Nyfiken: starta ett klädmärke?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Aug 2004

Nyfiken: starta ett klädmärke?

Hej
Är inte så att jag egentligen funderar så seriöst på detta ännu i.a.f., men vad skulle egentligen krävas för att starta ett klädmärke? Är inte alls insatt i sådana här saker så all info uppskattas!

Tänker på bl.a. kapital, tryckeri, kläder att trycka på o.s.v....

Enlighten me!

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Det behöver inte kosta något alls om du bara startar smått.

Syrran håller på att starta upp ett eget företag för sina kläder.
Men just nu så hinner hon inte göra så mycket då hon har mycket att göra i skolan.
Om du däremot ska massproducera kläder, sälja i egen butik osv lär det kosta hundra-tusentals kronor att komma igång.

Men börja smått och sy dina egna kläder och försök sälja lite på egen hemsida osv så kommer du nog billigt undan.

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 16GB Crucial DDR4 2133 | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg!
Registrerad
Sep 2007

Köp billiga tröjor från Asien och klistra på en logg, sälj dyrt. Det har funkar för flera stora märken...

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2003

我会说中文。如果你在中国要买衣服我可以帮助你。

jag kan kinesiska. vill du kopa klader eller tillverka klader sjalv i kina kanske jag kan hjalpa dig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
MLAMÖ!!!!!!!!
Registrerad
Mar 2004

http://www.youtube.com/watch?v=T3UOAjQ_kfI

Jag lärde mig lite nytt iallafall

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004

Något kapital är bra att ha, gör en fin sida med grejjer och designa tryck osv. sen snackar du med tryckeri och så. Bror min har ett med en kompis.

www.itenclothing.se

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2004

Polyshop är väl rätt smidiga om man främst vill kränga tröjor och liknande?
http://polyshop.se/