Min Logitech G15 är av dålig kvalité

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemligt
Registrerad
Jan 2008

Min Logitech G15 är av dålig kvalité

Hejsan, jag för exakt 1månad sen köpte Logitech G15 (v.2) på Elgiganten.
Men jag har ett problem med det, som inte påverkar prestandan på något sätt, det är bara det att på vissa ställen har "det grå" släppt en aning, längst upp i högra hörnet framförallt, samt att vissa knappar på LCD är vädligt sega.

Har jag rätt att åka till Elgiganten och begära ett nytt, har självklart kvitto samt originallådan kvar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002

Jag förstår inte till fullo felbeskrivningen, men om problemet du upplever är följden av tillverkningsfel och inte bara normalt slitage så bör det ju inte vara några problem att få det reparerat/utbytt på garantin.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Aug 2003

Svårt för oss att sia om detta gäller som garanti eller inte, men gå in till närmaste Elgiganten så kan dom säkerligen kontrollera/bedöma detta på plats.

Main: Intel Ivy Bridge 3770K | Thermalright Silver Arrow SB-E | Corsair Vengance LP 16GB 1600mhz | ASUS P8Z77-V DELUXE | Asus GTX680 DCII TOP | OCZ Vertex 4 256GB | Seagate Barracuda Green 2TB | Antec P280 | Seasonic M12 600W | BenQ XL2410T |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2001

Färgen släpper på alla G15 enligt min erfarenhet så ett nytt löser inte ditt problem. Knapparna runt LCD:n och LCD:n kontrolleras av en programvara. Har du senaste versionen?