Warhammer: Dawn of War 2

Permalänk
Entusiast

Någon mer än jag som har lite problem med att greppa hela synapse systemet med tyranids? Läst på lite granna då jag planerar att snart börja lira "random race & hero".

Är klar med Ork, Eldar testningen men nu har jag fastnat lite på tyranids. Dom är lite mer komplicerade än jag först hade räknat med.

-_-

Och hur går det för alla SweC's dow2 lirare? 47 games, Ts23, 23-24 i 3v3 här.

Lite taskigt att man inte kan skapa guilds/klaner i GFWL hade vart lite småkul med en SweC grupp som man enkelt kan invita ifrån och fått några trevliga 3v3's.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Synapse handlar ungefär om att slänga in lite uppgraderade warriors ibland alla andra enheter. Inte för att man behöver det för att sopa banan med alla andra, lol.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Någon mer än jag som har lite problem med att greppa hela synapse systemet med tyranids? Läst på lite granna då jag planerar att snart börja lira "random race & hero".

Synapse funkar väl ungefär som paladins aura i Diablo 2, skulle jag tro. Är du nära får du bonus.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Entusiast

population cap fixen är LIVE! 1.1.3

Citat:

The long awaited patch for Dawn of War 2 has arrived after some delay, because of further bug detection in Relic's quality assurance process. The patch will fix the well-known population cap bug that would increase to some fictional population, which means that a player would hit pop cap even though they didn't have that many units fielded.

According to Thunder, this is only part one of the fix, there are still a few cases where the bug might occur but they are "rare and require intended exploitation in order to recreate." Part two will fix that issue however.

The patch is 150MB, the game will update itself when you connect to steam online. The full patch notes are:

PvP Gameplay

• Addressed a Population Cap issue where during reinforcement, the final unit reinforced charged twice the population cap to the player

Visuals/Graphics

• Fixed an issue where users with the top end video cards were unable to select Ultra settings

Campaign

• Fixed a Fatal Scar error in Mission D (Angel Forge)

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Låter trevligt. Senaste gången jag spelade space marine så lyckades jag pop cappa med 1st tactical marines...

Permalänk
Medlem

Blir till att lira en del ikväll då.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Läste på communityforumen om nån som testat detta med requisition efter 1.1.3 och kommit fram till att SMs får mer requisition än andra (betalar mindre i upkeep), men det var nåt tal om att detta var en bugg också som skulle rättas till. (Lite svamligt, men jag kan för mitt liv inte hitta tråden igen). De gnällde iaf över mer SM tac spam.

Ska prova köra lite mer igen, men , som sagt ca 70 gånger, det är trist att bara köra mot SPACE MARIIINES. (och ev. nids med rippers i början och warriors efter 3 sek..) Jag har till ochmed vunnit mot dom några gånger nu, men aldrig om de använder för många ASMs.
Oh well, så länge de inte nerfar falconens sköld..

Edit. Lol, well, efter ikväll kan jag inte säga att jag inte håller med. Bara SM som vanligt, difference being att de bara spammar TMs nu och jag förlorar i alla fall. Man tröttnar rätt grymt på spelet.

Det finns bara en faction och en hjälte : Space Marines och Force Commander.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Edit. Lol, well, efter ikväll kan jag inte säga att jag inte håller med. Bara SM som vanligt, difference being att de bara spammar TMs nu och jag förlorar i alla fall. Man tröttnar rätt grymt på spelet.

Det finns bara en faction och en hjälte : Space Marines och Force Commander.

Håller inte riktigt med. Nu kör jag iofs. med SM, men jag använder Apothecary och vinner ofta. Firkraag och jag brukar köra och han kör nids med Hive Tyrant och jag SM med Apot och det går hur bra som helst. Tänkte börja köra mer med andra raser när jag lärt mig denna ordentligt, eftersom det alltid är roligast att köra random.

Vad brukar du köra?

Edit: Lägg till mig bland friends så kör vi lite 3-team!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Håller inte riktigt med. Nu kör jag iofs. med SM, men jag använder Apothecary och vinner ofta. Firkraag och jag brukar köra och han kör nids med Hive Tyrant och jag SM med Apot och det går hur bra som helst. Tänkte börja köra mer med andra raser när jag lärt mig denna ordentligt, eftersom det alltid är roligast att köra random.

Vad brukar du köra?

Edit: Lägg till mig bland friends så kör vi lite 3-team!

