekräftar regeln.

Hade du INTE lagt 100 kr på möjligheten (uppskattad till "i 9 fall av10") att få OB så hade du helt gått miste om ett spel värt flera hundra kronor. Därför hade det varit mer "surt" om du behållit pengarna.

Nja... Oavsett hur du vrider o vänder på det så är det en förlust på 100 spänn. men strunt samma.

Nu hoppas jag bara att de skickar ett svar på mailet, om det nu är ett seriöst företag.

Permalänk
Medlem

Den största frågan jag ställer mig är, hur får dom tag på cd-nycklarna?

Ger steam dom till detta företag eller snor dom från folk!?

Men billigt är det minsann... Om någon efter MB har köpt och fått en ledig cd-nyckel så köper jag nog också

Permalänk

När jag var i polen såg jag att spelen var mycket billiga där, de kanske helt enkelt köper in dem och öppnar paketen o skriver av koden. Kanske därför en av er fick fel, de råkade skriva in en igen.

Permalänk
Avstängd

Väl spenderade 100kr... om man hade dom

Klanta mig denna månad, köpte bil och åkte på dubbla försäkringar och skatter.. kunde varit värre då jag har 4 bilar

(BMW 735iA, Volvo 745GL/T, 360GLT & Dodge RAM B250 318)

Så jag har 100kr till mat fram till den 25:de

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag köpte orange box därifrån för en stund sedan, men jag tror inte jag fick någon kod... Fick ett order mail och ett från paypal... ska koden finnas i det först mailet eller ska det komma ett till?

Visa signatur

The more you know, the less you need.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amuthir
Jag köpte orange box därifrån för en stund sedan, men jag tror inte jag fick någon kod... Fick ett order mail och ett från paypal... ska koden finnas i det först mailet eller ska det komma ett till?

Koden skall du få direkt efter att ha köpt, både på webbsidan och i ett mail.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
Koden skall du få direkt efter att ha köpt, både på webbsidan och i ett mail.

Ska man få 2 mail total av dem då eller?

EDIT. Fick mitt andra mail från dem vi 12-tiden idag med steamkod som fungerade utan problem, de hade väll slut på spelet efter jag beställde även om det stod "within minutes" när jag beställde och säkert en timmer till efter det för att sedan gå över till "tillfäligt slut"

Visa signatur

The more you know, the less you need.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amuthir
Ska man få 2 mail total av dem då eller?

ett mail från paypal, ett från webbsidan med konfirmations info, och sedan ett till med koden: så 3 mail sammanlagt.

Permalänk
Medlem

Jag som har funderat på att köpa Orange box, kanske ska köpa då.
Ni som har fått en giltig kod får gärna rapportera det här!

http://steamunpowered.eu/page.php?id=53

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freddie
Jag som har funderat på att köpa Orange box, kanske ska köpa då.
Ni som har fått en giltig kod får gärna rapportera det här!

http://steamunpowered.eu/page.php?id=53

Det de säger på valve är att du måste ha köpt ett spel tidigare för att kunna få tillbaka ditt konto(om det blir hackat) tex fodral osv, och hemlig fråga. Då är det inga problem

Permalänk
Medlem

Försökte köpa L4D på steam tidigare men lyckas alldrig genomföra köpet för detta meddelandet hela tiden:

"There has been an internal error initializing your transaction. Please contact support for assistance."

Eller

"There seems to have been an error initializing or updating your transaction. Please wait a minute and try again or contact support for assistance."

Permalänk
Medlem

Någon som kan konfirmera att det fungerar online?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Någon som kan konfirmera att det fungerar online?

Jag har precis suttit 4h och lirat L4D , och 1h TF2 Så jag det fungerar online:D

Permalänk
Avstängd

någon som har köpt cod4 och vett om det fungerar?
även sugen att köpa ob men har varit lite problem för visa ser jag har ni fått något svar?
edit:
Terms and conditions

Terms ...

hmm...lite skumt?

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nOOb91
någon som har köpt cod4 och vett om det fungerar?
även sugen att köpa ob men har varit lite problem för visa ser jag har ni fått något svar?
edit:
Terms and conditions

Terms ...

hmm...lite skumt?

mm, kortfattat och bra, tycker andra borde ta efter...

Permalänk
Medlem

Köpte precis Orange box och aktiveringen i steam funka utan problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Muji
Köpte precis Orange box och aktiveringen i steam funka utan problem.

Kul!

Blir nog ett köp då.

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schimpans @ fz.se
Beware:
http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?p=5
9025648

Citat:
That "G2Play" site is not legit. They are an unauthorized reseller selling retail keys without retail boxes. Valve have a stict policy in place when it comes to just selling game CD Keys - and those guys were operating under the radar up until a few weeks back when Valve became aware of them.

This occured a few years back with another site just selling CD Keys, and Valve region locked the CD Keys. If this occurs there is a chance that you will be unable to play the game if you are outside the "region" the CD Key was first originally allocated to.

Buyer beware, that is all I will say!

Hämtat från flashbacks Left 4 Dead-tråd.

Jag citerar exabyte därifrån:
Citat:
Det är alltså möjligt att dessa cd-keys är köpta väldigt billigt i en region utanför g2play's egna region. Förmodligen Ryssland eller Thailand.

Dessa cdkeys kan vid senare tillfälle bli regions-låsta av Valve så att de inte fungerar utanför landet de köptes i.

Förresten så är det ju "weekend-deal" på L4D hos Valve nu. 22 ? ( ~ 250 kr) istället för tidigare 44 ?. En 100-lapp mer än g2play.net men ingen risk för att bli regionslåst.

Så har ni otur är ni rökta, nu eller vid senare tillfälle.

Blir inget för mig då

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Fan jag skulle sett detta innan jag köpte L4D igår, attans! Nu köpte jag iallafall Orange Box och det funkade utan problem att aktivera i Steam, så jag är nöjd. 100:- för orange box är helt klart en bra deal!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Köpte Starcraft + Broodwars för 48kr, men står fortfarande på min transaktion att det inte har betalts ännu. Via paypal har det dock betalats så det är väl bara något emellan. Värt att ta risken att bli blåst, kostade ju bara 50 spänn.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Värt att ta risken att bli blåst, kostade ju bara 50 spänn.

Lite tråkigt med den attityden då ni samtidigt stödjer en oseriös verksamhet.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Skulle man säja så om man stod i en affär och skulle köpa nått och sen när man står i kassan så tar kassörskan din godispåse, eller vad än du nu köper. "Äh, värt att bli blåst. Kostade ju bara 50 kr." tänker ni och går?

Om man har tänkt köpa en produkt så vill man ju gärna ha varan oxå eller hur?

[Edit]
Formulerade om inlägget lite.

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

vad jag menade var att det var värt att ta risken för att pröva. och eftersom det gick via paypal är det inga som helst problem att få tillbaka sina pengar om man nu är på det humöret. Men om dom tycker det är roligt att scamma mig på 50 kroner så låter jag dom göra det.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

det handlar om principen imo;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

prövade oxå att inhandla OB nu när jag redan hade ett paypal-konto klart och nu gick det igenom direkt.

På det första väntar dom tydligen fortfarande på pengarna enligt hemsidan, fast paypal säger att dom e skickade. får se vad som händer imorgon, har skickat iväg ett mail.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Fick ett svar från dem där de bad om mitt ordernummer, vilket jag nu gett dem. så kan ju hända att de ger mig en ny kod att testa. Jag väntar med iver