Dåligt packad hårddisk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004

Dåligt packad hårddisk

Hej

Beställde en Samsung spinpoint F1 1TB sata disk, 1 paket dvdskivor och en eltandborste.

Allt kom i en låda med lite papper i, hårddisken hade bara sin org hårdplast förpackning runt sen 2 tunna papper + kartongen då.

Är det bara jag eller är det förbannat dåligt packat? Tidigare när jag beställt hårddiskar från t.ex Datorbutiken så har det ju varit fullt med skumgummi.

Frågan är om jag ska skruva in disken och börja använda den och sen om det är nått strul, eller skicka tillbaka den direkt?

Jag tror att den säkert funkar utan problem, men gör den inte det är det ju något enklare om jag skickar den innan den är öppnad och använd.

F.Ö så är det webhallen jag har beställt av som jag annars är Väldigt nöjd med, handlat för över 75k där.

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

Jag hade kontaktat dom direkt , man kan aldrig veta vilka stötar den disken har fått ,och det kan visa sig en lång tid efter.. varför chansa ?

Företag kräver när man ska reklamera hur man ska packa osv.. men skicka till en kund går lite hur som helst..

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
tyresö
Registrerad
Feb 2007

Min hårddisk låg också i en hårdplast förpackning, men jag köpte den direkt i butiken. Tyckte de också kändes ostabilt med den förpackningen.

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Dec 2007

Jag har mycket dålig erfarenhet av hur dessa bulk-diskar förpackas och transporterad. Jag har reklamerat en 2.5" som jag fick utbytt och en 3.5" som jag nekades utbyte. Båda vibrerade högst märkbart när de varvades upp. Det är skivorna som kan komma att förskjutas något och därmed skapa denna obalans. Diskytorna och läshuvudena tar dock ingen skada av den oömma hanteringen (då disken är avstängd).
( Denna leverantör var Komplett.se . Sluthandlat där nu efter xx.xk Skr)

Windows 10 Pro x64 | Zalman HD160XT Plus | Fractal Design 800W | AMD Ryzen 7 1800x | Asus Crosshair VI Hero | Corsair Vengeance LPX 3200MHz 16GB | ASUS Radeon R9 290 4.5GHz | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | Philips Brilliance 40" BDM4065

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hörby
Registrerad
Mar 2004

Kontakta direkt och kräv omleverans och fraktsedel för återskick.

Samt, varför vill alla skryta om hur mycket dem spenderat i en butik?
Förstår inte poängen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Mar 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Samt, varför vill alla skryta om hur mycket dem spenderat i en butik?
Förstår inte poängen

De kanske vill visa att de är bra kunder och inser inte att det finns många som handlar för mångdubbelt så mycket per år i datorvärlden. Som jämförelse så hamnar man ju i högsta bonurkategorin på Discshop när man handlat för enbart 15k under ett år.

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC → Objective2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900
Portabelt → Sennheiser Momentum/Sennheiser Urbanite XL/Sennheiser Momentum In-Ear

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
De kanske vill visa att de är bra kunder och inser inte att det finns många som handlar för mångdubbelt så mycket per år i datorvärlden. Som jämförelse så hamnar man ju i högsta bonurkategorin på Discshop när man handlat för enbart 15k under ett år.

Precis, ville också förtydliga lite att det inte bara var en "webhallen suger" tråd för det tycker jag inte, blev lite osäker bara. Vill inte börja fylla disken så pajar den ihop efter ett tag.

Får åka till stan och byta in den imorrn, lär knappast få nån kompensation

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839