WH40K:DoW2 skämt eller?

Permalänk
Avstängd

WH40K:DoW2 skämt eller?

Warhammer 40.000 : Dawn of War 2

Är spelet ett skämt eller?

Dawn of War 1 kunde man välja ras, bygga bas, erövra strategi punkter för cash, stora "map" där striderna bekämpades, flera olika typer av trupper, fordon bla bla. Listan blir extremt långt.

Men 2:an?

Öh, små "map".. som man spelar i om och om igen hela jäkla tiden, hela 4 olika trupper plus sin alter ego, typ ledaren/du... ser bara en ras man kan välja, space marins.. jippi
Bygga bas? NÄÄ
Fordon? NÄÄ

Sämre grafik, om inte samma.. ingen uppdatering alla fall.
Finns inget nytt i detta spel, eller jo, en mesig "xeno" ras som man bara springer mot och slaktar den största först så faller dom mindre, space marins bara stampar ihjäl dom i princip..

Spelet har ingen själ, inget från dom förra spelen.

Ett stort kliv in i forntiden.

Visst den var lite gnäll att första Dawn of War hade man bara space marins att välja och spelet var kort, men den spelet hade mycket mer, bygga bas, cash, försöka överleva.

2:an? trillar ner som en skitkorv i konservburk, börja knalla till det markerade platsen, slakta boss, nästa uppdrag, dumpad på marken, knalla till markerade saken, slakta boss..
Farcry2? nejdå, nytt mode

Man behöver inte oroa sig för att få "inkomst", kraft från generatorer, erövra mark, leta efter fienden och försöka överleva.. nej här kan man inte ens dö.

Testade med att köra med Attack move till målet från när man landade och gick till toan själv... blev en jädrans skit.. sen kom jag och kolla på skärmen... "uppdrag avklarat" WHAT A FUCK?

Så till frågan : Är det ett skämt? När kommer riktiga spelet?

Inte värt 500kr för spelet/skiten.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

tycker spelet kommer bli årets RTS, riktigt roligt både sp samt mp.
Att bygga baser må vara borta men det gör inte spelet sämre.
Level systemet är riktigt roligt och välutvecklat tillsammans med den gear du hittar/får utav missions.
Och grafikien skulle vara sämre än 1'an ? Jag antar att du bara trollar på det du sett i reviews/screenshots för du kan knappast ha spelat spelet

Permalänk
Entusiast

Hmm,, hade ju tänkt å skaffa DoW2 idag.. Å detta låter inge vidare. Väntar nog på Gametrailers video recension först

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tehlamah
tycker spelet kommer bli årets RTS

Det kan du ju glömma, inte ifall SC2 släpps i år, vilket det kommer göra.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Hmm,, hade ju tänkt å skaffa DoW2 idag.. Å detta låter inge vidare. Väntar nog på Gametrailers video recension först

Det kan du ju glömma, inte ifall SC2 släpps i år, vilket det kommer göra.

du har ju IGN's video review annars

Permalänk
Avstängd

Har spelet och kört rätt så länge nu, level 13 med karaktärerna.
Nu är det inte helt fast att spelet är skit på grund av att man inte kan bygga baser, utan det var lite mer svårigheter med att försvara basen medan man slogs ute på fältet.
Spel ska vara utmanande, inte så att spelet kör sig själv när man sitter och skiter i toan. (dock gäller inte alla uppdrag)

Så som jag upplever spelet är att man kör samma bana om och om igen fast med annan fiende, går hårt mot motståndaren och retirerar om någon av trupperna förlorar manskap.. alltså man kan aldrig dö, fallen trupp återupplivar man.

MEN just det där med level systemet och att man behåller gears till nästa uppdrag är helt underbart, det borde finnas i förra spelen.. så där fanns en förbättring.

Sen angående mitt tycke om grafiken.. lite skamligt att erkänna att jag kollade inställningarna och... ja, vad kan man säga, allt var på medium.
Ställde upp grafiken och det flyter på fortfarande samt det ser mycket bättre ut nu.

Och jag har inte kollat några reviews eller screenshots, sånt skit tar jag med en spade salt.

Jag är bara besviken att Warhammer har ändrat stil, gillar dom förra spelen starkt... fast så farligt är det nog inte, spelar ju spelet

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Jag har inte spelat spelet men läst lite forum etc.

Att inte bygga saker är väl bara ett sätt att spela ett spel snarare än ett fel. Dow2 är inte tänkt att vara ett klassiskt RTS spel. Kartorna måste inte vara stora för ett spel ska bli kul. Wc3 har ju mindre antal enheter och kartor än många andra RTS spel.

Grafiken kan väl inte vara sämre? Detta spel har ju normal och specular maps vilket det förra från 2004 inte hade.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: WH40K:DoW2 skämt eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Warhammer 40.000 : Dawn of War 2

Är spelet ett skämt eller?

Sämre grafik, om inte samma.. ingen uppdatering alla fall.
Finns inget nytt i detta spel, eller jo, en mesig "xeno" ras som man bara springer mot och slaktar den största först så faller dom mindre, space marins bara stampar ihjäl dom i princip..

