Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Känner väl till sveket som Sverige gjorde mot judarna under andra världskriget då vi tillät transport genom Sverige och t o m sålde malm till den Tyska krigsindustrin.

Så visst var vi väldigt Tyskvänliga i början av kriget i Sverige t o m den dåvarande kungen.

Vi svek inte judarna. Vi hjälpte dom faktiskt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/De_vita_bussarna

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Ehh????? Ignorerar jag kritik MOT islam :p.

Och sen blir jag anklagad för att vara nazist av motståndare?

Antar att du förstod vad jag menade trots allt.

Om vi ska börja dra upp GAMMALT groll folkslag och religioner emellan så var det väl ändå judarna som dödade kristendomens hjälte och ikon, Jesus?

Hur långt bak ska vi gå för att "rättfärdiga" ett hat, såsom du bedriver mot muslimer?

Varför är det okej för dig att hata Muslimer men inte okej för Muslimer att hata dig? Kan du svara på det?

Jag tror nog att nazisthänvisningen pekar på din hoppets agenda, att religionen islam dör ut och muslimerna med islam.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

olirc du får pro-israeler att se ut som monster....

Herregud, ta dig samman och tänkt över vad du säger, snacka om att dra alla över en kam. Vet inte vart jag ska börja!

Klart att man ska kunna kritisera en religion, men visa då exakt vad det är du kritiserar och varför. Sen låt en argumentatör svara.

Jag är också kritisk till många paragrafer i koranen, samtidigt som jag är det till många i GT, bibeln, talmod you name it. Det skrevs på en tid där det rådde andra förhållanden.

I dagens läge, i västvärlden är det såklart helt ovissentligt. Och jag vet att de flesta muslimerna i sverige inte alls är ord för ord religiösa, precis som judar och kristna.

Ut och prata med muslimer, jag tror det kommer göra dig gott, du kommer få svårt att få bekräftelse i dina fördomar.

Men jag säger till dig nu, var med i en diskussion istället och försök hjälpa integration och förståelsen för nyinkomna muslimer i sverige. Det är där lösningen ligger, sen kan du vidga arenan till israel/palestina etc