Crysis på very high fråga!

Permalänk
Medlem

Crysis på very high fråga!

Hej jag har kanske en dum fråga.. men ställer den iaf. Jo är så att jag undrar om det blir någon skillnad på FPS:en om man ändrar från HIGH till VERY HIGH? för ja menar att enda skillnaden är ju att very high är DX10. vore jätte snällt om nån kunde svara på detta har inte vista själv, så jag kan inte testa.

Permalänk
Avstängd

det är klart det blir skillnad. Påtaglig skillnad.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Jag skulle tippa på en halvering, kör dock på högsta förutom motion blur & aa typ, har inte testat high så mycket...

Permalänk
Medlem

Det blir nästan ingen skillnad mellan directx 9 och 10.

Men man måste ta ner moddad cfg från internet för att directx 9 ska kunna köra very high dom har helt enkelt låst intällningarna för att directx 10 ska se bättre ut.

I warhead tog dom bort blocken för directx 9.

Permalänk

skillanden mellan high och verry high är att high funkar bra men verry high laggar som satan, även på GTX 295 i 1920x1200

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Funkar riktigt bra för mig på 1920x1080

http://www.youtube.com/watch?v=gaYp9m3Wr04

Men det är Warhead "Enthusiast" 8x AA

Men det jag vill säga är skillnaden mellan directx 9 och 10 är minimal grafiskt sett.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Funkar riktigt bra för mig på 1920x1080

http://www.youtube.com/watch?v=gaYp9m3Wr04

Men det är Warhead "Enthusiast" 8x AA

Men det jag vill säga är skillnaden mellan directx 9 och 10 är minimal grafiskt sett.

Skillnaden mellan DX9 och DX10 är minimal men skillnaden i Crysis i FPS är grov.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Jag har en core i7 920 och gtx 295 och kan bara köra på high utan aa. Vad krävs för att man ska kunna köra very high och med aa?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joas
Jag har en core i7 920 och gtx 295 och kan bara köra på high utan aa. Vad krävs för att man ska kunna köra very high och med aa?

10st GTX 295

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne-Mohammed
10st GTX 295

Ok. SÅ jag ska vara nöjd alltså?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joas
Ok. SÅ jag ska vara nöjd alltså?

japp, jag kör mitt crysis på 1920x1200 high och utan AA, med 50fps AVG, så det flyter som en dröm, och så ser det riktigt snyggt ut ändå

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

Nu hänger jag inte med? kolla min dator i sign. E8500 med GTX 295.
Jag kör Crysis Warhead med alla inställningar på Enthusiast, alltså högsta, i 1920x1200 och det hackar inte det minsta.
Flyter på som smör måste jag säga.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

dx10 i crysis är precis samma jippo som att 64 bit proccessorer till far cry.

går att låsa upp så att man får det lika fint , och finare under dx9.

men självklart kräver det mer av hårdvara om man ska få mer effekter.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Nu hänger jag inte med? kolla min dator i sign. E8500 med GTX 295.
Jag kör Crysis Warhead med alla inställningar på Enthusiast, alltså högsta, i 1920x1200 och det hackar inte det minsta.
Flyter på som smör måste jag säga.

Kan vara så...men det är rätt så stor skillnad mellan Crysis och Crysis Warhead!
Crysis Warhead är bättre optimerat!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Kan vara så...men det är rätt så stor skillnad mellan Crysis och Crysis Warhead!
Crysis Warhead är bättre optimerat!

Ok, läste också något liknande.
Måste även säga att spelet vart mycket snyggare grafiskt sett när man körde det i 64bit, iallafall på min dator.

Hur som helst, måste skriva av mig.
Crysis Warhead, vilket spel! jag har inte vart så här "inne" i ett spel på hur länge som helst. Hela spelet är ju som en toppfilm, fast du är där på riktigt, tro mig, man tror fan man är där med ett GTX 295 :D.

Ush, hoppas det kommer en uppfölljare på Warhead, vågar nästa säga att det är den bästa Single-player upplevelsen jag haft någonsin.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Något konstigt jag märkt med mitt Crysis är att när jag tidigare hade xp / vista så på båda lagga min dator APA när jag körde på Very High i crysis. Men nu när jag kör windows 7 med fullt uppdaterad crysis så har jag iaf 20-30fps på very high 0xAA

Har ett 8800GTX och en core 2 2,4ghz och 2gb 800mhz ram, så ingen superrigg direkt :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Jag skulle tippa på en halvering, kör dock på högsta förutom motion blur & aa typ, har inte testat high så mycket...