Spelet har ingen själ, inget från dom förra spelen.

Sämre grafik?
Låter mer som du har glömt att ställa in grafiken..
DoW 2 är klart snyggare än DoW 1.

Körde betan ett bra tag och hade väldigt kul.
Köpte det när det kom och inte ångrat mig.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Har spelet och kört rätt så länge nu, level 13 med karaktärerna.
Nu är det inte helt fast att spelet är skit på grund av att man inte kan bygga baser, utan det var lite mer svårigheter med att försvara basen medan man slogs ute på fältet.
Spel ska vara utmanande, inte så att spelet kör sig själv när man sitter och skiter i toan. (dock gäller inte alla uppdrag)

Så som jag upplever spelet är att man kör samma bana om och om igen fast med annan fiende, går hårt mot motståndaren och retirerar om någon av trupperna förlorar manskap.. alltså man kan aldrig dö, fallen trupp återupplivar man.

MEN just det där med level systemet och att man behåller gears till nästa uppdrag är helt underbart, det borde finnas i förra spelen.. så där fanns en förbättring.

Sen angående mitt tycke om grafiken.. lite skamligt att erkänna att jag kollade inställningarna och... ja, vad kan man säga, allt var på medium.
Ställde upp grafiken och det flyter på fortfarande samt det ser mycket bättre ut nu.

Och jag har inte kollat några reviews eller screenshots, sånt skit tar jag med en spade salt.

Jag är bara besviken att Warhammer har ändrat stil, gillar dom förra spelen starkt... fast så farligt är det nog inte, spelar ju spelet

Man brukar ju säga "don't judge a book by it's cover", verkar som att det var det du gjorde när du skrev första inlägget ^^

Man måste komma in i spelet för att börja gilla det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Grafiken kan väl inte vara sämre? Detta spel har ju normal och specular maps vilket det förra från 2004 inte hade.

har inte fått mitt spel än, dock så maxade jag betan och det såg helt underbart snyggt ut. Definitivt det snyggaste rts:et hittils, effekterna och animationerna är dessutom top-notch.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Man brukar ju säga "don't judge a book by it's cover", verkar som att det var det du gjorde när du skrev första inlägget ^^

Man måste komma in i spelet för att börja gilla det.

Jo tyvärr så ropa jag hej innan jag kom över ån, grafiken felställd och trodde att det var bara dom sketna soldaterna man hade...
Det är väldigt enformigt väldigt länge, till day 26 eller liknande så jag trodde på fullt allvar att hela spelet gick ut på att bara upprepa samma sak hela tiden.

Fick den där "mech" efter insamling av sörjan som man ska göra motgift av.. ingen spoiler här inte

I dom tidigare spelen trodde jag hela tiden att "mech" var antingen styrd av soldater inuti eller cyborg/robot.. jisses vad vidrigt det såg ut och jäkla vad fel man haft.

Men jag ger spelet en redig chans, som sagt man måste komma in i spelet.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag får säga att jag delvis håller med TS faktiskt.

Visst, spelet är inte direkt dåligt. Men det känns inte som en efterföljare till Dawn of War, snarare en spinoff.

Känns lite som om de velat göra ett mer taktiskt spel på mindre skala men missat målet lite. Det är inte tillräckligt mycket taktik för att riktigt funka som det för mig. Och inte tillräckligt mycket traditionellt RTS för att fungera som ett sånt.

Och även om detta är tekniskt snyggare gillade jag den lite renare, mer serietidningsartade, grafiken i DoW mer faktiskt. Tekniskt bäst är inte alltid bäst i praktiken

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rattnalle mer serietidningsartade, grafiken i DoW mer faktiskt [/B]

Serietidningsartade?? Jag tycker den var i realistisk stil.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Serietidningsartade?? Jag tycker den var i realistisk stil.

Miljöerna och effekterna är realistiska, men jag kan inte låta bli att tycka att alla enheter har en lite serietidningsartad känsla. Lite skruvad design/skala, skarpa kanter och starka färger. Kanske bara jag

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rattnalle
Miljöerna och effekterna är realistiska, men jag kan inte låta bli att tycka att alla enheter har en lite serietidningsartad känsla. Lite skruvad design/skala, skarpa kanter och starka färger. Kanske bara jag

Warcraft 3. där har du serietecknad stil på grafiken! Samma sak i WoW.

Men jag kan hålla med om att trupperna i DoW har lite skruvad design/skala men det är det som gör det till WH40k

Permalänk
Keeper of the Bamse

Sen att warcraft kommer efter warhammer-serien

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Davian Thule som du kallade "mech" är en Dreadnought och han äger så jävla hårt ^^ Älskar hans citat "I have come to destroy you" som han även säger i intro filmen ^^
Kul spel, blev precis klar med Angle Forge.

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Warcraft 3. där har du serietecknad stil på grafiken! Samma sak i WoW.

