Framedrops i F.E.A.R.?

Permalänk

Framedrops i F.E.A.R.?

Irriterande detalj när jag spelar F.E.A.R. är att FPS ligger på 70-80 med allt på maximum och upplösning på 1280x1024 - utom då och då, typ när man går igenom en del dörröppningar och liknande, då den droppar och laggar till.

Problemen består oavsett inställningar.

Använder klockat X1950PRO - vet någon om det finns några kända problem med den kretsen och F.E.A.R.?

Permalänk

Det är inte när man autosparar? För alla verkar ha det problemet.

Permalänk
Avstängd

Det har inte med din dator att göra skulle jag tro, alla verkar ha problemet som killawife säger.

Kan påpeka att jag har det också.

Offtopic: killawife, gå tillbaka till din gamla avatar ffs

Permalänk
Medlem

Jag har då inte märkt av några drops annat än när det är autosave.
Vid autosave är det ju helt normalt med framedrops/lagg i spel.

Permalänk

Det har dessvärre inte med autosave att göra, de är inte direkt frekventa i det här spelet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sovereign
Det har dessvärre inte med autosave att göra, de är inte direkt frekventa i det här spelet...

Vilken tangentbord har du? om man har G15 så kan man få frame drop...

Permalänk
Medlem

Äh, det har nog med spelet att göra. Har själv ett X1950 PRO som är lite överklockat med hjälp av CCC. Får också framedrops lite då och då, brukar vara som du sa i dörröppningar.

Permalänk
Medlem

Jag har samma fps-drops när spelet autosparar.

Permalänk

Njah, det är nog som ovansagt att göra med att just det här kortet och CCC inte tycker om F.E.A.R. riktigt ^^

Strunt samma, ny modern rig i sommar, F.E.A.R. får lagga så länge,

Permalänk
Medlem

Jag gissar att du har lite för lite minne. För lite minne i spel brukar ge framedrops då den måste ladda texturerna igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_blueflame
Jag gissar att du har lite för lite minne. För lite minne i spel brukar ge framedrops då den måste ladda texturerna igen.

Det räcker med 2GB till spelet Saitek Eclipse keyboard får man också fps drop....
Läger till denna länken för fps drop http://forums.logitech.com/logitech/board/message?board.id=ha...