Varför utan motion blur? Om man har fps under 30 är det ett måste enligt mig (om det finns i spelet man spelar), och det drar väl inte ned på performance?

BTW undrar jag varför folk får så bra fps i Crysis, har sett vissa som har sämre kort än mig men bättre fps (visst de kanske kör i lägre upplösning, men jag har testat att sänka till 1280x720 utan att få bättre resultat)
Jag vet att Vista ger sämre prestanda, men har sätt folk med Vista få bättre resultat oxå.

Jag ligger på 15-20 oftast i Crysis, i början av spelet kan det ligga på 20-30.

En på youtube sade till mig att han fick 60 fps på max med ett 9800GTX (men antagligen med shaders och shadows på low )
Det vet jag var totallögn.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

tycker du får riktigt dålig fps där ligger på 30+ gått ner 1gång till 20 men då hände det en del på very high med ett GTX260 med upplösningen 1920x1080
vanliga crysis ouppdaterat och gissar på att mina drivers till grafikkortet är lite gamla också aldrig uppdaterat dem

Permalänk
Medlem

hmm okej :/ aja inte vet jag har inte heller kollat vad jag har för fps nu, men gissade på 20-30 men kan va så att de är högre vad skrev man i consollen för att se fps?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crille90
tycker du får riktigt dålig fps där ligger på 30+ gått ner 1gång till 20 men då hände det en del på very high med ett GTX260 med upplösningen 1920x1080
vanliga crysis ouppdaterat och gissar på att mina drivers till grafikkortet är lite gamla också aldrig uppdaterat dem

Skumt, jag har nyaste drivers och bättre grafikkort, men sämre fps trots samma upplösning.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Varför utan motion blur? Om man har fps under 30 är det ett måste enligt mig (om det finns i spelet man spelar), och det drar väl inte ned på performance?

För det första så suger crysis motion blur, för det andra så känns det som mer respons och ger faktiskt bättre prestanda (benchmarkat). Jag brukar inte ha så toklåg fps för övrigt, sitter på 4870x2 800/3920...

Permalänk

50FPS i average är väll knappast "flyter som en dröm".
50 FPS average betyder i min värld att fpsen sjunker till 5-10 i feta fighter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle .
En på youtube sade till mig att han fick 60 fps på max med ett 9800GTX (men antagligen med shaders och shadows på low )
Det vet jag var totallögn.

Nja, överdrift. Men crysis är itne så tungt som folk verkar tro.
Har ett 9800gtx+ och crysis (warhead) är fullt spelbart på högsta inställningar i 1280x1024 och med 4xAA.

Provat på högsta i 1920x1080 utan AA. Då gick det an när det inte hände något, men blev det för mkt action blev det segt.

Visa signatur

/ hihi

Permalänk
Medlem

Jag kör med 2 stycken GTX 285 och ligger då alltid över 30 i Crysis och över 35 i Warhead.... 1920x1200 4xAA....max och DX10 etc.

Då har jag moddat med flera gig förbättrade texturer, men det verkar bara påverka laddningstider.

Många ljuger något rent horribelt om hur bra deras burkar kan köra Crysis, eller så tar de inte med detaljer som vilken upplösning de spelar i eller att de kör med någon config som tar bort vissa effekter och så.

Visa signatur

Om någon hittar mitt gamla användarkonto skicka det med postpaket, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xDLGx

Många ljuger något rent horribelt om hur bra deras burkar kan köra Crysis, eller så tar de inte med detaljer som vilken upplösning de spelar i eller att de kör med någon config som tar bort vissa effekter och så.

Nu vet jag inte om det redan finns någon tråd där man jämför FPS i crysis, men jag hittade ett litet verktyg som heter "Framebuffer crysis warhead benchmarking tool 0.32". Kan inte detta vara något att använda för att jämföra FPS i? Alla kan ju köra en runda "ambush" och posta en utskuren screenshot på sitt resultat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilutta
Nu vet jag inte om det redan finns någon tråd där man jämför FPS i crysis, men jag hittade ett litet verktyg som heter "Framebuffer crysis warhead benchmarking tool 0.32". Kan inte detta vara något att använda för att jämföra FPS i? Alla kan ju köra en runda "ambush" och posta en utskuren screenshot på sitt resultat?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Medlem

Skönt att höra att de inte är bara jag som har en ganska dålig fps i high inställning och 1920x1200

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm