Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
IPRED = slut på nedladdning den 1april =/

Kanske slut med torrents men tack för newsgroups.

Förövrigt så är Eu starkt kritiska till vad Sverige håller på med, enligt dom borde både FRA och IPRED rivas upp.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Kanske slut med torrents men tack för newsgroups.

Förövrigt så är Eu starkt kritiska till vad Sverige håller på med, enligt dom borde både FRA och IPRED rivas upp.

newsgroups?

EU har kollen iallafall =D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle88
Själva utredningen i sig sköts väl fortfarande av polis och åklagare. Poängen här är just att domstolen med en variation av människor ska bedöma, innan spaning och vidare utredning, huruvida skäl finns för att göra detta trots eventuell integritetsskada. Det är en skyddsåtgärd för att undvika missbruk av spaningsmöjligheter. Med andra ord, utan direkta och dokumenterade skäl så ska sådana metoder inte få tillämpas.

Historiskt i USA så har en liknande sak varit en grundlag i över 200 år...

Nej det finns ingen utredning, nån som tycker nåt IP har fildelat hostar upp nån form av bevis (skärmdump har funkat tidigare så varför inte) till en domstol som säger att det är OK att begära ut IP<->Namn (abbonemanget, vem som gjort vad är ointressant, abbonemangs-innehavaren ska bära allt ansvar), dom begär ut det, tar reda på vars abbonenten bor, skickar ett trevligt litet brev där det står att "Betala X kr eller så drar vi dig inför domstol".

Domstolen kommer inte orka bry sig ett skvatt om bevis, precis som i tidigare och vem har råd att ens bestrida skadeståndets belopp? Det är ju fastslaget att det INTE ska stå i relation till vilken faktiskt skada som skett, utan vara ett straff och i avskräckande syfte. Dvs har du fildelat ska du inte sona för dina brott, du ska straffa bortom rimlighetens alla ramar för att du ska vara ekonomiskt förstörd resten av ditt liv för du brutit mot den oändligt heliga upphovsrätten.

Att misshandla någon ger i princip lindrigare straff, helst om ni är flera och alla skyller på varandra, ibland kanske det inte blir någon dom alls. (Just pga civilrätt kontra... vad det nu heter där det är bortom allt tvivel som gäller och ingen 51% chans som i civilrätt)

Alla skydd som vanliga människor kan förvänta sig vid anklaganden om brott försvinner rätt duktigt när det gäller civilmål, du får ingen rättshjälp, du måste bevisa din oskuld istället för tvärt om (om du tar det till domstolen dvs), finns ingen ombudsman som ser till att dina rättigheter bevaras när dom vill få ut dina utgifter etc, grymt orättssäkert oavsett vad alla politiker säger.

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
IPRED = slut på nedladdning den 1april =/

eller så skyller du på att du trodde att det var ett aprilskämt. du hade ju laddat ned i god tro!

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

När nästa generation tar över detta land hoppas jag att vi slipper sådanahär jävla skit PISS lagar som är här för att politikerna är mutate ifrån typ Paramount eller dyl säkert

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Nej det finns ingen utredning, nån som tycker nåt IP har fildelat hostar upp nån form av bevis (skärmdump har funkat tidigare så varför inte) till en domstol som säger att det är OK att begära ut IP<->Namn (abbonemanget, vem som gjort vad är ointressant, abbonemangs-innehavaren ska bära allt ansvar), dom begär ut det, tar reda på vars abbonenten bor, skickar ett trevligt litet brev där det står att "Betala X kr eller så drar vi dig inför domstol".

Domstolen kommer inte orka bry sig ett skvatt om bevis, precis som i tidigare och vem har råd att ens bestrida skadeståndets belopp? Det är ju fastslaget att det INTE ska stå i relation till vilken faktiskt skada som skett, utan vara ett straff och i avskräckande syfte. Dvs har du fildelat ska du inte sona för dina brott, du ska straffa bortom rimlighetens alla ramar för att du ska vara ekonomiskt förstörd resten av ditt liv för du brutit mot den oändligt heliga upphovsrätten.