Men jag kan hålla med om att trupperna i DoW har lite skruvad design/skala men det är det som gör det till WH40k

Skalan är ju helt beroende av hur spelet är tänkt att vara, och det är väl inte många RTS spel där enheter, byggnader etc är skalenliga?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

de ska ju efterlikna games workshops 40k spel.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Proffsmoddare

Spelar spelet på absolut maxat, kan inte säga mer än att jag älskar grafiken.
Jag ligger på ungefär 14lvl och banorna börjar bli lite tjatigt, men att se sina trupper utvecklas och mellan snacket bär upp det. Man minns tillbaka till sina warhammerdagar som 14 åring. De flesta som vart intresserade vet nog vad som händer Cyrus, undra om det händer i detta spel eller i senare?

Jag tycker att de borde haft det gamla sättet kvar till skirmish banorna, och alla arter. :/

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Det skall tydligen komma en massa DLC till detta spel , Relic tänker köra på det istället för starforce eller liknande DRM .
om nån vecka så ska 2 nya banor komma ut , och det kan mycket väl vara så att om nått år så har dawn of war II kommit upp i 9 arméer
man kan ju realistiskt tänka sig att all DLC inte kommer vara gratis

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Kan man lira Coop med en polare?

Permalänk
Medlem

Japp, coop finns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
Det skall tydligen komma en massa DLC till detta spel , Relic tänker köra på det istället för starforce eller liknande DRM .
om nån vecka så ska 2 nya banor komma ut , och det kan mycket väl vara så att om nått år så har dawn of war II kommit upp i 9 arméer
man kan ju realistiskt tänka sig att all DLC inte kommer vara gratis

Bara man kan köpa det i butik också så har jag inget emot DLC...

Kartorna borde dock vara gratis. DaW2 kanske saknar bas byggande och annat smått och gott, men det gör den också till nåt som är lättsmält och kan köras om och om igen. Utan kartor så går det dock inget vidare...

Karteditor vore ännu bättre!

Permalänk

Lirade igenom spelet i helgen, måste säga att jag dock blev rätt besviken och saknar verkligen själva basbyggandet något fruktansvärt.
Körde lite "multiplayer" mot datorn och tyckte inte det var något vidare men kanske är bättre ihop med en riktig spelare men tveksamt om det höjer det tillräckligt.

Grafiken och ljudet tycker jag dock är underbart men efter att ha spelat kanske 2 dagar någorlunda mycket så gick det rätt lätt att köra igenom alla nivåer samt bli runt lvl 19-20 eller något med hyfsad gear.

Leveling systemet osv är klart grymt men hela spelet faller på att man inte kan bygga baser eller spela några kampanjer som annat än Space Marines, förutom i multiplayer då vilket inte direkt hjälper upp ändå.

Om någon kan rekommendera ett liknande spel så säg gärna till, dock kräver jag basbyggande!

Mvh,
Viper@God

Permalänk

Spela ett RTS för singleplayer delen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Spela ett RTS för singleplayer delen...

http://pici.se/pictures/gFnTspKDX.jpg

Word! När det gäller dom klassiska rts'n, tycker dock singleplayer kampanjen i detta spelet verkar väldigt intressant, i och med level-sytemet och loot-droppsen. Men i långa loppet är det MP som gäller ^^

Permalänk
Medlem

tvinga 2 kompisar att köpa spelet , sen går ni och röjjer i 3v3 , hur kul som helst , hållt på hela betan och röjjer fortfarande . riktigt kul.
spn är också rolig

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
tvinga 2 kompisar att köpa spelet , sen går ni och röjjer i 3v3 , hur kul som helst , hållt på hela betan och röjjer fortfarande . riktigt kul.
spn är också rolig

Körde med 2 kompisar i betan, roligaste online-matcherna på länge

Ska hämta ut mitt och en kompis exemplar imorgon, med lite tjat så skaffar den 3:e kompisen det också ^^

Permalänk

Riktiga spelare upskattar både single och multi av ett spel. Hur som helst så var det väl inte väntat att kampanjen skulle vara särklit mycket krut lagd på. DoW har inte varit till för SP. Vill vi ha SP i rts får vi väl vänta på Blizzard. Synd att det är få RTS som har intressant single. För mig har det endast varit CnC serien och *craft.

Ni måste se Dow2 som det spel det är tänkt att vara. Spelet ska handla om små strider med stor fokus på hjältar utan basbyggande helt enkelt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Riktiga spelare upskattar både single och multi av ett spel. Hur som helst så var det väl inte väntat att kampanjen skulle vara särklit mycket krut lagd på. DoW har inte varit till för SP. Vill vi ha SP i rts får vi väl vänta på Blizzard. Synd att det är få RTS som har intressant single. För mig har det endast varit CnC serien och *craft.

Jag spelar i princip bara RTS spel för SP

Innan DoW2 betan så var det senaste RTS spel jag körde i MP... Age Of Empires (1) tror jag. Syrran insisterade på att lana det, lol.

Men jag ser inte DoW2 som ett RTS ändå. Det är mer ett action spel med flera enheter i 3rd person.

Permalänk

Någon nämnde att det finns 5 multiplayerbanor. Stämmer det?