OK, kan ju vara ankaret som drar ner er i fördärv om inte annat

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
OK, kan ju vara ankaret som drar ner er i fördärv om inte annat

Nej då, det gör du inte!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Körde lite med Eldar igår, mest för att testa Warp Spider Exarch som hjälte och hade stora problem mot endgame. Först mot en SM där jag dominerade starten men blev krossad vid T2 och sen mot en annan Eldar (då hade jag warlock) vilket i princip var en repetition av tidigare match. Man kan konstatera att jag inte riktigt vet hur jag ska hantera att möta fordon med Eldar. Brightlance i alla ära, men den är jävligt seg och inte bra till något annat (jämfört med SM Plasma Dev.). Warp Spider-granaten är rätt bra men warp spiders själva tycker jag är rätt dåliga, så det är slösade resurser känns det som om de bara är för att ta ett fordon. Så, hur gör man för att effektivt möta fordon som eldar?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Hm, dom har ju rätt många val, problemet är att vanliga infanteriet suger. Så skaffa fordon för att möta fordon, i princip. Brightlance funkar bra om du kan lura fienden till ett par stycken: håll dom långt bakom dina linjer.

Permalänk
Entusiast

Eldars anti-veichle är en jävla röra tills du får Fire Prism's i tier 3. Brightlance behöver tid för att komma i position precis som en shuriken suppression team och även då gör dom ganska lite skada. Warp spiders är väl helt okej men aldeles på tok för dyra att uppgradera med granater och även då är de inte optimala pga granatens cooldown som bara tar kanske 30% av en veichles liv.

Fire Prism's i single-target veichle mode är det bästa jag kan komma på och det enda som är värt då den även är ganska snabb och kan kita walkers.

Om jag missat nått så får ni gärna säga till, för det är lite kasst att man inte effektivt kan kontra veichles innan tier 3..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Körde lite med Eldar igår, mest för att testa Warp Spider Exarch som hjälte och hade stora problem mot endgame. Först mot en SM där jag dominerade starten men blev krossad vid T2 och sen mot en annan Eldar (då hade jag warlock) vilket i princip var en repetition av tidigare match. Man kan konstatera att jag inte riktigt vet hur jag ska hantera att möta fordon med Eldar. Brightlance i alla ära, men den är jävligt seg och inte bra till något annat (jämfört med SM Plasma Dev.). Warp Spider-granaten är rätt bra men warp spiders själva tycker jag är rätt dåliga, så det är slösade resurser känns det som om de bara är för att ta ett fordon. Så, hur gör man för att effektivt möta fordon som eldar?

Man kan ibland kontra innan t3. Faaaalcooooor!

Brightlances gillar jag inte, varesig på Wraithlord eller som sp.

Brukar techa till WL så snabbt jag kan, ev. utrusta den med shuriken, och ev. tanks brukar jag rusa fram och dunka på med WLen. De kan såklart kita den, men det kräver micro och då kan de sällan sköta infanteriet också. Med brightlance måste WL stå still och skjuta och det känns som den gör mer skada mot mekaniska saker med sina nävar hursomhelst.

Men normalt brukar det amx dyka upp två tanks eller walkers innan jag får Falconen, och då kan man själv kita tanks och walkers då den har rätt bra AV. Kommer man så till t3 blir den jätterolig med sin sköld.

Har inte provat ta Falconen först då WL är så kul mot infanteri och hjältar, men kanske kan vara värt om fienden satsar på V på en gång.

Razorback supertidigt har jag inte lyckats kontra än hursomhelst.

Prisms blir det mest i 3vs3 för mig. Jag vet inte varför, och det är säkert inbillning, men Falconen fastnar inte på grästuvor och snurrar runt långsamt ett halvt varv innan de pausar, snurrar tillbaka, sedan börjar backa låångsamt lika ofta som Prismtanken. Och även när den gör det har den (ofta) skölden.

Edit. Warp Spiders har jag aldrig lyckats med.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Så vad som gäller är alltså massa power, en falcon och sen spara till T3? Måste lära mig alla specials också (de som man får poäng till när man slåss).

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Just, ström ström sen WL och Falcor. De fungerar rätt bra ihop.

Specials har jag inte ens hört talas om

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Just, ström ström sen WL och Falcor. De fungerar rätt bra ihop.

Specials har jag inte ens hört talas om

Jag vet inte om specials är den officiella benämningen, hehe, men du vet saker som orbital drop, eldrich storm och warp gates.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Ingen som nämner D-cannon!?

Den är mycket bra mot både infantry och fordon. Den har dessutom abilitien "Singularity" som suger in allt infantry i ett svart hål.

En D-cannon tar många fordon på 2 skott, den har dessutom väldigt lång räckvidd samt kostar enbart 400 req o 40 power...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Ingen som nämner D-cannon!?

Den är mycket bra mot både infantry och fordon. Den har dessutom abilitien "Singularity" som suger in allt infantry i ett svart hål.

