Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Feb 2009

Försäkring

Jag köpte en bärbar dator den 30 december på Pc city och jag valde då att inte ta något trygghetsavtal.

I veckan så lyckas min son peta ner datorn på golvet vilket gör att skärmen går i kras och flera andra delar förstörs bland annat dvd-spelaren.

På Pc citys hemsida står detta:

"Trygghetsavtal från Safety+ ger ett utökat skydd för din produkt. Du får helt enkelt en förlängd trygghet.

Som kund på PC City har du nu möjlighet att känna dig ännu tryggare med ditt köp. Genom att teckna Safety+ trygghetsavtal får du ett utökat skydd för din produkt. Trygghetsavtalet tecknas i samband med köpet och de avtal Du kan köpa online visas med automatik vid respektive produkt."

Det står förlängd trygghet. Jag undrar om jag har nån trygghet från början utan detta avtal?

Nån som vet?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
mitten
Registrerad
Nov 2008

Ring och fråga?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Svaret står i de raderna du inte klistrade in:

Som konsument har du alltid ett visst grundskydd via produktgarantin och konsumentköplagen. Detta skydd omfattar dock inte alla typer av skador utan lämnar vissa luckor.

Safety+ Trygghetsavtal täpper till flera av dessa luckor och hjälper dig att få snabb och professionell hjälp om du skulle råka ut för en skada.

Så nej, du får ingen ersättning om du inte köpt till eller har en drulleförsäkring.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung/Crucial 6TB | NAS: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

Däremot så täcker möjligtvis din hemförsäkring detta, dock så får du räkna med en självrisk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Har du allrisktillägg på din hemförsäkring så kan du anmäla skadan till dem, annars är det tyvärr inte mycket att göra. Att få den reparerad skulle gissningsvis kosta åtminstone 4000 för att byta display och dvdspelare, mer om fler delar behöver bytas.

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M