Att misshandla någon ger i princip lindrigare straff, helst om ni är flera och alla skyller på varandra, ibland kanske det inte blir någon dom alls. (Just pga civilrätt kontra... vad det nu heter där det är bortom allt tvivel som gäller och ingen 51% chans som i civilrätt)

Lite skrämd blir man... Får väl rösta på piratpartiet och se om det blir nån ändring...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
eller så skyller du på att du trodde att det var ett aprilskämt. du hade ju laddat ned i god tro!

Haha jo jag funderade på det också, men ladda ner i god tro låter nog inte så bra det heller =P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skanepiraten
Ja ska bli kul och ringa mitt bredbands bolag sen

Hej jag vill sänka min hastighet på 100/100 till 10/10 och då sänka era inkomster ^^

Bravo verkligen bravo :/

Tror du att bredbandsbolgaen är för IPRED eller? gud.

Permalänk
Medlem

Det enda detta gör är att anonyniseringstjänster kommer att bli en lukrativ affär.
"The corporations" kommer knappast att se många kronor, även om de vinner i rätten. För vem skulle betala? Det är inget brott att inte betala sina fodringar så det värsta som kan hända är att man får en skuld hos fogden. Till slut tröttnar de på att hålla med dyra advokater och inte få in några pengar.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Vad sägs om att vi ALLA börjar skicka in högvis med stämningar när lagen träder i kraft? ^^ För att överbelasta.

Kanske skulle ha någon effekt.

Om det är något vi ska göra så är det att bojkotta film, spel och musikindustrin i en månad eller två. Om man skulle sprida detta budskap vidare skulle dom få se på fan.

Ärligt talat, starta hemsidor, trådar försök få in massmedia, bojkotta precis allting så ska dom få se vad som händer när man jävlas med folket. Skivbolagen skulle ju falla som kottar.

Permalänk
Medlem

Undrar hur mycket pengar man måste betala om man laddar ner ändå? Beror det på hur mycket man har laddat ner och hur onda företaget i fråga är? Handlar det om miljonbelopp eller tio tusen?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Men hur funkar det med öppna nätverk? Man kan väl inte spåra ip-adressen till en enskild dator?

Får fan gå till biblioteket och tanka!

Var det inte i Finland som folk började bojkotta mediabranchen? Alltså man slutade köpa skivor, filmer och spel... Fast då blir ju livet plötsligt tråkigt...

Är du helt säker på att livet skulle bli så mycket tråkigare? Jag kan lova dig att det finns mer här i livet än film och spel. En långpromenad längs ngt vackert gångstråk eller plocka lite svamp i skogen på hösten kan kännas riktigt skönt och tillfredsställande. Betydligt skönare många gånger än att att bara sitta still på röven och glo på någon puckad film. Visst, alla är vi olika och det är inte alla som uppskattar en långpromenad i naturen men de flesta kan nog hitta ngn form utav substitut till film i alla fall.

I vilket fall som helst, ju mer jag läser om skiv och filmindustrin desto mer illa tycker jag om den. Det är förvisso många industrier som försöker påverka makthavare med diverse olika medel men mediaindustrin verkar ha lyckats väldigt bra med sin lobbyverksamhet.

Det stör mig faktiskt enormt att skivindustrin exempelvis skall kunna tjäna pengar på en tom dvd skiva där jag sparar mina semesterbilder.

Vet inte om jag miss minner mig men om jag kommer ihåg rätt så försökte de även avkräva skatt på hårddiskar på grund utav att de eventuellt skall användas för att lagra musik och film på.

Personligen har jag bestämt mig för länge sedan och det är att aldrig någonsin köpa en musikskiva eller film mer och i möjligaste mån undvika produkter från "over there".

Alla mindre kända artister som sliter i sitt anletes svett för småsmulor borde jubla om rättegången utfaller till tpb favör, ty om utvecklingen stått still och skivbolagen hade fått styra och ställa så hade de aldrig lyckats eller tillåtits att komma fram om inte någon utav de stora hade ansett att de skulle få göra det.

