Lättare att komma åt fildelare

Permalänk

En bunke IDIOTER. Istället för att sänka priset på varorna så gör de saken värre. Deras pengar faller från taken, så varför inte rösta ja till IPRED?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Om detta går igenom och Sverige fortsätter på detta spår mot ett kontrollsamhälle kommer jag emigrera till ett friare land, men först av allt - Aldrig rösta på nuvarande allians!

Permalänk

Folket i regeringen/riksdag borde tänka lite mer på sina barns framtid och inte bara på sig själva. Vem vill leva i samhället som dom håller på att skapa ? och är det inte folket som bestämmer ? demokrati ?

Permalänk
Medlem

undra vilka skadestånds belopp dom amerikanska bolagen begär...

Permalänk
Medlem

Marknaden för anonyma tjänster kommer ju explodera efter denna lag går i kraft och det verkar ju också som att datalagringslagen går i kraft. Men det gillar säkert alla mysiga pedofiler som gärna vill surfa anonymt. Verkar som man sätter dit piraterna men släpper pedofilerna lösa! Det verkar som politikerna har fått det här lite om bakfoten.

Mvh EtZi11

Visa signatur

Dator: Intel C2D E8400 3.0Ghz @ 3.6Ghz | Moderkort: Gigabyte EP35 DS4 | Hdd: Hitatchi 500 Gb | Grafikkort: Sapphire 4870x2 | Chassi: Antec 900| Nätagg: Corsair Tx 750W | 8 Gb Ram PC 6400 | Nec brännare | Skärm: 20" WIdescreen (L207WT)

Permalänk
Medlem

"Allt makt utgår från folket", a just det ja vi glömde ju det. Är det folkets vilja att rösta igenom FRA och Ipred? Som svar blir det väl att ledamöterna är valda av folket. Sverige rättar sig mer och mer efter EU. EU kommer snart styra alla medlemsländer på ett eller annat sätt.

Permalänk
Medlem

ja, fyf*n. bort med eu och ut med den korrupta borgerliga pissregeringen. förhoppningsvis blir det andra potäter när de uråldriga fårskallarna ersätts av ungdomsförbunden.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk

Vad menas med "Om IPRED-lagen röstas igenom ska den börja gälla från den första april. " ?

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Underbart om detta går igenom. Då är det bara att börja sätta dit alla man inte gillar med Bevismaskinen 2.0!

Permalänk
Medlem

Trevligt övervakningssamhälle man kommer leva i. FRA, IPRED och datalagringslagen...vad kommer härnäst!?
...glömde Radiotjänst nya tvång att betala TV-licens för att man har internet. Inte för att det är en lag men dom ovan nämda lär ju hjälpa till så alla får va med på kakan!

Inte för att det är "rätt" att fildela film, musik och dylikt. Men det är bättre nu när det är upp till folks moral hur man gör med.

PIRATA PÅ FÖR HELSIKE!!

...aaa just det,
Demokrati, vad betydde det ordet nu igen. Har jag fasiken glömt. Det utgick väl i samband med satsningen på Sverige som IT-land. Vilket IT företag är dum nog att stanna kvar här nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naikon
Vart e' vi på väg egentligen...

Käpprätt åt helvete, dit vi varit på väg de senaste tio åren. ;/

Permalänk
Medlem

"IPRED-lagen kan också avskräcka internetanvändare från att piratkopiera"

Visst fungerar detta till en viss del, men då börjar man med forcerad kryptering av bittorrent-trafiken samt skaffar relakks (gömma min ip nummer). Sen kan man komplletera med hårddiskkryptering...problem solved...

Ja...det blir mer och mer kinadiktatur vi har i Sverige...jag saknar gamla tider...

Men....som man brukar säga gratis ä gööööttt:P

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
Vem vill leva i samhället som dom håller på att skapa ? och är det inte folket som bestämmer ? demokrati ?

Presis dom verkar inte fatta att detta är första stegen mot ett big brothersamhälle. Det känns som man inte ens har en talan när dessa idiotiska förslag röstas igenom mot folks vilja.

Skulle inte förvåna mig om det blir ett jäkla liv om detta går igenom. Den får inte gå igenom helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Min mamma äger en fastighet med bed & breakfast, pizzeria och lägenhet där vi bor, om vi skulle bli åtalade för att ha laddat ner upphovsrättsskyddat material vad gör vi då? Det behöver inte vara jag som tankat porrfilmer det kan lika bra vara en gäst på pizzerian eller på vårat B&B ju.. Har sett att folk haft som argument att man inte kan bli dömd för fildelning så lätt för det inte går att bevisa vem som suttit framför datorn..

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

"Yo dawg, so i heard you like to rage about stupid politicians so we made them come up with a new ridiculus law so you can rage while you rage!" FFFFFFFUUUUUUU

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Jävla kommunister!

Själv bor man i finland.

Permalänk

herregud, snart kommer det väl en lag som säger att det är olagligt att äga en hårddisk.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Det är bara att titta på bilden vika man har att göra med...varenda jävel har ju en egen måne!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenta_ponta
Aldrig rösta på nuvarande allians!