En D-cannon tar många fordon på 2 skott, den har dessutom väldigt lång räckvidd samt kostar enbart 400 req o 40 power...

Ännu en plattform. Whohoo!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Ah dom specialsakerna, Ok

Eldritch storm är rätt bra för den är relativt snabb, och slår på fordon såväl som infanteri. Conceal är också kul (warlock).

D-cannon kan äta så mycket, men, 'ännu en plattform' är just vad den är, dvs herr Snigel möter ASMs/Hormagaunts. Men lyckas man skapa en singularity vid fiendeinfanteri blir man så jätteglad. Man kan warp-kasta saker in i den också, men det kräver lock, inte för mycket lagg, och en del träning.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Förresten Zartax jag försökte lägga till dig till Live!. Verkar vara nån lirare i USA dock. Och Zartax på steam var online senast för 150dar sen säger min klient..

Edit. Men argh? Systemet brukade ju hindra mig från sån är galenskap. Varför kan man bumpa sig själv? :/

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart sparfilerna ligger nånstans i mapparna för spelet? (installerat via steam)
Ska strax ominstallera windows men vore fint om man slapp börja om från början igen i spelet. >_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Någon som vet vart sparfilerna ligger nånstans i mapparna för spelet? (installerat via steam)
Ska strax ominstallera windows men vore fint om man slapp börja om från början igen i spelet. >_<

Mina Dokument > mina spel/my games > Dawn of War 2 där sparas även diverse screenshots samt replays.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Mina Dokument > mina spel/my games > Dawn of War 2 där sparas även diverse screenshots samt replays.

Tackar, ibland blir man helt blind vart alla olika spel har sina sparfiler.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Ah dom specialsakerna, Ok

Eldritch storm är rätt bra för den är relativt snabb, och slår på fordon såväl som infanteri. Conceal är också kul (warlock).

D-cannon kan äta så mycket, men, 'ännu en plattform' är just vad den är, dvs herr Snigel möter ASMs/Hormagaunts. Men lyckas man skapa en singularity vid fiendeinfanteri blir man så jätteglad. Man kan warp-kasta saker in i den också, men det kräver lock, inte för mycket lagg, och en del träning.

Jag brukar köra så att jag har någon melee unit inom skottets räckvidd, tex wraithlord eller shees för att hålla fienderna borta från platformen. Warp throw kan också funka rätt bra, dock är favoriten time field(?) med farseer. Lägg den på en hög med infantry och du har gott om tid till att lägga en singularity.

Permalänk
Medlem

Men är dom roliga eller? o.O

Citat:

"Not enough virtual memory to run the game. Your total paging files must be at least 1.5Gb."

Precis ominstallerat windows etc på ett par ssd's och det är inte rekommenderat att ha paging files då (samt det behövs ej med mycket minne och det är ej rekommenderat för ssd's).

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Entusiast

så nu har jag 70 games utspritt på nids, eldar och orks (minst 20 styck). Och nu är det dags att lira upp lite SM.

Vad är det som gäller för SM? Tac spam å släng in lite dreds/tanks? Vid det här laget är jag medveten om att man behöver anpassa sig såklart, men vad börjar man bygga i tier 1?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Va fan... Singleplayer är rent ju omöjligt nu. Angel Gate, en jäkel till Eldar som plötsligt kallar ett dussin eller så av nån typ av seer council med laser pinnar, dom dödade alla mina 4 enheter på drygt 3 sekunder utan att jag ens hann skada dom.

Till och med multiplayer är lättare och då har jag ändå inte vunnit en enda runda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Va fan... Singleplayer är rent ju omöjligt nu. Angel Gate, en jäkel till Eldar som plötsligt kallar ett dussin eller så av nån typ av seer council med laser pinnar, dom dödade alla mina 4 enheter på drygt 3 sekunder utan att jag ens hann skada dom.

Till och med multiplayer är lättare och då har jag ändå inte vunnit en enda runda

vilken svårighetsgrad kör du? Klarade själv Angel Gate på svåraste (Primarch), dock tog det några försök... ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
så nu har jag 70 games utspritt på nids, eldar och orks (minst 20 styck). Och nu är det dags att lira upp lite SM.

Vad är det som gäller för SM? Tac spam å släng in lite dreds/tanks? Vid det här laget är jag medveten om att man behöver anpassa sig såklart, men vad börjar man bygga i tier 1?

Min buildorder med SM är (i 1v1):

Heavy Bolter
Uppgradera en power node ett steg så man kan börja bygga generatorer
Bygga en ASM så fort jag får råd.

Efter det brukar jag anpassa mig lite efter vad den andra gör för något. Att techa till T2 rätt snabbt och dra ut en razorback brukar vara rätt effektivt. Razorback är oförskämt billig!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?