läste regler inga privata samtal detta e sant o handlar om data mot svärdet

Permalänk
Avstängd

läste regler inga privata samtal detta e sant o handlar om data mot svärdet

(ps till mod banna mig inte tills du läst hela det börjar privat men har en poäng som blir mer o mer vanlig på nätet)alla har hört pennan e starkare än svärdet har alltid garvat åt det ordspråket. men tänk datan mot svärdet. detta började för många år sen -86 tror ja. ja va 13 o valde redan då mitt jobb min livstil snabba cash allt hade ett pris förutom att föråda/sälja en vän har inte gjort det o kan inte göra det för ens 100.000.000kr o ja lovar vanliga svenssons skulle många föråda sin vän för en sketen mille. hur som helst hade en vän som inte hade några vänner förutom sin då amiga 500 m 56k modem som man kopplade in i hemtel. fanns inget google inget hotmail tror det hette baser som såg keff ut o kosta som fan om du ringde typ usa. hur som helst snackade ja m han om han ville va med på nåt. han sa ja håller på detta e framtiden o ja kommer tjäna mer än dig efter 15år vill du slå vad. visst sa jag 6mån senare o en resa till cristiania i köpenhamn hade ja o min partner 100.000kr o när du e 13år o tidsfördrivet va biljardhallen med flipper o arcade spel som mario punchout. känndes 100.000 som massor samma dag ja tog studenten -92 va 17då åkte ja till serbien bosnienkriget hade just startat tänkte bara stanna över sommaren -92 men när ja såg potentialen allt gick att köpa snutar åklagare helt sjukt om du va misstänkt för tex mord. snackade man genom vissa folk vad det skulle kosta att betala domare o åklagare. och som david copperfield hade helt plötsligt alla bevis slarvats bort. tappade med åren all kontakt med gamla bekanta typ sms på nyår men -98 tror ja ringer killen fast nu hade han inte en amiga utan pc sa han. ja sa ditt cp kom ner hit o lev i ett paradis allt e korrupt körde 200 på 50väg la 10DM i körkortet allt snuten sa d e lungt va ju inte så mycket trafik o du måste ju testa hur fort den går lol. då säger min datanörd vän ja gjorde 4miljkr denna månad mitt första jobb sa han. det ja vill komma till är att han hade rätt ändå han gjorde mer lungt o skönt från sitt rum. riskerade inga skottlossningar hämder golbögar o annat ja stött på. -02 president milosevic R.I.P var i haag misstänkt för krigsförbrytelser. ja va tvungen att fly för nya regeringen bytte ut 80% av poliserchefer domare och åklagare tom chefen för narkotika avd fick tom fängelse 4.5år så -92-02 10 år i ett paradis va helt plötsligt fly lr kåken. mitt skit blev preskiberat -08 aug åkte ner men inget va det samma fick inte ens bära vapen längre som förut fick man gå vart man ville tom in på bank o polishus. nu bara från hemmet till skjutbanan. det ja ville komma fram till i denna tråd är att idag om du e dum nog att råna en bank o har tur får du 50-70lax risk 8år. så därför rånas mycket mer värdetransporter där man fortfarande kan komma åt bra pengar. men min vän e nu pansionerad vill inte nämna hans alias men en tidnig skrev att han rankades då av dom 10bästa hackers i världen. vill inte heller säga hur många jobb till han gjorde efter dom 4 men kan säga så här dom sista 2 jobben gjorde han inte alls för $ utan som han sa vill bara se om det funkar. köpte en gång en bok hette the hackers handbook, ja sa om ja läser denna kan ja göra samma saker som du lol? han sa nää men om du har slut på toapapper kan den va nåt att ha. har bett han förklara hur man gör han säger bara det skulle ta längre tid än ja orkar med.

har ja inte rätt nu har dom börjat spränga upp värdebilarna men har inte pennan/datan vunnit mot svärdet ja tror det kommer bli mer o mer i framtiden cybercrimes.allt har flyttats till nätet hororna på malskilnadsgatan i sthlm e bara dom skabbiga kvar nästan alla har egen sida med prislista sen drogerna vad tycker ni andra han min datanörd vän hade rätt om va som skulle hända i framtiden. redan på -80talet. plattan i sthlm har dom som dom säger så gott som stängt. men en kompis sa ännu bättre nu får man dt hem på posten. förut hade snuten alltid koll från byggnad mittemot kolla vilka som va där o hängde hela dagarna. så tänk mörker talet för alla slags brott som har flyttats till nätet. men på deras papper ser det bättre ut vi tog så många langare tex -07 -08 så många. hur fan kommer det se ut om 10år o på nätet verkar kriminella alltid ligga steget före o man kan ju va så gott som anonym.

Permalänk
Medlem

oj vilket långt stycke...

Permalänk
Medlem

Vad i hela friden är detta?

Var en utmaning att läsa allt detta utan att tappa bort mig. Förstår inte ett skit trots att jag har läst allt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Säger detsamma.
Lite brytpunkter hade inte varit fel.
Tror budskapet är att den som använder sina datorkunskaper bäst kommer lyckas bäst.
Oavsett kriminellt eller lagligt.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Hedersmedlem

Ehhh?

*tråd låst*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||