Som Marlyn Monroe en gång sade i en intevju när hon hade slagit igenom

"Nu har jag sugit den sista producent k**en"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco

Alla skydd som vanliga människor kan förvänta sig vid anklaganden om brott försvinner rätt duktigt när det gäller civilmål, du får ingen rättshjälp, du måste bevisa din oskuld istället för tvärt om (om du tar det till domstolen dvs), finns ingen ombudsman som ser till att dina rättigheter bevaras när dom vill få ut dina utgifter etc, grymt orättssäkert oavsett vad alla politiker säger.

Men då måste det alltså till bevis först som bedöms av en domstol innan sådan information får hämtas annars är detta fortsatt ett personrättsbrott, vad som är viktigt är att inga integritetsskadande metoder används innan och utan att dessa skäl finns, vilket APB ju varit anklagade för (och de bör överhuvudtaget inte få göra sådant oavsett läge då det inte är en myndighet). Det är för mig viktigt att lagen inte på något sätt kan vridas och vändas på så att faktorer av staten eller dess myndigheter kan använda den för godtyckliga avlyssningsändamål.

Vidare så är jag skeptisk till det att ställa nedladdare inför rätta, alltså inte bara de som lägger upp skyddat material, utan nedladdare. Man kommer över mycket material på internet och man kan inte rimligen förvänta sig att en högstadieungdom aktivt ska utvärdera huruvida källor för material, sändningar etc är lagligt. Det torde vara utgivarens ansvar.

I bästa fall så sköts det här väl och kravet på skäliga orsaker gör att medborgare i allmänhet inte berörs, och kan skydda sina rättigheter. I värsta fall leder det till en kapprustning som slutar i ännu fler hot och möjliga förluster av personlig rätt.

Det värsta för mig är spekulationerna kring marknaden å ena sidan, och även hotet mot personrätt, som dock i det här fallet verkar mindre relevant i IPRED fallet pga just det att skäliga anledningar behöver bedömas av domstol. Däremot så är FRA värre vad gäller den punkten, då FRA tekniskt garanterar att personer som inte brutit mot någons rättigheter blir avlyssnade per automatik av den automatiska avlyssningsprocessen. Vilket för mig är ofattbart hur riksdagstomtarna kunnat rösta igenom. Därtill så är det även ett avancerat avlyssningskoncept som lagen söker utveckla, och som lätt kan missbrukas av de som administrerar det och arbetar med systemet, för att inte tala om makten själv.

bingobelle

Håller med en hel del, tittar väldigt sällan på film och i princip aldrig på TV. Däremot musik... visserligen både gratisdistribuerad och kommersiell.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Snart har man inget privatliv.

Sluta ladda ner då.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

En liten del i de hela är väll att de sitter folk i regeringen som inte förstår sig på tekniken som finns idag, som vår generation. Och en annan fråga ens egna ipnr är väll som vårat idkort, och idkort behöver du ju inte visa om du inte vill. Kanske ja som tänker fel, men de låter rimligt i mitt huvud.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem

Säger bara ett ord, OneSwarm.

Visa signatur

Main>> Kina-Testbench | B550 Aorus Elite V2 | 5800X3D | NH-D15 | 4x16GB @ 3800c18 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | RM850x
HIDs>> 3x 27" 165Hz 1440p IPS | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
Server/NAS>> Lenovo P520 | Xeon W-2155 | 256GB | 2xPM983a 960GB + 4x4TB Z1  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD

Permalänk
Medlem

Hmm, rent tekniskt... Om man jag kör ett helt öppet, oskyddat nät så borde väl ändå IP:n jag använder vara länkad mot min MAC-adress? Detta borde ju finnas med i nån fin tabell hos min ISP? Eller länkas bara MAC-adressen mot min router hemma? Isf. är man ju körd om bengen kommer och beslagtar datorn oavsett krypteringsgrad på hårddisken?

Permalänk
Avstängd

Många snackar om fildelning och kallar det privatliv, gått lite överstyr. Finns inga rättigheter som låter dig hålla på med det.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Kan du då förklara för mig varför just upphovsrättsbrott inte skall utredas av Polis och åklagare som alla andra brott?
Varför skall man tillåta privatspaning i just detta fall?

