Begränsning i antal gubbar/items på Caesar III? De bara "försvinner"

Permalänk
Medlem

Begränsning i antal gubbar/items på Caesar III? De bara "försvinner"

Eftersom Rollercoaster tycoon (1 & 2) har en begränsning på 255 "rides/shops" etc. så bestämde jag mig för att spela Caesar III istället, som ju inte har någon sådan begränsning i spelmotorn, trodde jag...

Nu när jag skapat en rätt stor stad med 18 000 invånare så märker jag att potteryn plötsligt tagit slut. Jag bygger då fler clay pits samt pottery workshops för att lösa detta men potteryn är helt slut i alla fall.
Då märker jag att gubben som skall gå med "lera" till "kruktillverkningen" bara försvinner direkt efter att han ploppat upp från clay piten (samma sak mer timber yarden)...

Jag googlade på en uppdatering men jag hittade bara update 1.0.1.0 där bland annat en varning kommer upp ifall man bygger fler _hus_ än vad spelet klarar av (har redan V 1.1 och ingen varning har kommit upp)

Jag antar att problemet beror på att Caesar III, liksom Rollercoaster tycoon, har en begränsning på antal gubbar/items/hus etc etc i koden.

Men, ifall det här nu bara är en "bugg" och ingen begränsning i kodningen kanske det finns någon här som vet hur man löser det hela?

(Jag vet att Rollercoaster tycoon 3 samt Caesar IV existerar, men de är inte spelvärda.)