Elkontaktdator drar endast fem watt

Permalänk
Medlem

Skulle gärna ta emot den och använda t.e.x till ventrilo och bnc servers. Hoppas den hittar sin väg hit till norden också

Visa signatur

DR.DAC 2 DX | AKG K7XX / Ultrasone HFI-2400 / Alessandro MS1i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bumbsan
Skulle gärna ta emot den och använda t.e.x till ventrilo och bnc servers. Hoppas den hittar sin väg hit till norden också

Ventrilo finns väl inte portat till ARM.
Detta är ingen pc...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Ventrilo finns väl inte portat till ARM.
Detta är ingen pc...

Ventrilo funkar fint i qemu.

Visa signatur

12700K | RTX 4070

Permalänk

Tycker jag känner igen denna nyheten, eller något liknande... Hade inte sweclockers för ett bra tag sen en liknande nyhet om en dator man bara stoppar in i el-uttaget? Kanske bara var en prototyp de visa då eller något liknande?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenta777
Den här vill jag ha!

Perfekt som NAS med extern 2.5" disk till FLAC'sen.

Pallar den med att driva en 2.5" extern tro, kanske inte är så fett nätagg i den där..hehe.

Externa hdds brukar väl ha egen strömförsörjning?
Denna dockningsstation tar ju ström från väggen och driver hårddisken, har en sådan, fin spartansk sak.
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1600

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Externa hdds brukar väl ha egen strömförsörjning?
Denna dockningsstation tar ju ström från väggen och driver hårddisken, har en sådan, fin spartansk sak.
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1600

Nej det brukar dem inte. De flesta 2.5" som jag skrev att jag skulle ha kör med att de tar ström från USB-porten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Är det verkligen en vanlig debianinstallation då?
Hade varit kul att ha som webbserver. Synd bara att det känns som att sådana här datorer aldrig kommer ut i Sverige, och om den här skulle göra det så lär den kosta 2000:- och vara full med buggar.

Skulle nog tro att det är en vanlig Debianinstallation (ARM-versionen då förstås).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Sådana där har vi på skolan.
De är tunna klienter som är beroende av en server. Ingen egen kraft i dem alltså och således värdelösa som servrar.
Nyheten verkar beskriva en riktig maskin som kan driva sig själv?

Tack o lov slipper vi tunna klienter på min skola. Har en varsin Pentium Dual core med 1GB minne som duger gott till det mesta. Kör även Folding på den

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Skulle gissa att MooDHooDs går på högskola/universitet och this går på gymnasie.
Gymnasieskolor vill gärna locka med en egen dator och högskolor/universitet har ofta kraftiga servrar som lika gärna kan administrera över tunna klienter för att spara ström, ge bättre arbetsmiljö och ge ett modernare intryck.

Snälla säg att jag har rätt! xD

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

Trevlig dator föressten! Kommer den till sverige kanske brandväggen i källaren innehållande en PII (300MHz!) kan få pensionera sig. ^^

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derfpa
Skulle gissa att MooDHooDs går på högskola/universitet och this går på gymnasie.
Gymnasieskolor vill gärna locka med en egen dator och högskolor/universitet har ofta kraftiga servrar som lika gärna kan administrera över tunna klienter för att spara ström, ge bättre arbetsmiljö och ge ett modernare intryck.

Snälla säg att jag har rätt! xD

I mitt fall har du iaf rätt

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Sorry att jag skriver i en sådan gammal tråd men är på jakt efter en liten strömsnål tyst dator.

Tyvärr finns den bara att köpa utomlands