Eftersom upphovsrätt faller inte under brottsbalken. Polisen skall överhuvudtaget inte vara involverade i detta. Utan du som ägare till rättigheterna kan framföra skadeståndskrav. Jämför gärna med TPB-målet som pågår nu - "nästan" helt civilrättslig process.

Citat:

Sedan skulle jag gärna vilja veta vad Domstolen består av om inte just människor (som polisväsendet och åklagarväsendet), maskiner?
I dagsläget är det ju ändå domstolen som i slutändan bestämmer utslaget i målet, så det argumentet köper jag inte.

Domare är människor, men till skillnad från polisen och åklagare så skall de följa lagen till punkt och pricka. Viss tolkning är tillåten men skall motiveras.
Jag litar hellre på en domare med flera år av tjänst bakom ryggen än en åklagare än polis som kan vilken sekund vända kappan i vinden.

Citat:

Du kan även idag tillvarata dina intressen genom att göra en polisanmälan och lämna in en stämningsansökan, som sedan utreds som alla andra brott. Hur kommer det sig att just upphovsrättsbrott skall specialbehandlas? Men det är klart, de är ju såååå allvarliga.
På vilket sätt skulle en intresseorganisation göra ett bättre jobb än polisen, som är utbildad för det och som har svurit att upprätthålla lagarna? Är det troligare att intresseorganisationen skulle beakta våra lagar? Knappast!

Problemet är att man idag inte kan tillvarata sina intressen. Om du upptäcker att någon laddar hem ett av dina verk så kan du endast se IP-adress. För att du ska kunna gå vidare så måste du kunna ta reda på vem som döljer sig bakom adressen. Nu kan man diskutera hur säkert detta är (jag är av åsikten att man inte kan enbart gå på IP-adresser) men man måste kunna få ut uppgifter. Idag är inte detta möjligt. Ipred öppnar upp dörren för detta.

Citat:

Hmmm, man kanske skulle lobba för att även snatteri lyder under samma princip, så att man kan bilda en liten intressegrupp (HA kanske vill vara med) som representerar butikerna och kräver betalning, annars tillrättavisar vi överträdelser med ett bollträ (de hoppade ju på oss kan det ju heta sedan)....kan det vara något kanske. Det hoppar ju även det över polis och åklagare, fina fisken!

Snatteri/stöld är om ajg fattat det hela är brott och inte faller inom civilrätt. Därför skall dessa brott utredas av polis.

Permalänk
Medlem

Förstod inte riktigt oneswarm-videon (hörselproblem), finns det inga problem där alls? Kan inte nån få reda på att man laddar ned genom oneswarm?

Permalänk
Medlem

Antipiraterna verkar redan dragna vid näsan om man ska tro denna nyhet :).

http://bigtweet.com/c/b/twitter/medieskugga/18dK9L

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Hmm, rent tekniskt... Om man jag kör ett helt öppet, oskyddat nät så borde väl ändå IP:n jag använder vara länkad mot min MAC-adress? Detta borde ju finnas med i nån fin tabell hos min ISP? Eller länkas bara MAC-adressen mot min router hemma? Isf. är man ju körd om bengen kommer och beslagtar datorn oavsett krypteringsgrad på hårddisken?

Det finns kryptering idag som gör det obrytbart anyway om du använder det rätt. Dom frågar din ISP vem som hade IP vid tillfället då dom tog sin skärmdump (denna information är det krav på att lagra anyway så ISPn kan inte bara säga att dom inte har den infon), är det du kan dom (om domstolen tycker det är rätt) göra en intrångsundersökning med hjälp av kronofogden och plocka alla dina datorer och sånt dom tycker är av intresse för sin undersökning.

Och igen, den abbonemanget står på är den som är ansvarig iochmed den här nya lagen.

