Nytt världsrekord i 3DMark06

Permalänk
Medlem

hähä:D vi från Finland..VI äger
skämt åsido ;D

trevligt att få se finland någon gång i nyheter också,även om detta är en svensk sida
taskigt ibland att va finlandssvensk..
nåja,congratz ti Amd å Team Hemland :hihi: ;P

Permalänk
Medlem

Tur att det var finnar, om det skulle varit amerikanare skulle jag blivit sur

Permalänk
Medlem

AMD - rock my world!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zowix
Tur att det var finnar, om det skulle varit amerikanare skulle jag blivit sur

Och vad är det för fel på oss?

Permalänk
Medlem

En i7 @ 5300-5400 kommer nog inte få nåt problem att ta tillbacka det. Säkert det våra kära svenska hjältar tänker på nu.

Finland goes wild!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dubbelmacka87
Och vad är det för fel på oss?

han mena väl att de va bra att de va ett nordiskt land,då ni amerikaner och kines/japaner brukar va dem som slår sånthär hela tiden..

Permalänk

Asså jag är inte så haj men varför överklockade de grafikkortet så lite? Är det pga att det inte är nödvändigt vid sånt här test eller för att det är svårare på x2 och de inte kom högre eller vad beror det på? OC på kortet gav mej ca 2k poäng i 3dmark06 och då är jag ändå nybörjare och fortsatte inte tills max utan nöjde mej bara utan att försöka högre, men tycker de borde fixat högre aja.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem

Vilken mesig grafikkortsklock!

Dessutom är det två fel i nyheten: de hade två grafikkort och de körde med ddr3.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hiroschi
han mena väl att de va bra att de va ett nordiskt land,då ni amerikaner och kines/japaner brukar va dem som slår sånthär hela tiden..

Aah, precis så ._.
nej egentligen inte... jag håller det för mig själv

Permalänk

Whoa, bra gjort AMD!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II X3 720BE @ 3.5GHz | LeadTek GTX 260 | 4GB OCZ Reaper | Corsair 650W | 3DMARK06: 16723

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zowix
Aah, precis så ._.
nej egentligen inte... jag håller det för mig själv

hähä ;D
dela med dej av dina tankar :D:D:D

Permalänk
Medlem

Nä, då blir ju dubbelmackan87 sur ^^

Permalänk

Grats till dom, men det känns som att GPU klocken var väl klen? Eller det kanske bara är jag som inte vet hur det ska vara ;P

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zowix
Nä, då blir ju dubbelmackan87 sur ^^

så dumt e de väl inte? (A) hehe;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reader
Hade du själv tänkt försöka ta det rekordet?

Jopp har bokat en core i7 extreme 975 på 3,33ghz just nu och nån månad lite senare framöver 2 x geforce gtx 295 ska sitta i burken. och sen ska jag ner o köpa egen 10 liters kväve kärl hos aga så det blir bara fylla på sen vid behov :D:) vi får se vad det blir

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
Jopp har bokat en core i7 extreme 975 på 3,33ghz just nu och nån månad lite senare framöver 2 x geforce gtx 295 ska sitta i burken. och sen ska jag ner o köpa egen 10 liters kväve kärl hos aga så det blir bara fylla på sen vid behov :D:) vi får se vad det blir

Tja, du lär ju ha 100 FPS i CS ;P

Nej men seriöst, sjuk burk.

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem

Kolla filmen efter 2.19minuter så ser ni att det är DDR3 och 4870X2CF som gällde när dom slog rekordet.
Mycket imponerande av Amd detta... Att få fram en prolle som är så slagkraftig till sånt bra pris är bara att lyfta på hatten och buga.

Permalänk

gött detta perkele!

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på vad dom pallar på luft?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Det handlar inte om av vara representativt, samma sak med cpun eftersom ingen kör kväve 24/7 så det är inte heller representativt

Är inte speciellt intresserad alls av 3dmark eftersom jag helst ser på individuella speltester men det är spännande att pressa grejorna till max därav värt att kolla

Visst köper man en spelburk kollar man ju hur de olika produkterna presterar med normal klock och då framför allt i hur de presterar i de spel/grafikmotorer man själv gillar. Men tycker ändå att detta är riktigt häftigt

Permalänk
Medlem

Härligt =P Hoppas AMD kan få lite skjuts med försäljningen tack varde det här

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Avstängd

Trevligt, nu är väl nVIDIA fanboys sura som vanligt

Blir intressant vad Intel presterar. (är neutral när det gäller CPU)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Roligt för AMD och finland även om de är 'våra fiender' så är det bättre att finnarna tar ett rekord än att något annat land långt bort tar det vi är ju mer eller mindre samma folk och muminsvenska kan ju vara lite fint ibland

Att Finland skulle vara våra fiender får stå för dig själv.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

härligt att Intel får lite "konkurrens" från AMD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Trevligt, nu är väl nVIDIA fanboys sura som vanligt

Blir intressant vad Intel presterar. (är neutral när det gäller CPU)

Vad har nvidia med intel att göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Vad har nvidia med intel att göra?

bomber3 försöker bara provocera som vanligt..

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
jo men över 6,2ghz för slå intel är att ta i med... tror snart intel core i7 extreme 975 + dubbla gtx 295 kommer slå det under 5,3ghz + kväve
men fint gjort iaf så länge det varar inte länge till !

Hävde du ur dig samma sak på P4'a tiden när AMD's processorer var dubbelt så snabba per klockcykel som Intel's processorer också? Nej det gjorde du inte. Vad spelar det för roll vad för frekvenser det är? Det är olika processorer. Frekvensen är en faktor av flera. Dom har redan slagit AMD's första rekord, nu slår AMD tillbaka igen, och det finns ännu mer att hämta från Phenom II. Vem som har rekordet återstår att se, för faktum är att AMD är snabbast nu men en processor som kostar en bråkdel av en i7.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Hävde du ur dig samma sak på P4'a tiden när AMD's processorer var dubbelt så snabba per klockcykel som Intel's processorer också? Nej det gjorde du inte. Vad spelar det för roll vad för frekvenser det är? Det är olika processorer. Frekvensen är en faktor av flera. Dom har redan slagit AMD's första rekord, nu slår AMD tillbaka igen, och det finns ännu mer att hämta från Phenom II. Vem som har rekordet återstår att se, för faktum är att AMD är snabbast nu men en processor som kostar en bråkdel av en i7.

Ja Phenom II har världsrekordet för att de skalar väldigt bra under extrem kyla. Tråkigt bara att de inte hänger med under luft/vatten-kylning... Men hursomhelst kul att se, samtidigt tråkigt att i7 inte gör samma underverk vid låga temperaturer, någon som kan förklara hur man tillverkar en CPU som gillar kyla?

Visa signatur

2008-06-18 - dagen då jag tappade förtroendet för svensk politik

Permalänk
Medlem

Om jag fattat detta rätt: AMD:s prollar presterar bättre under kyla än vad Intels gör (relativt sett i alla fall). Kanske är detta en genomtänkt affärsstrategi från AMD:s sida. De vill helt enkelt inrikta sig på att ta marknadsandelar där Intel inte hunnit etablera sig.
Tänker då främst på norra delen av Grönland samt Alaska. Enligt gjord marknadsundersökning finns stor kundpotential hos eskimåerna....

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Avstängd

hail FIN

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag