Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malta
Registrerad
Feb 2004

REQ: Något riktigt fult

Har fått en uppgift i en kurs där vi ska diskutera fult och snyggt, och till det hör det att jag ska välja ut ett par föremål för analys.

Det jag är ute efter är något skapat av människor, alltså inte individer, djur eller andra levande varelser, helst inte tavlor heller eftersom många andra inriktat sig på sånt.

Har dock haft svårt att hitta något riktigt ordentligt fult så jag skulle vilja kalla på er hjälp. Kan ni hitta en bild på ett: hus, möbel, bil, datortillbehör...ja vad som helst som verkligen irriterar ögonen?

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001
Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2004

Norrköpings stadsbibliotek är ju en klassiker:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Arkitekturskolan KTH är riktig ful.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/be/KTH_arkite...

Oh, the irony!

Annars är det väl bara att leta reda på nån varelse ur Spore?

Bureaucracy expands to meet the needs of the expanding bureaucracy. - Oscar Wilde
If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?
"Reason is not automatic. Those who deny it cannot be conquered by it." - Ayn Rand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalom
Registrerad
Sep 2004

Dodge Polara 1962

--
Mats

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Satans Helvete
Registrerad
Dec 2002

Edit: Lol, den är så ful så den redan var postad.

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åbo, Finland
Registrerad
Nov 2004

Håller med Loaded och ElDiablo. Fiat Multipla är nog bland det fulaste jag har sett..

Insidan på den är även den gräslig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nånstans!
Registrerad
Aug 2007

Lägger också min röst på Fiaten, riktigt ful är den rackaren.

*oops, läste inte hela första inlägget, my bad*

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2003

Snyggt med en bil med uh.. bilringar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässelby, Stockholm
Registrerad
Apr 2003

Här är ett gäng pudelfrisyrer:

http://www.pudelbus.com/pudelfakta/frisyrer/frisyrer.html

Du får själv avgöra om de diskas pga reglerna (inga levande varelser). Jag menar dock att det är frisyrerna i sig och inte själva hundarna som avses.

Pontiac Aztec är inte världens snyggaste bil heller, även om den blir utklassad av Fiat Multipla.

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby, Stockholm
Registrerad
Jul 2005

PC: Intel i7 8700K @ 1,24 vcore > 4,8GHz x6 + Noctua NH-D15 w/ 2x Noctua NF-A15 PWM mounted +3 extra NF-A15 PWM | Gainward GTX 1080 GLH GS @ 2,114/11,45GHz | 32GB 3066MHz DDR4 SSDs: Samsung NVMe 960 EVO 500GB SSD | Samsung 850 EVO 1TB SSD + HDD Seagate 10TB, WD Red 3TB | Skärmar: Asus ROG Swift PG279Q 27" 144Hz 1440p IPS + Dell 27" U2711 Foto: Canon EOS 60D, Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM, Canon EF 70-200/2,8L IS II USM, Canon EF 100/2,8L IS USM Macro, Canon SpeedLite 430EX II x2, Think Tank Spectral 15

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2003

Staden Birmingham i Storbritannien

Birminghams stadsbibliotek

Birminghams Bullring Köpcenter
http://www.vicon-cctv.com/cs_bullring.html

IBM ICS

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Dec 2002

Ta en valfri modell från Volvo så har du nog bland det fulaste du kan hitta!

Arbetshäst: AMD PhII X6 1100T@3,9GHz|16GiB DDR3|Gigabyte 890XA-UD3|HD6970 x-fire|Samsung 840Pro|Vattenkyld
HEPC: AMD Fusion E350|6GiB DDR3|NES-chassi|Allt inbyggt, inkl.nätagg|XBMC| NAS: AMD Fusion E450|4GiB DDR3|4TiB RAID-Z|FreeNAS 8.3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Okt 2001

Tegskyrkan i Umeå:

"I reject your reality and substitute my own." /Adam Savage

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Norrköpings stadsbibliotek är ju en klassiker:
http://www.trivia.se/bilder/questions/13737-20080110120141.jp...

Nu ska vi inte vara sådana
Själva byggnaden är ju faktiskt rätt häftig, om de inte envisades med den där otroligt fula beton-fasaden.

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Nu ska vi inte vara sådana
Själva byggnaden är ju faktiskt rätt häftig, om de inte envisades med den där otroligt fula beton-fasaden.

Hehe, jag gillar förvisso de små tornen, eller vad de nu är för något.