Scenariot är väl (om vi ska ta worst case scenariot där allt är fiktivt) så sätter dom sig med uTorrent och seedar något själv får lite peers, ändrar godtyckligt till ett IP på nån person som är jobbig. Går till domstol och hostar upp mängder med bevis och kräver en intrångsundersökning för att "säkra ytterligare bevis", tar sig in i lägenheten/bostaden och norpar alla datorer, planterar bevisen (kom ihåg att det inte är polisen som kommer ta över datoerna, det är IFPI & Co själva...) och sen skicka ett litet mysigt hotbrev till personen i fråga med säg "100k eller så drar vi dig inför domstolen, ps dina tillgångar är frysta lol" i sig, fast formelt då

Även om personen i fråga vet att dom är oskyldiga så riskerar dom ännu mer pengar på att gå till domstol i ett försök till att bevisa sin oskuld. Dom på andra sidan behöver inte heller något "bortom allt tvivel" heller, utan dom kan ju gladeligen rabbla upp massa egna bevis medans du kan säga vad exakt, att du inte var hemma, att det inte var du? Digitala bevis vet vi alla är löjligt enkla att fixa så det är ju iaf inte ett helt omöjligt skräckscenario iaf.

Som sagt worst case scenario, att folk utan datorer/skrivare/folk som avlidit blivit stämda i USA är ju också rätt intressant ur rättsäkerhetssynpunkten.

Tror ni domarna som sitter där kommer kunna se om en skärmdump är förfalskad eller ej? Om det nu går överhuvudtaget då, har ingen aning om hur det skulle gå till heller.

Jag har läst dom relevanta delarna i lagen (var ett tag sen, inte hundra på om den blivit ändrat något) om just skadeståndet, storleken, etc... och den går emot sig själv, i ena handen är det som vanlig skadeståndslag, dvs skadeståndet ska ha en relation/rimlighetsfaktor till skada orsakad, i andra handen är det "AMAGAD STRAFFAS SKA DOM JÄVLARNA SÅ ATT DOM ALDRIG KAN HÄMTA SIG EKONOMISKT"... rätt klurigt veta vad som gäller, för jag tror ju knappast orginal-kravet IFPI & Co kommer skicka ut har nån domstols-inblandning i sig.

Permalänk

Så har då våra korkade folkvalda återigen skapat en lag som knappast kommer efterlevas. Ska bli väldigt intressant att se vad som nu kommer hända, tror man att folk kommer sluta fildela olagliga filer så är man lika naiv som de som röstade igenom detta mycket ogenomtänkta direktiv...fast det fanns en person som gick emot strömmen och denne person var inte bara påläst utan kom också med väldigt bra argument varför lagen inte borde genomföras.

Hur mycket sätter ni på att denna lag kommer ha någon som helst verkan? Jag sätter rätt så mycket på att den inte kommer ha det eller iaf inte mer än ringa...

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk

"Mini USA" here we come.

Ge oss en folkomröstning!

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Funderar på att skapa en fond för alla som åker fast som betalar böterna, om det är folk som börjar åka fast dvs. Likt planka.nu

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nino
Funderar på att skapa en fond för alla som åker fast som betalar böterna, om det är folk som börjar åka fast dvs. Likt planka.nu

Det fanns en sån för några år sen, http://tankafritt.nu/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ärligt talat tror jag att alla visste/anade att den skulle gå igenom med alla dessa gamla pruttgubbar som sitter i riksdagen...Det är väl bara att njuta till den 1 april och börja kryptera efteråt...

Låt oss summera, för att undvika:

Fra och ipred = kryptera mail, samtal och bittorrenttrafik, hårddiskar. Jo! Glöm att prata i telefon för man vet aldrig vem som lyssnar (skype host skype)
Skivbolag knackar på dörren = skaffa en "falsk IP", kryptera hårddiskar

Det enda som saknas är buggar i folks hem - men det kommer nog snart ska ni se...

Welcome to swechina

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Inaktiv

vilka jävvla tomtar!!

Permalänk
Medlem

Gamla tanter och gubbar styr detta land ibland är det nog inte så stor skillnad på diktatur och... jag minns inte vad det hette.

Permalänk
Medlem

I ett Domstol:

Jaha herr Larsson du anses vara skyldig till upphovsrättsbrott, vad har du att säga till? Har du inte följt nyheterna angående IPRED lagen?

Herr Larsson: Jo då klart jag har! Men jag trodde att allt det dära var ett förta april skämt! Nähä ..? inte...? ummmmm...*kliar sig i huvudet* Min router har blivit kapad jag är oskyldig!

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|