Inte den rödgröna röran heller.

Citat:

På tisdagen sa också socialdemokraterna i näringsutskottet ja till förslaget vilket kan innebära att den nya lagen kan börja gälla från och med den 1 april i år.

http://dn.se/nyheter/sverige/s-bakom-ipredlagen-1.801127

Permalänk
Medlem

Om jag ritar en bild av en spindel i paint som jag sedan säljer i min bildspindelaffär. Låter bilden spridas på internet och jag ser att någon tankar min fina bild. Får jag då gå direkt till domstol?

Permalänk
Medlem

Snälla "idioter" som klagar på alliansen.
Ni tror på fullaste allvar att Socialdemokraterna skulle agerat annorlunda?
Socialdemokraterna propagerade hårt för FRA och nu i efterhand så lovade de att avskaffa FRA om de återfår makten.
Heja Sossarna, må ni aldrig bli omvald. Tyvärr har alla soffliggare och (social)bidragstagare rösträtt att återinföra bidragspartiet vid nästa maktskifte.
Och räkna då med högre skatter, högre bidrag till alla som inte vill arbeta och(!) IPRED och FRA.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Förresten, är det jag som är konspiratoriskt lagd eller kan det ligga något bakom det här. Att den här lagen klubbas igenom just nu mitt i Piratebay-rättegången då media och alla bloggare har fullt upp med just den.

Nja. Snarare är det nog så, tyvärr, att du är ganska trög i hjärnkontoret. Detta har varit känt länge. Likaså anledningen till varför det sker just nu.

Permalänk
Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yagel
Nu är det bara att sitta och lura på ministrarnas ip adresser. Direkt när vi ser dem i torrentloggarna är det bara att ge scrshot till rätt person

Kan bli en ny hobby för hackers

Jag undrar om det finns nån "hacker" här på sweclockers.com som kanske skulle vilja vara anonym och kanske göra det ^^
Skulle vara ganska roligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Lagen är väl tillför att göra alla skyldig till brott, så att staten anser att någon är besvärlig eller har obekväma åsikter, så har de en hake som de kan ta fast dem för?

När korkade lagar går igenom, då tappar folk respekten för lagen. Folk kommer ju att ignorera den lagen, och då kan de ju känna att de kan ignorera andra lagar också och då kan samhället bli farligt.
Om folk behandlas som kriminella, så blir de nog ganska snart kriminella.

http://www.riksdagen.se/templates/R_PageFull____11296.aspx

Medelålder 47,9år.

Det där är sedan 2006. Jag antar att de har blivit äldre med åren. Så du får nog lägga till lite mer...
Det är få i 50 års ålder som har någon insikt vad detta handlar om. Antar att det är ungefär lika många av dem som spelar spel på datorn också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Jävla kommunister!

Själv bor man i finland.

Lex Nokia är inte så mycket bättre, den heller...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Ipred och FRA berör svenska folket mer än tex Euro, så varför har vi ingen folkomröstning? Jo, politikerna vet att vi röstar nej. Självklart!
Dom skjuter sig själv i foten, det kommer inte bli en borgelig allians 2010, förhoppningsvis mest högst otroligt en regering i form av Piratpartiet.

Nä, intrigitet är inte längre ett svenskt ord. För det finns inte.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Mediaföretagen struntar i vem som suttit vid datorn och laddat ner, de kommer att jaga ägaren till abonemanget. Det är ett av målen med lagen.

Sedan är det inte bara den sittande regeringen som röstat igenom detta, i grunden är det Socialdemokraternas förslag. De kommer dock att reservera sig till lagförslaget när det ska röstas igenom, men det rör sig bara om politik för att väljarna ska tro att de är emot lagen.
För närvarande är det bara Vänstern, Miljöpartiet och Piratpartiet som är öppet emot lagen.

Sedan tycker jag att vi ska maila våra riksdagsledamöter istället för att gnälla på Sweclockers, för de lär inte läsa våra kommentarer här. Vi borde ha stor chans att påverka eftersom vi kan hantera den nya tekniken och maila dom fakta och visa att vi är många som inte tycker som dom.
Här finns alla + deras mailadresser:
http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?fnamn=&enamn=&f_ar...

FRA-lagen är ingenting i jämförelse med denna, och är egentligen bara till för att få spana på andra länder, IPRED-lagen är till för att jaga en hel ungdomsgeneration.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyntaX
Snälla "idioter" som klagar på alliansen.
Ni tror på fullaste allvar att Socialdemokraterna skulle agerat annorlunda?
Socialdemokraterna propagerade hårt för FRA och nu i efterhand så lovade de att avskaffa FRA om de återfår makten.
Heja Sossarna, må ni aldrig bli omvald. Tyvärr har alla soffliggare och (social)bidragstagare rösträtt att återinföra bidragspartiet vid nästa maktskifte.
Och räkna då med högre skatter, högre bidrag till alla som inte vill arbeta och(!) IPRED och FRA.

Håller med.. jobba istället o tjäna egna pengar! Säger jag som är arbetslös och gärna hade tagit emot bidrag..

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem